|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() Sendt: 22-December-2009 kl. 11:31 |
|
Hej
Ligesom der findes f.eks. AudiGrabber til at rippe ens egne (selvfølgelig) CD'er - findes der så ikke et lige så simpelt DVD-rippe program ?
Altså - i med DVD, vælge om undertekster skal med eller ej, ekstra materiale med eller ej - og så ellers om outputtet skal være AVi, MPEG eller som ISO fil
Findes det ? (ved godt at det måske er lidt et drømme senarie, men hvis man ikke spørger, så får man jo ikke svar
![]() Mvh. - og Glædelig Jul
Brian S Jensen
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jamen lidt afhængig af outputtet så kan www.handbrake.fr Iso filer laver du feks med dit brænderprogram ala Nero, isobuster, mfl og der findes såmænd også andre gratis programmer som er udmærkede.
Alternativt så køb en mediaafspiller ala popcornhour c-200 http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productinfo&item_id=12 så er det bare at kopiere dvd/blu ray filmen over på NAS (efter anydvd har behandlet den) så kan den afspille den med det samme... det går noget hurtigere
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Der er et par tip på denne side:
http://www.dvd.brødløs.dk/ Jeg prøvede at sætte et link ind, men forum softwaren kan åbenbart ikke lide ø i links. Men prøv med dvdshrink |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Zarocq ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Mvh. Henrik
Sony KD65A1 - nVidia Shield - Denon AVR-2307 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Nero Recode, som er en del af Nero pakken kan også klare opgaven.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Næppe kopibeskyttelsen på DVD, medmindre Nero Recode bruges i samarbejde med et lille program fra et firma på østaten Antigua & Barbuda, som jeg ikke må nævne her. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Den kan jeg kun tilslutte mig, for det er ikke kun DVD til DVD ripper og DVD splitter, den har også mugligheden for at konvertere til flere forskellige formater der kan bruges på følgende apparater: iPod, PSP, ZUNE, NDS Xbox 360, PS3, mobil telefon, PVP og PDA. Vælger man "Generic" funktionen, så kan den også lave det om til andre formater, eks Divx og Xvid, men det kræver lidt mere viden om hvordan man arbejder med codecs, indstiller kvaliteten osv. Når du besøger deres hjemmeside, så læg mærke til at de også har lanceret en Blu-ray til Blu-ray ripper ![]() |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Derfor nævnte jeg det heller ikke, idet jeg selvfølgelig går ud fra, at vi holder os inden for lovens rammer og ikke laver ulovlig digital kopiering.
![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Hvad med 'dd' - den burde vel kunne? |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
dd vil kopiere krypterede sektorer, det hjælper os ikke ret meget. Vi skal have fat i noget af det "forbudte" software, som ikke må omtales her. Redigeret af JesperLund - 22-December-2009 kl. 21:25 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Æv
![]() Med fare for at nævne noget forbudt (aner ikke om det er det, så slet mit indlæg hvis julen bliver ødelagt af det..) så kunne Brasero og/eller K3B med libdvdcss2 support kunne klare det. |
||
![]() |
||
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Men siden at de ikke er røget i totterne på Fengtao over deres DVDFab, eller Slysoft over deres AnyDVD, så må det vel betyde at de er iorden at anvende.
Det er typisk kun Sony Pictures der angriber de software creators der laver software som kan rippe en DVD der har en eller anden form for kopi beskyttelse. Sony var eks. dem der tvang DVD Shrink i knæ ved at true dem med en million dollars dyr retsag hvis de ikke stoppede udviklingen af programmet. Til personlig backup kan det være nødvendigt sommetider at lave en ny kopi af DVD'en, jeg har f.eks flere gange været ude for at der var et par enkelte disks i en tv-serie DVD boks der overhovedet ikke kunne læses af min HDD/DVD optager fordi de var beskadiget, hvor jeg var nødsaget til at rippe diskene til computeren, for så at lave en ny DVD9 skive der godt kan læses af min HDD/DVD optager. Serier med beskadige disks som jeg kender til (Reg1 releases): Stargate SG1, Stargate Atlantis, Buffy og Angel. Ved alle serier er der mindst 3 disks, hvor diskene ikke kan læses og man derfor er tvangs indlagt til at lave en recovery med et DVD ripper program der forstår at kunne omgå den kopi sikring der er på dem. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |