|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jopp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 08-Marts-2006 kl. 15:19 |
Jeg har et velfungerende MCE på en Compaq med FX5700 grafikkort og hauppage 1300 MCE. Jeg forbinder PC og Tv med s-video og Thompson digital satelitmodtager (viasat) med PC via scart/s-video. Der er dog to udfordringer: Jeg kan ikke få DVD til at afspille i widescreen/16:9. Jeg har prøvet med de forskellige aspect ratios/skærmkort settings der er til FX5700. Skal jeg købe et nyt kort ? (f.eks. 6600GT) og hvilken opløsning skal jeg bruge ? Den anden udfordring er at der mangler fortsat en del af Viasat programmerne i ProgramGuiden (f.eks. alle TV1000 kanalerne) På forhånd tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Jopp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
YES Jeg fandt en vejledning på avforums Det går i al sin enkelthed ud på 1: sætte desktop resolution og evt 3: Zoome/tilpasse Det virker perfekt ! mvh
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Nu skriver du at du har et 1300 kort og at du ser SAT fra din Thomson ind via S-video. Vil det sige at du IKKE bruger TV tuner delen, hverken analog eller DVB-T ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er korrekt - men jeg har tænkt mig at anvende DVB-T tuner i Hauppauge kortet til TV2. BTW: jeg ser stadig primært TV direkte fra Satelitmodtager til TV. Live Tv gennem PC'en mangler simpelthen ca 5% i kvalitet i min opsætning - det svarer groft sagt til en god VHS kvalitet. mvh
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Så får du problemer, idet MCE kun kan vise een signalkilde ad gangen! Skal du skifte mellem signalkilder, skal man hele installationsproceduren igennem, inklusive ny kanalsøgning! Så kunne man jo bare blive på Digital Sat, men ak, TV2 sender ikke via Sattelit Grunden til at jeg spurgte var at det jo kunne være at der var en der havde løst dette problem, men desværre Redigeret af MCenterFreak - 20-Marts-2006 kl. 11:47 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |