|
DVD rip hakker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
karstenjensen.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Maj-2013 kl. 09:34 |
Jeg har nogle koncert DVD'er som jeg gerne vil have rippet og lagt over i ukomprimeret tilstand på min NAS-server så jeg har dem tilgængelig hele tiden. Min DVD-afspiller i stuen er på vej ud.....
Jeg kan bare ikke rippe DVD'erne i fornuftig kvalitet. Min PC er 4 går gammel, Intel i7, 12 GB RAM, 10.000 rpm. WD-drev og et 52 speed Plextor DVD-RW drev og et Nvidea-grafikkort..... Jeg vil bare lave en ISO-fil og har forsøgt mig med Ultra ISO, MagicISO, WinISO og ved at kopiere DVD'en direkte.... Men altsammen med samme resultat. DVD'en - og særligt lyden, hakker lidt, springer over nogle millisekunder. Når jeg afspiller DVD-skiven i computeren er der INGEN probglemer. Kun ved RIP. Skal hastigheden på drevet evt. sættes ned - og hvordan gør jeg det?Nogen der har nogle gode råd til løsning af mit problem? |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan afspiller du filerne? Via tv eller.... og med kablet eller trådløst?
|
|
![]() |
|
karstenjensen.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
Jeg prøvede i første omgang at afspille ISO-filerne på min computer. Har ikke prøvet på tv'et endnu da jeg tænkte, at hvis de ikke er gode nok på computeren er de det næppe på tv, via NAS og LAN osv.
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Altså på lokal hd? I så fald burde der ikke være undskyldninger, og så må softwaren komme under mistanke.
|
|
![]() |
|
Ja, lokalt på HD'en. Afspilning af selve DVD'en er der ingen problemer med..... Hvad gør jeg galt? Hvad bør jeg evt. bruge til at lave en ISO - vil have noget ukomprimeret så det ikke går udover lyden....
|
|
![]() |
|
Rollen75 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 103 |
Jeg bruger DvdFab med stort held, koster lidt, men har virket på alle dvd'er jeg har smidt efter den.
|
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Hej
Har også brugt dvdfab med stor succes, der er både en gratis og en betalingsudgave af denne. Gratis versionen er en "simpel" version af dvdfab, hvor man kan rippe dvd/bd til enten mapper eller iso på enten harddisk eller dvd skiver. ( men det er kun muligt, at bruge full movie eller main movie, som kan fjerne eksempelvis trailere) Link til den gratis version af dvdfab: http://www.dvdfab.com/hd-decrypter.htm alternativt kunne du prøve Makemkv eller clonedvd mht hastighed på dvd drevet, der burde på et eller andet tidspunkt være en drop down menu hvor hastigheden kan vælges, og ville være noget af det første, jeg ville kigge på hvis jeg var dig. Har været ude for enkelte gange at en bestemt dvd skive / brænder kombination, bare ikke ville virke, ( kunne måske være sådan noget, hvis dvd`en er eks. lidt ridset eller fedtet) har du en anden dvd brænder du kan prøve med ? |
|
![]() |
|
Mystisk, men det hakker også med DVDFab og pludselig hakker det også når jeg afspiller disken i computeren? Hvad pokker går der galt for mig? Min maskine fejler i øvrigt ingen ting.
|
|
![]() |
|
Har I øvrigt forsøgt at konvertere nogle WAV-filer til FLAC med Audacity - men her sker nøjagtigt det samme - det hakker / springer lidt over. Mon ikke der er en sammenhæn - omend jeg ikke kan regne ud hvilken.....
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det lyder jo til at der er et eller andet i din PC, som ikke kan klare afspilningen. Filerne fejler sikkert ikke noget - prøv at afspille dem et andet sted.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Det virker jo fint nok i min DVD/BlueRay-afspiller i stuen, men jeg vil gerne have lavet en ISO af skiverne så jeg kan have alle skiverne liggende på en NAS.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Ja, den er jeg med på, men hvis du nu prøvede at afspille de rippede filer andre steder end på din PC, så var der jo en chance for, at det bare var PC'en der ikke kunne håndtere ISO-filerne. Min Pc kan også give bøvl med afspilning af mine rips, men der er ikke en eneste af dem der fejler noget når de streames fra NAS'en til mine medieafspillere ved TVene.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |