recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD brænding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD brænding

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD brænding
    Sendt: 09-Januar-2007 kl. 11:23

Mit problem består i, at når jeg vil brænde en DVD i MCE under "opret DVD/CD" beder MCE om at der først skal installeres et DVD-brændings drev. DER ER IMIDLERTID ALLEREDE ET DVD-DREV INSTALLERET !!!

MCE ser altså ikke mit DVD-optager drev mere. Når jeg forsøger at oprette en CD eller DVD via Media Center siger den at "Der kræves en CD/DVD optager - kontroller at en CD/DVD optager er installeret og prøv igen eller annuller".

Det har virket før !!! (jeg har siden lavet en total reinstallation) og det virker fint med Nero på XP-siden til at brænde en DVD-skive, så drevet er jo installeret ...  men hvorfor vil det så ikke virke gennem Media Center? That's the big question.

Jeg har installeret Nero 7. Denne står nu automatisk i mce under "opret cd/dvd" som ikon nr 2 ved siden af " opret cd/dvd". Med denne kan jeg godt brænde fra MCE så længe filen ikke er større end DVDens kapacitet.

Mit problem er, at jeg før brugte Sonic's encoder plugin som selv fandt ud af at tilpasse sig til DVD skiven. Men dette plugin virker ikke med Nero 7 men kun med MCE's originale "opret cd/dvd", som jo ikke virker hos mig.

Nogle forslag til hvorfor MCE under "opret cd/dvd" ikke kan registrere mit DVD-drev ?????

Til top
påfuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 15:17

Jeg har et anderledes problem i samme emne, jeg kan godt brænde en cd/dvd på min HTPC, men problemet er bare at jeg ikke kan få lov til at vælge cd/dvd og Vidio DVD under men punkt opret dvd. Hvis man kigger på MS hjemmeside for MCE kan man se at der skal være 2 punkter under opret DVD:  Data-CD

Video DVD

Disse har jeg ikke, og når jeg så har brændt en DVD med en optaget film skriver den under brændningsprocessen baseret på Sonic Men DVD er ubrugelig bagefter. Hvad sker der egentlig her

Til top
Mr.NiceGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 02:40

Hejsa !

Jeg har her til aften oplevet NØJAGTIGT samme problemstilling som påfuglen, og håber da virkelig at der er nogen som sidder inde med løsningen hertil ...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 03:34

Jeg ved selvfølgelig ikke med Påfuglen, men jeg har i hvert fald stadig IKKE fundet løsningen på dette problem ....

Anyone ???

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Mr.NiceGuy Mr.NiceGuy skrev:

Jeg ved selvfølgelig ikke med Påfuglen, men jeg har i hvert fald stadig IKKE fundet løsningen på dette problem ....

Anyone ???

Jeg har desværre heller ikke fundet nogen løsning på min tråds startproblem, der er lidt anderledes end dit

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 01:02

Hej Igen !

Specielt til Påfuglen:

Jeg HAR fundet løsningen på "vores" problem (sorry ajaj, men desværre ikke dit).

Hent følgende patch til HP-mediacenter. Download og installere, og det fungerer (min PC er IKKE en HP, men det virker alligevel).

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericSoftwareDownloadIn dex?lc=en&cc=us&softwareitem=ob-30721-1

God fornøjelse ...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu