recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD Afspiller med DivX og USB indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD Afspiller med DivX og USB indgang

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2005 kl. 13:37
Han nu hentet den, og den kan kun afspille musik fra USB og Kortlæser
Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 22:08
p-HD, jeg vil prøve at kigge hos den lokale aldi, for at se om de stadig har sådan nogle liggende. Er det en USB 1.1 tilslutning eller 2.0 ?
Kan den afspille film med undertekster?
Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 22:14
har lige været inde på deres FAQ og kigge. Undertekster er understøttet, men der står ikke noget om USB 2.0.

Jeg kom lige til at tænke på, hvordan kan det være at DVD-afspilleren kun kunne købes hos aldi i en uge? Hvorfor sælges den ikke hos andre?
Det får mig så til at tænke på kvaliteten af afspilleren? Er det meget amatør agtigt, hvor den tit går i stå elelr sådan noget, eller?
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 22:41

Hej Thepun

Jeg ved desværre ikke, om det er USB 1.1 eller USB 2.0, men jeg har lige for nylig haft lånt en vens externe 2.0 USB-HD for at se, hvordan den klarer afspilning af film.

Jeg kan kun sige, at jeg var pænt tilfreds.

Jeg har tidligere haft en dvd-afspiller med divx-afspilning fra medion, som havde sine begrænsninger mht. afspilning og undertekster. Lyden røg ofte ud af sync og underteksterne kunne max vise 38 tegn.

Den slags bøvl er man fri for her. Lyden følger fint med, både med mp3 og ac-3 som lydformat... og omend underteksterne er en smule små, så bliver de vist. Desværre kan tekster ikke vises i kursiv, så tagget for kursivskrift kan ses først og sidst på den enkelte undertekst, når kursiv skrift skal vises. Dét og så skriftstørrelse er dog noget, jeg håber vil blive fikset på et tidspunkt med noget firmware.

Og kvaliteten? Tja, gennem mit RGB-kabel får jeg et fremragende billede.

Det eneste punkt, hvor jeg indtil videre har fundet noget "fejl", hvis man da kan være bekendt at kalde det en fejl, er ved afspilning af region 1 titler og man beder afspilleren om at omkode det til ægte PAL. Lyden ryger efter ca 20 min mærkbart ud af sync, men hvis man kører ægte NTSC, så er der ingen problemer. Og hvis man kører via RGB eller har et multiformat-tv, så udgør det ikke noget problem overhovedet.

Et lille plus mere jeg lige fandt ud i går:
Den er åbenbart ret ligeglad med ridser.

Jeg har en gammel Queen cd, som både min cd-afspiller, HD-optager og pc brokker sig gevaldigt over pga. ridser, den har pådraget sig gennem tiden, siden jeg købte den i 1992. Prøvede egentlig bare for sjov at smide den i igår. Jeg blev særdeles positivt overrasket.

"Bohemian Rhapsody" klingede bare rent igennem uden så meget som et lille digitalt fnidder, hvor de andre afspillere halvvejs gennem sangen hakkede på det samme sted ("...I see a little silhuet-et-et-et-et-et-et-et..." ).

Hvis alle deres andre modeller er lige så fine til afspilning, så er der i hvert fald ikke grund til at klage.

Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 12:17

p-HD:

Tak for udførlig anmeldese, jeg har dog lige et par ekstra spørgsmål...

Hvad for en formattering har din HD FAT 32 el. NTFS ? Og kan man have ubegrænsede filer og mapper? Kan den afspille fra mapper eller skal filerne ligge i roden? Var der overhovedet ingen problemer med at læse fra disken?

Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 15:10

Jeg håber disse svar kan hjælpe

  • Formateringen er FAT32. Da XP's eget disk management program højst vil tillade, at man laver 32gb FAT32 partitioner, skal man for at lave større partitioner enten have PartitionMagic eller have en bootdisk til Win98 og køre FDISK fra promptskærm. Der findes udførlige manualer til dette på nettet... ja, endda bootdisks til Win98. Sidstnævnte bør nok foretrækkes, da PartitionMagic-løsningen koster kassen (medmindre man da gør i lidt mere lyssky løsninger)
  • Max 300 filer (iflg manual). Dette gælder åbenbart kun video filer. Kunne fint have et ordentlig læs mp3'ere på, omend de var da også delt op i mapper.
  • Kan sagtens afspille fra mapper.
  • Overhovedet ingen problemer med at læse fra disken..
Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 15:45
Super, håber der er flere tilbage... nogle steder ellers må man bare håbe de kommer igen!
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 17:51

Hej Skibber

Som jeg sagde I et tidligere indlæg så skulle ALDI i Herning sidst jeg tjekkede (i fredags) stadig have en pæn bunke tilbage. Skal jeg prøve at kigge efter én til dig?

Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 10:07

Jeg tjekker lige min lokale Aldi først...

Er den også regions kode fri?

Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 12:57

De havde også en god stak tilbage i Lundtofte, hvis nogle Københavnere skulle være interesseret!

Og den er kodefri!

Gælder mig til atprøve den...

Til top
thepun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 13:06
Begge aldi i aalborg har ikke flere tilbage, istedet fandt jeg en anden:

Eltax HT-153 Home Theatre
http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=11036

Er det en i kender til?
Den koster 700kr, og manden der stod i Aldi, sagde at den anden var bedre billedmæssigt. Til denne DVD afspiller hører der nemlig et sourround anlæg med, og de havde fokuseret på lydsiden i stedet for billedet.

Til top
skibber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 22:15

Så har jeg fået afprøvet maskinen!

Jeg må sige at jeg er temmelig imponeret over hvad man kan få for 400,- kr!

Den virker upåklageligt mht. HD og DIVX. Der står godt nok man ikke kan have mere end 300 filer, men jeg har en del flere og det er ikke moget problem. Den kan dog ikke finde ud af mapper der ligger under dvs. alle mapper liger i roden. Det virker ikke som om læse hastigheden er et problem, men nu har jeg kun afspillet DIVx.

HD'en har en partition i FAT32 på 32GB og resten er NTFS og det virker indtil videre fint.

Det eneste minus er at fjernbetjeningen ikke har så god modtagelse, der skal være helt frit "udsyn" og så kommer CD skuffen ikke helt ud... men det er skønheds fejl...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu