recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD begynder at hakke efter DK sprog:LØST
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD begynder at hakke efter DK sprog:LØST

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cntrading Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD begynder at hakke efter DK sprog:LØST
    Sendt: 22-Juli-2006 kl. 22:51

Har problemer med at DVD afspilningen hakker i Windows MCE og lyden skratter. Har prøvet forskellige codecs uden at det løste problemet bla. PowerDVD, Nvidea og FDD show. Uden at det løste problemet. TV og musik kører fint.

Nu har jeg lavet en helt frisk MCE 2005 installation. Installeret Nvidea PureVideo Decoder. Opdateret Video Drivere og installeret alle Windows update og ikke andet. Og det virker nu. DVD kører nu helt glidende og lyden er i top.  Problemet er (var) løst.

Men så har jeg installeret "dansk lokaliserings pakke" til MCE for at få en dansk udgave og problemet er tilbage. DVD hakker synligt og lyden skratter forfærdeligt. (der er ikke installeret andet)

(jeg har sammenlignet CODECs før og efter dansk installationen og de er det samme. Så det ser ikke ud til at være en CODEC problem.

Er der nogen der kan hjælpe. Jeg er ved at blive grøn i hovedet af at installere. Og jeg vil gerne have MCE i dansk version.

mvh Carsten

Dell Dimension 8400,P4 2.8Ghz, 1.5 Gb ram, 300 Gbyte HDD, Haupauge 150 PMR, Radeon X300 pci express, Soundmax onboard lyd. MCE2005 (med dansk sprogpakke - Men ikke meget længere

Redigeret af cntrading - 23-Juli-2006 kl. 10:04
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 23:24

Har du prøvet den "officielle" rækkefølge:

MCE2005 US

.Net FrameWork 1.0

.Net Framework 1.1

.Net Framework Sevicepacks

MCE Rollup 2

Og så: Den Danske CD

Derefter Codecs etc

og som rosinen: ca. 43 vigtige og uvigtige + evt. HW MS updates

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 23:30

Har lige prøvet at gendanne (system gendannelse) tilbage til US versionen. Og så virker det hele fint igen. Jeg har gjort næsten som overstående. Men installeret CODEC og alle updates før den danske CD.

Vil prøve at fjerne codecs. Og installere den danske version før drivere.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 23:42

Jeg tror det er vigtigt at du kører det nøjagtigt som beskrevet (det står så vidt jeg husker ogs på CDerne, men de glemte at skrive det om .Net Framework x.x. + servicepacks FØR alt det andet)

Jeg ved ikke om det løser nøjagtigt dit problem, men det er da værd at prøve

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 23:53

Det var nok at installere den danske version før Nvidea Codecs. Det ser ud til at virke fint nu.

Super. Tak for hjælpen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2006 kl. 23:55

Var så lidt, håber det holder.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2006 kl. 00:04

Lige umiddelbart skulle man syntes det lyder helt fjollet at en languagepack kan påvirke dvd-afspilnings performance.

Men jeg er enig med McenterFreak, styresytemet skal være færdigt, med languagepacks inden du begynder at installere codecs o.lign. for at sikre .dll filer o.lign. systemfiler der hører til diverse codecs ikke overskrives af danske .dll'er når languagepacken installeres.  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu