recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvd kan ikke afspille brændte skiver mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvd kan ikke afspille brændte skiver mere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cklopp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: dvd kan ikke afspille brændte skiver mere
    Sendt: 20-Juli-2008 kl. 15:10

Hej

Jeg har en dvd optager samsung hr738, som jeg har haft i 1 års tid, og den har altid kunne afspille både originale og brændte skiver.

Men lige pludselig er den begyndt ikke at ville afspille de fleste brændte skiver. Når jeg sætter dem i, står der bare setup på dvd displayet, og jeg kan intet gøre for at afspille skiven inde i setup billedet.

Hvad kan der være galt, er det dvd afspilleren/optageren eller hvad kan det være?

Jeg kan godt afspille de brændte skiver på min computer, så det er ikke dem det er galt med....................

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af cklopp cklopp skrev:

Jeg kan godt afspille de brændte skiver på min computer, så det er ikke dem det er galt med....................

Helt generelt: det kan du ikke konkludere. Blot fordi en brændt skive virker i drev A, er der ingen garanti for at den vil virke i drev B, også selvom drev B er uden defekter.

Problemet kan være din DVD brænder, din DVD brænder software (som kan være opgraderet til en ny version med nye bugs), dine DVD medier (mærke), eller DVD drevet i din Samsung afspiller.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
cklopp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 11:52

Jeg tror du misforstår lidt. Den har altid ville tage alle brændte dvdér indtil for en uge siden. Nu vil den ikke tage nogen af de nye jeg brænder. Det er akkurat samme skiver som jeg altid har brugt samme mærke osv., så jeg forstår ikke rigtig hvad det er der gør det............

Min svoger har en dvd optager akkurat magen til, som fint vil tage de skiver min ikke vil.........

Derudover har jeg altså ikke 2 drev i min dvd afspiller/optager. Der er et sted jeg kan komme min skive i.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 12:03
Hej cklopp,

Jeg tror i begge misforstår hinanden på visse punkter...

Uanset, virker de gamle brændte skiver du tidligere har kunnet se på din Samsung optager så heller ikke længere (altså brændt for længe siden - og tidligere fungeret)?! Det vil nok være den bedste test for om noget er hændt med din Samsung optager?

Hvor brænder du skiverne - i din PC eller anden optager? - har brænder drev og/eller brænde-program måske ændret sig?

/Lars
Til top
cklopp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 13:37

Hej

De gamle brændte skiver virker stadig helt fint på min Samsung optager.

Skiverne bliver brændt på pc´en og det er stadig med det samme brænderprogram og drev som altid............ så det burde heller ikke være det.........................

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 15:33

Det vil nok være en god ide at få renset laseren.

Brændte skiver er generelt sværere at læse, så det kræver at der er fuldt blus på laseren.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 15:36
Hvis de gamle skiver virker, men ikke de nye, så er det jo ikke din Samsung, der har problemet.

Det er nok nærmere drevet i din PC, der er slidt/beskidt/gået i stykker.

Prøv at udskifte det med et nyt - de koster kun 200-300 kr.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 16:25
at kontrollere at brænderprogrammet er sat til, at skiven bliver afsluttet efter brænding
Til top
cklopp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:35

Det er ikke noget med pcén at gøre, da det som sagt kun er min dvd afspiller der ikke vil tage de pågældende skiver, så det er jo udelukket helt automatisk.

Hvordan renser man laseren??

Men er det ikke underligt at den godt vil tage nogle brændte og ikke andre? det er som sagt akkurat samme mærke og type skiver, som jeg altid har brugt.................

Jeg har stadig 1/2 års reklamationsret på dvd optgaeren hvorvidt mon man kan bruge den til dette problem???

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 21:37
Hej cklopp,

Det er ikke noget med pcén at gøre, da det som sagt kun er min dvd afspiller der ikke vil tage de pågældende skiver, så det er jo udelukket helt automatisk.

Nøeehh.. jeg synes at mangle et bedre overblik over problemets omfang for at konkludere det. Umiddelbart lyder det til at være brænderen, PC'en/brænder-programmet, mediet eller filstruktur etc. der er problemet - og ikke Samsung optageren.

Hvilken medie-type benytter du (-R, -RW, +R, +RW, -RAM) - hvilken hastighed  (hvad hastighed brændes de i øvrigt ved) - og hvilket fabrikat af medier benytter du... Er det samme stak af DVD'er du brænder på i dag (som ikke virker) som du tidligere har brændt på - og som har virket? - Eller er det et ny-indkøb af "samme" mærke, type og hastighed som tidligere?!

Hvordan renser man laseren??

Det letteste er en rense-CD/DVD til formålet, men flere anbefaler alkohol på en vatpind - jeg er dog meget tvivlende overfor om det vil hjælpe i det her tilfælde!

Men er det ikke underligt at den godt vil tage nogle brændte og ikke andre? det er som sagt akkurat samme mærke og type skiver, som jeg altid har brugt.................

Nej, ikke nødvendigvis - man fristes til at sige velkommen til den "vidunderlige" jungle af optagbar DVD.

Jeg har stadig 1/2 års reklamationsret på dvd optgaeren hvorvidt mon man kan bruge den til dette problem???

Jeg synes du først skulle prøve nogle andre medier - evt. prøve at få brændt nogle medier hos en ven med en anden DVD brænder før du kontakter forhandleren. Hvis ikke der kan konstateres nogle fejl på værkstedet ender du hurtigt med en regning på 3-500 kroner blot for at få optageren åbnet - uanset reklamations-ret.

/Lars

Redigeret af laursen - 21-Juli-2008 kl. 22:48
Til top
cklopp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 00:08

Jeg bruger Verbatim +R skiver - hastigeden er den samme som jeg altid har brugt............ Jeg har prøvet at få en anden til at brænde for mig og problemet er det samme, så derfor er jeg ret sikker på det ikke har noget med pcén at gøre....................

Det er dog en ny stak dvd skiver de er taget fra, men igen synes jeg jo det er underligt at skiven kan afspilles på min svogers dvd optager som er identisk med min egen uden problem og den kan også afspilles på min alm. dvd afspiller.................

Det kan næsten kun være dvd optageren/afspilleren det er galt med. Jeg kunne selvfølgelig godt prøve med en rense cd/dvd, det kan jo ikke skade............

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 08:34
Hej cklopp,

Jeg er næsten overbevist om at forhandleren / værkstedet vil afvise en eventuel reklamation da du forsøger med DVD+R medier. Samsung har tidligere haft en "fobi" over + formatet af mediet - og anerkendte på det nærmeste ikke deres eksistens (det har nu ændret sig).

I alle officielle HR738 annonceringer vil du se at kun DVD-R, DVD-RW og DVD-Ram omtales - f.eks. kan dette læses i den engelske HR738 manual side 6:

Citér Disc types that can be played : CD/CD-R/-RW/MP3/JPEG/DVD-Video/DVD-RAM/-RW-R.

Prøv derfor først nogle DVD-R eller DVD-RW medier - og bemærk at der i manualen side 7 yderligere skrives:

Citér Not all brands of discs will be compatible with this unit.

Så blev man så klog

Jeg vil medgive at det er irriterende at brændte DVD'er ikke blot virker - specielt når de nu virker i din svogers optager der er identisk til din, men det kan faktisk være tilfældet at din svogers optager er udstyret med et andet fabrikat af DVD drev end din (selvom det på fronten er "samme" Samsung optager).
Desværre har det brændbare DVD medie adskillige svagheder hvor kompatibilitet mellem medier og læsere/brændere er offer.
Der er ingen sikre løsninger - Verbatim medier er i den bedre ende af skalaen uden for store udsving i kvaliteten... der har dog været enkelte serier af svipsere - og kopi-Verbatim medier i markedet - det er desværre næsten umuligt at gardere sig mod.

/Lars
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu