|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
leif62 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() Sendt: 26-November-2005 kl. 18:45 |
|||
Da jeg ville købe en optager fik jeg den besked at jeg ikke kunne bruge skiver - men kun med + som min PCer kan brænde & gengive på både min PC & DVD afspiller, men har lige set jeg ved en fejltagelse, sidst købte Verbatim Suber Azo CD-R, modsat hvad jeg plejer CD+R, men den brændte da udmærket og kunne ses perfekt i min afspiller, kan jeg så roligt købe en optager hvor der står DVD - & er det mangel på viden også fra sælgers side
Redigeret af leif62 |
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Hej Leif62, Det var godtnok et ret blandet spørgsmål med både CD og DVD, men intet om, hvilken recorder, du så på. Så hvordan skulle vi kunne vurdere, om sælgeren tog fejl? Og talte han om optagelse eller afspilning? Der er nogle recordere, der kun kan optage på +R(W). Jeg har selv en billig Lumatron, der kan afspille "alt", men slet ikke optage på -R(W) skiver. Kun på +'er. Men ingen DVD-recorder optager på CD'er! Så der er stor forskel på
Skriv/spørg evt. om en bestemt model eller se/søg her. Du kan også læse mere om medier m.m. i FAQ øverst på siden. Redigeret af Carser |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
leif62 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|||
Det var en Panasonic DVD -optager model DMR - E 53 & Skulle ikke bruges til optagelser af CD det klare min pc, men ved køb af skiver ville jeg gerne kunne nøjes med en slags, som også kunne bruges i men pc, til almindelig CD & dvd brænding. Har lige set billig model Eltax DVR-555 HD men den lyder til kun at være til pc med USB & prgresive scan, jeg vil have en til optagelse fra TV & evt overførelse fra VHS - bånd da jeg har nogle gl.vigtige bånd (famile begivnheder)
|
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Hej igen. Eltax'en kan da optage fra TV og VHS (ikke kopibeskyttet forstås)! Den har sin egen tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6950&P N=1&TPN=1 og webmaster Lars tog faktisk fejl i starten på side 1! Her er hvad den kan bruge af medier
Det er 100% som Lumatronen, jeg har. Så kan din pc brænde +R(W) er +skiver svaret med en Eltax. Redigeret af Carser |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
TELELARS ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|||
Hej leif62 Prøv lige at se under Eltax 555 emnet. idag. MVH: TELELARS |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Mig igen: Panasonic'en er helt anderledes: Den optager på -R(W) og DVD-RAM! Kilde: http://www.kelkoo.de/b/a/ps_9544616/100304323.html Da du på din pc næppe brænder på RAM og de også er ret dyre skiver, er svaret her -R(W) skiver. Har sælgeren sagt noget andet, er der tale om en fejl. Redigeret af Carser |
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
En CD er en CD og en DVD er en DVD! De har samme diameter, men kapacitet, typer og brænding er vidt forskellig. Så én slags til både CD og DVD brænding er fysisk umuligt. Det er enten eller. Redigeret af Carser |
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|||
Hej Carser,
Blot en lille korrektion - LiteOn's optagere kan fint brænde på både CD og DVD (f.eks. LVW-5045). Dog er det både billede og lyd der brændes på CD - i VCD/SVCD (Super Video CD) format. SVCD er MPEG2 kompression, men i lav opløsning (480x576) og spilletid (ca. 35 min.). Så vidt jeg ved kan ingen DVD optagere lagre lyd alene til cd (i Audio CD format). /Lars |
||||
![]() |
||||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|||
I LiteOn's datablad står der Recording time 66 min ud for Audio CD 700 MB. Der står også at der kan optages i CD-DA 44,1 kHz. Jeg vil prøve det efter ved lejlighed. /MichaelS |
||||
mvh MichaelS
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Lars - ingen regel uden undtagelse... Det med LiteOn'en var jeg ikke klar over. |
||||
M.v.h. Carser
||||
![]() |
||||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|||
For en god ordens skyld vil jeg påpege, at der findes overhovedet ikke et format der hedder CD+R ! Det er først ved DVD formatets indførelse, at der kom en minus og en plus udgave af medierne. |
||||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg siger tak for alle de gode svar, som jeg har lært & forstået en del af, også efter at have set på nogle af de henvisninger der fulgte med. Mvh. Leif |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |