|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Thomas N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() Sendt: 29-Januar-2008 kl. 08:47 |
||
Hej Jeg har planer om at skulle ud og have mig en ps3, planen var så at jeg vil ligge alle børnenes film på en ekstern hdd. og så sætte den til ps3én via usb. Så hvidt jeg kan se, skal jeg bare formatere hdd’en i FAT32 for ps3’en kan se den. Og så til mit spørgsmål. Hvilket format skal jeg konvertere mine film til uden at det går for meget ud over kvaliteten og ps3’en kan læse dem, og hvilket program skal jeg bruge. Mvh. |
|||
![]() |
|||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
||
Tror ConvertXtoDvd er det rigtige program at bruge her...nemt og hurtigt, og kan convetere alle fil typer til DVD vobsop filer,(eller hvad de nu hedder
![]() |
|||
![]() |
|||
Thomas N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
||
Hej henrik-t Det var nu den anden vej, fra DVD, til et format ps3’en kan læse fra harddisken, for så hvidt jeg har får stået kan den ikke læse VOB-filer |
|||
![]() |
|||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
||
Ja så må du jo søge svar igen.... men hvis den kan tage Xvid eller/Divx så er det bare søge på google og finde et convert program.
Mener jeg et sted har læst den kan tage h264 så det bare converter til det det er langt bedre end xvid/divx, fordi kan indhold flere informationer på samme plads Redigeret af henrik-t - 29-Januar-2008 kl. 09:27 |
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
||
MP4-format er PS3s "native" video-format.
Der findes forskellige programmer til dette - selv bruger jeg TMPEG Encode 4.0 XPress og har angivet settings til dette program her (et stykke nede på siden). |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for det,
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu har jeg prøvet det program som HeartWare nævnede : TMPEG Encode 4.0 XPress med de settings som HeartWare skrev. Kvaliteten er helt ok, |
|||
![]() |
|||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
||
Håber du tager fejl. Mine planer er at lægge en VIDEO_TS (VOB) struktur på usb stick/hdd, og afvikle der fra. |
|||
Kuro
|
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
||
Det har så vidt jeg ved ikke noget med Trial eller ej at gøre - men det har i høj grad noget med din CPU og RAM at gøre... Her hos mig (Intel Core2 1.86 GHz, 2Gb RAM), tager det ca. det dobbelte af en optagelses længde at konvertere det til .mp4 (dvs. den gør det i "real-time", da der køres 2 passes). |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
PS3 kan godt afspille .VOB filer, men den gør det som om det var .mpg filer, og hvis der er avancerede muligheder i filmen (multiple angels, seamless branching osv.), så vil maskinen sandsynligvis afspille alle disse muligheder én efter én. Du kan heller ikke vælge lydspor eller undertekster. |
|||
Keld R. Hansen
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så må det være noget jeg gør galt, min CPU er en AMD Athlon 64 X2 4200 så den burde kunne klare det hurtigere. Nu kan jeg så se at du også skiver at ps3’en godt kan læse VOB-filer, vil det så sige at hvis jeg har en DVD film med kun et lydspor og ingen undertækster så skal jeg bare merge VOB-filerne til en fil.? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er jeg ikke helt sikker på - det kommer an på, om TMPEG Encoder genkender din Athlon 64 som værende en dual-core og/eller om den benytter de forskellige features CPU'en har (MMX, SSE osv.). Det er ikke umuligt, at det er en begrænsning i Trial, at den ikke udnytter disse features. Desuden kan det være et problem at det er en 64-bit CPU. De er ikke helt så gode til at afvikle 32-bit software, så vidt jeg ved. Under alle omstændigheder: Hvad er det du prøver at konvertere? Fra hvilket format og til hvilket format? Ændrer du opløsning på det konverterede (så skal der jo også foretages skalering af billedet for hver eneste frame)?
Det burde virke - men endnu bedre ville det være at trække MPEG-2 strømmen ud af .VOB formatet og gemme det i .MPG i stedet for. Det kan du f.eks. bruge TMPEG Editor 2.0 til (hvis du har det som en fuld DVD-struktur). Med det program kan du også udvælge hvilken angle/branching version du vil benytte på diske, der har sådanne, samt hvilket lydspor du vil bruge. Og den kan sagtens udtrække DD 5.1 lydsporet og gemme det i .MPG-filen. |
|||
Keld R. Hansen
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |