Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Neustatt
Bruger
Oprettet: 15-Juni-2008
Status: Offline
Point: 160
|
Emne: Dvd/Bd ----> server Sendt: 06-Juli-2009 kl. 15:42 |
hejsa alle:
Jeg overvejer at ligge alle mine dvd + bd film på en server og efterlyser derfor et godt program til formålet nogen der kender et sådan program ?
m.v.h
Ronni
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 16:18 |
Til DVD bruger jeg selv DVD-shrink, som jeg synes er klart det nemmeste. Det lægger film ind som mapper på samme måde som de ligger på DVD'en (altså ikke som en enkelt .avi eller .iso fil). Det kræver så at det program som du vil afspille fra, understøtter denne struktur. Fordelen er at eftersom det ligger som en DVD, kan du når du først har rippet filmen altid smide den ind i et re-encode program hvis det er det du ønsker, og så bliver rippet opfattet som om du havde lagt originaldisken i.
Det gode ved programmet er at du meget nemt kan vælge præcist hvad det er du vil have lagt ind. Du kan fravælge undertekster, lydspor og ekstra materiale meget nemt. Når jeg ripper DVD'er vil jeg gerne have dem lagt ind i fuld kvalitet (gider ikke at re-encode til DIVX eller lignenden), men jeg har ikke behov for 5 lydspor på fransk og italiensk, eller 17 milliarder undertekster. Ofte ligger jeg også kun selve hovedfilmen ind, og skærer menuer og ekstra materiale fra.
Programmet er gratis så det koster ikke noget at prøve det af.
|
 |
Neustatt
Bruger
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 16:20 |
jonaskp skrev:
Til DVD bruger jeg selv DVD-shrink, som jeg synes er klart det nemmeste. Det lægger film ind som mapper på samme måde som de ligger på DVD'en (altså ikke som en enkelt .avi eller .iso fil). Det kræver så at det program som du vil afspille fra, understøtter denne struktur. Fordelen er at eftersom det ligger som en DVD, kan du når du først har rippet filmen altid smide den ind i et re-encode program hvis det er det du ønsker, og så bliver rippet opfattet som om du havde lagt originaldisken i.
Det gode ved programmet er at du meget nemt kan vælge præcist hvad det er du vil have lagt ind. Du kan fravælge undertekster, lydspor og ekstra materiale meget nemt. Når jeg ripper DVD'er vil jeg gerne have dem lagt ind i fuld kvalitet (gider ikke at re-encode til DIVX eller lignenden), men jeg har ikke behov for 5 lydspor på fransk og italiensk, eller 17 milliarder undertekster. Ofte ligger jeg også kun selve hovedfilmen ind, og skærer menuer og ekstra materiale fra.
Programmet er gratis så det koster ikke noget at prøve det af.
|
Det var præcist det jeg søgte 1000 tak :-)
M.v.h
Ronni
|
 |
Neustatt
Bruger
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 17:44 |
Hvilke program kan jeg bruge til at lave video ts filen om til en iso/ image fil ?
M.v.h
Ronni
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 18:00 |
Neustatt skrev:
Hvilke program kan jeg bruge til at lave video ts filen om til en iso/ image fil ? |
ImgBurn er en mulighed (en af flere).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Tulipan
Bruger
Oprettet: 23-August-2007
Point: 181
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 18:09 |
Neustatt skrev:
Hvilke program kan jeg bruge til at lave video ts filen om til en iso/ image fil ?
M.v.h
Ronni |
DVD Shrink kan lave en iso-fil direkte
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 19:19 |
dvdfab decrypter HD kan klare BD-film også. og bruger man tiden til at sætte det op, så skulle den vist også klare iso-kreeringen. men det kræver vist et eller andet nero noget.
|
 |
Neustatt
Bruger
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 20:00 |
JesperLund skrev:
Neustatt skrev:
Hvilke program kan jeg bruge til at lave video ts filen om til en iso/ image fil ? |
ImgBurn er en mulighed (en af flere).
|
Kan du vejlede mig i hvordan jeg gør jeg kan ikke få den til at out putte andet en ts filer bare i pakket ud gave (RAR)
m.v.h
Ronni
|
 |
tobiasl
Guld medlem
Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 09:04 |
kan ikke se et svar angåne blu ray så svare lige på det når blu ray filmen er lagt in med any DVD HD eller dvd fab HD som vis også kan kan du bruge BD Rebuilder det viker lidt som dvd strink af du kan drope de spog du ikke bruger samt det kan lave HD lyd om vis man ikke kan afspile det
|
 |