Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
meltofte
Bruger
Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
|
Emne: DVD på Pioneer PDP-LX5090H Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:34 |
Jeg er også blevet grebet af panik ved tanken om, at det er ved at være sidste udkald, hvis man vil have en et Pioneer plasma.
Jeg var ude og se på et PDP-LX5090H igen i går, og jeg er pænt imponeret over, hvad det kan præstere med Blu-ray og sågar sd tv-signal, men jeg er noget skuffet over billedet fra DVD. Billedet virkede uroligt som om det stod og flimrede.
Er det sådan, det er, eller kan der være tale om forkert indstilling af skærmen? I butikken sagde han, at det ikke kunne blive bedre.
Bagefter så jeg samme materiale (Quantum of Solace på DVD) på projektor, og der så det bare virkelig godt ud, så det var altså ikke materialet, der var problemer med. Da vi så skiftede tilbage til plasmaen var det helt utåleligt med det flimren.
Nu er der ikke lige gjort plads til både en projekter og et plasma-tv i budgettet, så jeg vil gerne vide, om PDP-LX5090H (eller KRP-500M) KAN vise materiale fra DVD ordentligt.
Thomas
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:37 |
Det må næsten være en gal indstilling.
Jeg har ikke oplevet flimmer ved dvd afspilning. Synes det ser rigtig godt ud, og meget bedre end mit tidligere lcd
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 10:43 |
meltofte skrev:
Jeg er også blevet grebet af panik ved tanken om, at det er ved at være sidste udkald, hvis man vil have en et Pioneer plasma.
Jeg var ude og se på et PDP-LX5090H igen i går, og jeg er pænt imponeret over, hvad det kan præstere med Blu-ray og sågar sd tv-signal, men jeg er noget skuffet over billedet fra DVD. Billedet virkede uroligt som om det stod og flimrede.
Er det sådan, det er, eller kan der være tale om forkert indstilling af skærmen? I butikken sagde han, at det ikke kunne blive bedre.
Bagefter så jeg samme materiale (Quantum of Solace på DVD) på projektor, og der så det bare virkelig godt ud, så det var altså ikke materialet, der var problemer med. Da vi så skiftede tilbage til plasmaen var det helt utåleligt med det flimren.
Nu er der ikke lige gjort plads til både en projekter og et plasma-tv i budgettet, så jeg vil gerne vide, om PDP-LX5090H (eller KRP-500M) KAN vise materiale fra DVD ordentligt.
Thomas | en pioneer er netop rigtig god til dvd i forhold til andre skærme. Har netop bestilt en 500M og en god grund er SD signal(dvd). I en butik er den sikkert ikke indstillet ordenligt og hvilken afspiller blev der brugt. En pioneer har den bedste scalere indbygget som jeg har set på et tv og derfor kan man sende signalet i 576I.
|
 |
meltofte
Bruger
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:08 |
Jeg håber også, det er et indstilningsspørgsmål, men det er jo svært at vurdere, når man kun har set dette ene eksemplar.
Det er jo ikke sådan, at man kan vade ind i en hvilken som helst Expert eller Fona og sammenligne.
Thomas
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:18 |
meltofte skrev:
Jeg håber også, det er et indstilningsspørgsmål, men det er jo svært at vurdere, når man kun har set dette ene eksemplar.
Det er jo ikke sådan, at man kan vade ind i en hvilken som helst Expert eller Fona og sammenligne.
Thomas
|
Med alle dem herinde som har købt et pio tv, så må der være en der bor i nærheden af dig. Så kan du se det i bedre omgivelser end et fesent butikslokale
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:23 |
meltofte skrev:
Thomas | Ja men det kan du heller ikke bruge til noget. Men sparshop havde en 5090H på et tidspunkt som var med kalibrering. den kunne man nok bedre vurdere ud fra
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:27 |
meltofte skrev:
Jeg var ude og se på et PDP-LX5090H igen i går, og jeg er pænt imponeret over, hvad det kan præstere med Blu-ray og sågar sd tv-signal, men jeg er noget skuffet over billedet fra DVD. Billedet virkede uroligt som om det stod og flimrede. |
Hvilken afspiller?
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 12:50 |
Jeg har også et supergodt billede på dvd, det er selvfølgelig bedre når jeg kører gennem min scaler, men selv med dvdafspillerens scaler ganske fint og ingen flimmer.
|
Mvh
René
|
 |
meltofte
Bruger
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 14:43 |
AV Precision skrev:
meltofte skrev:
Jeg var ude og se på et PDP-LX5090H igen i går, og jeg er pænt imponeret over, hvad det kan præstere med Blu-ray og sågar sd tv-signal, men jeg er noget skuffet over billedet fra DVD. Billedet virkede uroligt som om det stod og flimrede. |
Hvilken afspiller?
|
Det var hos Scala Hifi i Gentofte, og de demoede med en eller anden harddisk-baseret løsning. Som sagt så det samme signal godt ud på projektor og ikke særlig godt ud på 5090'eren
|
 |
Fakker
Super bruger
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 15:14 |
Ja afspilleren kunne sgu også have været noget skrammel.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 29-Maj-2009 kl. 15:25 |
meltofte skrev:
AV Precision skrev:
meltofte skrev:
Hvilken afspiller?
|
Det var hos Scala Hifi i Gentofte, og de demoede med en eller anden harddisk-baseret løsning. Som sagt så det samme signal godt ud på projektor og ikke særlig godt ud på 5090'eren | Jeg kan godt se dit synspunkt, når det ser godt ud på en projektor og ikke på en 5090H fra samme afspiller. Men det lille stykke tid jeg havde 5090H stod det fremragende. Afspiller en oppo 983. Venter jo selv på en 500M i morgen. men noget i kæden må være gået galt, For har heller ikke hørt om andre der har været utilfreds med dvd og sd signal. Som jo netop er en force på en pioneer.
|
 |
meltofte
Bruger
|
Sendt: 30-Maj-2009 kl. 22:37 |
Tak for svarene.
Jeg synes også, det ville være meget mærkeligt, hvis det ikke kan blive bedre, end det jeg så. Så forstår jeg i hvert fald ikk al hypen om Pioneers plasma-skærme.
|
 |