recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD rip TV-serier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD rip TV-serier

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD rip TV-serier
    Sendt: 18-December-2008 kl. 01:45

Halløjsa

Jeg ved ikke om dette er helt vanvittigt  men nu prøver jeg:

Jeg har efterhånden samlet mig en hel del tv-serier dvd bokse med mange sæsoner.

Jeg vil tro jeg har en små 100 diske med ca 4. episoder på hver !!!!!!

Nu vil jeg gerne have muligheden for at kunne se disse serier via boxee/xbmc på mit apple tv, så jeg skal derfor have rippet dem til iso-filer.

Jeg vil gerne have at, hvert afsnit bliver rippet til en enkelt iso.

Så I kan nok se, at det vil tage 100 år at kigge hver enkel skive igennem og finde ud af hvilken fil der passer til hvilket afsnit (de er jo så drilske, at det ikke altid passer med fil x til episode x)

Så mit spørgsmål er:

Findes der et smart lille stykke software der automatisk kan finde ud af hvilken fil på disken der passer til det enkelte afsnit, så man bare kan sætte det til at kopiere automatisk?

Ved godt det lyder lidt for smart, men det ville sgu være rart. Ellers vil det tage mega laaaaaaaang tid at få det hele lagt over på min nas....

Jeg bruger AnyDVD og dvdshrink til at rippe til iso med.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 05:19
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Halløjsa

Jeg ved ikke om dette er helt vanvittigt  men nu prøver jeg:

Jeg har efterhånden samlet mig en hel del tv-serier dvd bokse med mange sæsoner.

Jeg vil tro jeg har en små 100 diske med ca 4. episoder på hver !!!!!!

Nu vil jeg gerne have muligheden for at kunne se disse serier via boxee/xbmc på mit apple tv, så jeg skal derfor have rippet dem til iso-filer.

Jeg vil gerne have at, hvert afsnit bliver rippet til en enkelt iso.

Så I kan nok se, at det vil tage 100 år at kigge hver enkel skive igennem og finde ud af hvilken fil der passer til hvilket afsnit (de er jo så drilske, at det ikke altid passer med fil x til episode x)

Så mit spørgsmål er:

Findes der et smart lille stykke software der automatisk kan finde ud af hvilken fil på disken der passer til det enkelte afsnit, så man bare kan sætte det til at kopiere automatisk?

Ved godt det lyder lidt for smart, men det ville sgu være rart. Ellers vil det tage mega laaaaaaaang tid at få det hele lagt over på min nas....

Jeg bruger AnyDVD og dvdshrink til at rippe til iso med.

Filer på en DVD benytter en navne konvention, men der findes ikke sådan direkte nogen metode til at decifrere fx et enkelt afsnit i forskellige VOB filer.

Nemmeste er nok at bruge DVDshrink og læse hver enkelt dvd og outputte  de respektive afsnit til iso.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 11:41

Jeps - det var det jeg regnede med / frygtede...

Så er der ikke anden vej end gå i gang med det helvedes arbejde  

Man skal yde før man kan nyde......

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu