recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD film og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD film og undertekster

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pana007 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD film og undertekster
    Sendt: 21-Juli-2007 kl. 22:34

Jeg har en Panasonic PX70 37. Når man ser DVD film i widescreen synes jeg det er svært at få billedet til at fylde hele skærmen samtidig med at man ser underteksterne. Underteksterne er tit nedenunder selve filmen.

Hvordan skal det indstilles så det bliver optimalt på skærmen?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 22:42

Du slal ikke stille på noget, de fleste film er jo lavet til biograf, hvor formatet er et andet, end det der bruges på TV, så man er nødt til at have sorte bjælker over og under for at formatet bliver korrekt når de vises på TV, som f.eks den film der lige nu vises på TV2.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2007 kl. 22:44

Hej Pana007 , det er ikke sikkert at billedet skal fylde hele skærmen , hvis du sætter det til 16:9 burde du ikke have problemet , men bruger du zoom? Hvis du ser en film i feks letterbox , skal du bruge zoom1 , zoom 2 og 3 er ubrugelige , synes jeg

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu