Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Neato
Bruger
Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
|
Emne: DVD afspilning på PCH C-200 Sendt: 26-December-2010 kl. 12:56 |
Hej alle,
Når jeg vil afspille en DVD på min PCH-C-200 sker der det at mit Philips tv bare viser at der intet signal er.
Hvad kan være årsag til det?
Venlig julehilsner
|
Venligst
Neato
|
 |
Neato
Bruger
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 15:43 |
Nogen der kan hjælpe?
|
Venligst
Neato
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 15:47 |
Lige lidt mere info.
Hvordan er det tilsluttet, hdmi ?
Hvilken opløsning ud på pch.
Hvilket tv model.
Har du lyd.
m.m.
|
SVP03
|
 |
Neato
Bruger
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 15:55 |
Ja, det ville jo nok hjælpe.
1. Den er tilsluttet HDMI.
2. Opløsning er 720p
4. Lyd har jeg igennem forstærker.
|
Venligst
Neato
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 16:25 |
Har du valgt regions kode på din PCH og er din DVD i samme region som du har valgt for din PCH ?
PS: nogen speciel grund til at du har valgt 720p som output selvom din skærm er en 1080p skærm ?
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Neato
Bruger
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 16:29 |
1. Ja, jeg har været inde og valgt regions kode 2. Hvis jeg vælger at se tv og går tilbage til PCH kommer der liv.
2. Grunden til 720p er at, du på et tidspunkt sagde at det var det jeg skulle vælge, fordi de fleste tv havde 720p. Jeg tror at grunden til det svar var pga, at jeg havde en A-110 på det tidspunkt og ville afspille 1080p mkv.
|
Venligst
Neato
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 16:31 |
Du kan høre lyden, men ikke se billedet ?
|
SVP03
|
 |
Neato
Bruger
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 16:36 |
Jeps. HDMI sidder direkte i tv, men lyd er igennem min forstærker. Jeg har slået hdmi lyden fra i PCH'en.
Men det var måske værd at slå det til, så man kan høre der er signal?
|
Venligst
Neato
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 16:51 |
Neato skrev:
1. Ja, jeg har været inde og valgt regions kode 2. Hvis jeg vælger at se tv og går tilbage til PCH kommer der liv.
2. Grunden til 720p er at, du på et tidspunkt sagde at det var det jeg skulle vælge, fordi de fleste tv havde 720p. Jeg tror at grunden til det svar var pga, at jeg havde en A-110 på det tidspunkt og ville afspille 1080p mkv. |
1. Så hvis du slår væk fra HDMI indgangen som PCH'en er tilsluttet til og tilbage til den igen mens DVD'en spiller så kommer billedet frem ? I så fald er det et HDMI handshake problem. Det er desværre ikke unormalt at nogle enheder kan have lidt problemer med HDMI handshake med hinanden - der er ikke nogen umiddelbar løsning til det andet end at holde øje med opdateringer til begge enheder - der kommer indimellem opdateringer som forbedrer deres evne til at handshake med andre HDMI enheder.
2. Det kan jeg ikke lige huske Neato :) - men i dit nuværende setup bør du sætte output til 1080p for bedst mulig kvalitet.
Som HDMI output vælger du 1080p60 og samtidig skal du slå "framerate synch" til med indstillingerne "PAL/NTSC/24p" - så skifter afspilleren (i de fleste tilfælde) automatisk til korrekt output i forhold til den kilde du afspiller.
Dvs. en PAL kilde der er 25hz vil sætte output til 1080p50 mens eks. en Bluray der er 24hz vil sætte output til 1080p24 og en NTSC kilde der er 29.97hz vil sætter output til 1080p60
|
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 27-December-2010 kl. 16:52 |
Neato skrev:
Jeps. HDMI sidder direkte i tv, men lyd er igennem min forstærker. Jeg har slået hdmi lyden fra i PCH'en.
Men det var måske værd at slå det til, så man kan høre der er signal? |
Nej, det hjælper ikke noget.
|
|
 |
Neato
Bruger
|
Sendt: 01-Januar-2011 kl. 23:22 |
spawn skrev:
Neato skrev:
2. Grunden til 720p er at, du på et tidspunkt sagde at det var det jeg skulle vælge, fordi de fleste tv havde 720p. Jeg tror at grunden til det svar var pga, at jeg havde en A-110 på det tidspunkt og ville afspille 1080p mkv. |
1. Så hvis du slår væk fra HDMI indgangen som PCH'en er tilsluttet til og tilbage til den igen mens DVD'en spiller så kommer billedet frem ? I så fald er det et HDMI handshake problem. Det er desværre ikke unormalt at nogle enheder kan have lidt problemer med HDMI handshake med hinanden - der er ikke nogen umiddelbar løsning til det andet end at holde øje med opdateringer til begge enheder - der kommer indimellem opdateringer som forbedrer deres evne til at handshake med andre HDMI enheder.
2. Det kan jeg ikke lige huske Neato :) - men i dit nuværende setup bør du sætte output til 1080p for bedst mulig kvalitet.
Som HDMI output vælger du 1080p60 og samtidig skal du slå "framerate synch" til med indstillingerne "PAL/NTSC/24p" - så skifter afspilleren (i de fleste tilfælde) automatisk til korrekt output i forhold til den kilde du afspiller.
Dvs. en PAL kilde der er 25hz vil sætte output til 1080p50 mens eks. en Bluray der er 24hz vil sætte output til 1080p24 og en NTSC kilde der er 29.97hz vil sætter output til 1080p60
|
Tak. Det hjalp meget, men det sker at under afspilning af DVD at skærmen bliver sort i nogle sekunder og kommer igen.
Jeg synes ikke at jeg har oplevet det før.
Kan det have noget med varme at gøre?
SPAWN:
- Har du nogensinde problemer med dine PCH afspillere?
- Hvilken Bluray afspiller har du i den C-200?
|
Venligst
Neato
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 02-Januar-2011 kl. 00:46 |
De sorte udfald skyldes ikke varme, men den omtalte HDMI kompatibilitet mellem enhederne (altså mellem din PCH og din skærm). Det er noget producenten løbende arbejder på at forbedre, men der sker desværre stadig engang imellem at afspillerne kan have kompatibilites problemer med nogle skærme. Nogen gange kan det afhjælpes med andet HDMI kabel, andre gange hjælper dette heller ikke. Hvis du har mulighed for at prøve et andet kabel, gerne så kort som muligt, er det et forsøg værd.
Jeg har altid selv været forskånet for problemer med mine PCH afspillere, de har alle altid fungeret fint med de skærme og receivere jeg har haft - men helt konkrete bugs som alle har oplevet, har jeg selvfølgelig også prøvet en gang imellem - dog aldrig noget der har forhindret at jeg kunne bruge afspillerne.
Jeg bruger et LG LS08 BD drev - men ser faktisk aldrig DVD, kun BD skiver samt rips af BD og HDTV optagelser jeg streamer fra min server. Jeg bruger ikke rigtigt afspillerne til andet.
|
|
 |