recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvd afspiller som cdafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dvd afspiller som cdafspiller

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dvd afspiller som cdafspiller
    Sendt: 24-Juli-2020 kl. 17:11
Jeg har en denon cdafspiller af ældre data som ikke altid første gang vil afspille en cd og hvor den tit åbner og lukker med det samme når jeg vil skifte cd

Jeg ved at man kan få billige dvd afspillere, hvor alle kan afspille cder, mange af dem er lidt langsomme  om at åbne og loade samt ikke har dedikeret cd afspilningsknapper på enheden, som jeg synes der skal være og ikke kun på fjernbetjeningen.

Kan man få en dvd afspiller med cd afspilningsknapper som play,pause,stop,frem,tilbage og spole (alt andet er for mig er urelevant), med digital lydudgang da jeg har en dac jeg bruger til lyden, som åbner og loade cder normalt hurtigt i forhold til en cdafspiller og som er sort

Pris 500kr (Det kan både være ny så vel som brugt dvd afspiller selv om jeg mest tænker på en ny med garanti og som ikke er slidt,brugt,med ridser og så videre)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 17:33

 Når det kommer til CDer, så vil jeg da bruge en afspiller der er beregnet til det, eller rippe alt og bruge en afspiller beregnet til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 17:38
En ny cdafspiller koster en del mere mere end 500kr og det kan være svært at vide hvad man skal købe brugt når den skal være støjsvag ikke have fejl og en digital udgang der virker.

Skal på ingen måde rippe alt min musik når jeg har tidal, jeg afspiller tit cder selv om jeg har tidal 
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 18:48
Kig efter blu-ray afspillere i stedet - der er bedre muligheder for at finde nogle med digital out. 

Her er en til 340 kr. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 18:59
Det mangler afspilningsknapper på fronten
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det mangler afspilningsknapper på fronten

Brug remoten  Wink
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 19:56
Ikke når jeg sidder under en meter fra den
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det mangler afspilningsknapper på fronten

TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:17
Problemet med langt de fleste dvd/blueray afspiller er at de f.eks ikke er for mig super velegnet som cdafspiller, pga de ofte ikke har dedikeret afspilningsknapper og man skal bruge fjernbetjeningen, netop fjernbetjening er ikke noget jeg vil komme til at bruge til mit hifi anlæg, det føles bare super mærkelig at skulle fjernbetjene en enhed man sidder mindre end 1 meter fra (computeren).

Derfor spørger jeg, om der nogen der kender en dvd (eller bluray) afspiller der er velegnet til hifi, har de mest basale afspilningsknapper på fronten


Redigeret af gasolin - 24-Juli-2020 kl. 20:30
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:18
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:24
kun stop,play (tænker play godt kan fungere som pause) og åben lukke

Mangler frem og tilbage og gerne spole
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Problemet med langt de fleste dvd/blueray afspiller er at de f.eks ikke er for mig super velegnet som cdafspiller, pga de ofte ikke har dedikeret afspilningsknapper og man skal bruge fjernbetjeningen, netop fjernbetjening er ikke noget jeg vil komme til at bruge til mit hifi anlæg, det følges bare super mærkelig at skulle fjernbetjene en enhed man sidder mindre end 1 meter fra (computeren).

Derfor spørger jeg, om der nogen der kender en dvd (eller bluray) afspiller der er velegnet til hifi, har de mest basale afspilningsknapper på fronten

Skal der være spol frem/tilbageknapper, så kan vi vist ikke hjælpe. 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu