recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD rip  720 x 480
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD rip 720 x 480

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD rip 720 x 480
    Sendt: 04-April-2011 kl. 12:58
Hej,
Er ved at rippe nogle film med Handbrake og det kører normalt fint, men har en film i ovennævnte opløsning som source og hvis jeg ripper i samme opløsning kommer nederste bjælke af undertekster ikke med....

Hvad er den optimale opløsning? Det undrer mig at den gør detnår jeg vælger samme output som source...på forhånd tak for svar
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 13:04
er det ikke pal dvd du har eller har du købt dine dvd i US
opløsningen hedder 576i i pal
480i er et us format alså ntsc og de har en opløsning på 480

Redigeret af xcardman - 04-April-2011 kl. 13:07
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 13:11
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 13:12
sådan ser skærmen ud...jeg kan ikke ændre indstillingen til højere end 720 x 480 (source)
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
Wii
iPhone 4
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 13:34
Prøv med Anamorphic: Strict.

Edit: skrev inden jeg kiggede på billedet!
Sæt Cropping til Custom: og 0 i alle felterne

Redigeret af michael9000 - 04-April-2011 kl. 13:44
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2011 kl. 14:03
Naturligvis kan du ikke ændre source, da det blot er en statusoplysning angående opløsningen på dit kildemateriale

Så vidt jeg har forstået det (uden nogensinde at have brugt det) er Handbrake ikke en ripper, men en simpel video transcoder, så du ender med forringet kvalitet i forhold til kildematerialet.

Det ville i hvert fald passe med dit problem, hvis Handbrake yderligere er noget så afskyelig at den ikke alene transcoder, men også hardmatter subtitles. Da jeg ikke har erfaringer med handbrake er sidstnævnte = ? men også = Dead hvis det er tilfældet.

Formentligt er din film i letterboks, så uden at kende handbrake specifikt (har aldrig brugt det), så skal du formentligt ind og rode med indstillingerne for cropping og/eller bare subtitles (afhængigt af hvor du ønsker at have teksten placeret i billedet), så subtitles i hvert fald ikke placeres uden for billedet/croppet, hvis princippet og mulighederne for indstillinger ellers er det samme som i lignende transcoder programmer.

Jeg vil gætte på at der sker det at der autocroppes på grund af letterboksformatet i kildematerialet (du nævner også selv sorte bjælker), og subtitles så er sat til at blive placeret så lavt at det falder uden for det croppede område.

Jeg vil der for forslå at ændre indstillingerne for subtitles, og placere dem højere oppe i billedet til lige præcis denne titel. Eller endnu bedre begynd at brug en ripper i stedet for, og lad [for helvede ...opfør dig ordentligt!] være med at trancode materialet så du i det mindste bevarer kildematerialets kvalitet.

Det nemme (men teknisk mere håbløse og "forkerte") fix er at slå cropping helt fra (og lade alle cropping værdier være 0). Det burde løse dit problem nemt og hurtigt, men det er et lidt for hurtigt amatør fix at gøre det på den måde, som blot forkynder for omverdenen at andre mere "rigtige" custom indstillinger af en der ved hvad transcoding indstillingerne handler om, er noget der ligger uden for din kontrol og forkynder at alt det andet med med custom placering af er uden for din forståelse og kontrol, og der bare er tale om "press and play" transcode. Så min opfordring er: Leg lidt med indstillingerne, så får du styr på den, og lærer hvad det er de går ud på, så vil du også nemmere kunne fikse andre eller tilsvarende problemer en anden gang du måtte udfordres af sådanne.

Redigeret af TBC1 - 04-April-2011 kl. 14:27
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af jgjensen jgjensen skrev:

Hej,
Er ved at rippe nogle film med Handbrake og det kører normalt fint, men har en film i ovennævnte opløsning som source og hvis jeg ripper i samme opløsning kommer nederste bjælke af undertekster ikke med....
Hvad er den optimale opløsning?
Jeg anbefaler at lade være med at bruge Handbrake, den omkoder din fil og forringer kvaliteten, særlig hvis du vil have en europæisk 25 fps film som resultat.

Din film er åbenbart en amerikansk film i MPEG2 format og er sikkert som sådan optaget i 24 fps. Hvis den afspilles som 30 fps så deinterlacer du den først til 24 fps (inverse telecine).
Du kan så lave den om til europæisk 25 fps standard ved blot at ændre dens header fra 24 til 25 fps, det er den måde man afspiller amerikanske film i Europa.
Derefter kan du, hvis du endelig vil det, omkode den fra amerikansk 720*480 til 720*576 pixel, stadig i MPEG2 format, så har du en 'rigtig' europæisk film.

ehn
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu