Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 14:05 |
Kasperap skrev:
Klaus: For 3 gang. Hvis jeg bare sætter det i scart, kommer der kun lyd ud af anlæg når jeg tænder dvd'en som jo også er en forstærker til anlægget
|
Det kan godt være, men så længe jeg ikke kan få noget at vide om dit anlæg er det altså ufatteligt svært at hjælpe dig. Klaus
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 14:12 |
Måbende spørgsmål: Vil du ha' lyden fra DVD ud i TV-højttalere, ELLER: Vil du ha' TV-lyd ud i anlæggets højttalere.
Det er svært at forstå hvad du mener 
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 14:20 |
Det må da vel være sidstnævnte, og løsningen dertil er allerede givet. Tvivler på, at der ikke er et RCA In på Reciveren.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Kasperap
Ny bruger
Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Brovst
Point: 10
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 14:45 |
Maggerholm skrev:
Kasperap skrev:
Klaus. nej det er ikke sådan et jeg har .det er noget kun ældre. og der fulgte ingen manual med. Der er masser lyd på anlæg når der er dvd. Men mit ene lille spørgsmål er ?????? hvordan kan man gå lyd på tv også ... |
Kan du ikke tage et billede af bagsiden af afspilleren/forstærkeren?
Hvis vi ikke kan grave en korrekt manual op, eller kan se hvilke tilslutninger der er på enheden er det meget svært at hjælpe.
Og vi er her alle for at hjælpe, men af lyst.
Så når nogle skal have hjælp til noget, og starter ud med mangelfulde oplysninger, så man må trække informationer ud, så forstærker det ikke ligefrem lysten, hvis der bliver svaret næsvist.
(dit seneste svart til Klaus havde fået mig til, at bruge tiden på noget andet, hvis det var mig).
Mvh Michael |
Jo kan sagtens tage et billede, også af tv'et, men hvor skal jeg uploade dem henne... Nej det var måske lidt næsvist, men i må jo også lige se det fra min side af ... jeg er ikke elektrikker, eller computer/IT "nørd" undskyld. Så jeg forstår ikke en brik af alle de udtryk og "fremmedord" så det hjælper jo ikke mig på nogen som helst måder, hvis jeg heller ikke forstår det ????
|
 |
Kasperap
Ny bruger
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 14:47 |
Kampus skrev:
Måbende spørgsmål: Vil du ha' lyden fra DVD ud i TV-højttalere, ELLER: Vil du ha' TV-lyd ud i anlæggets højttalere.
Det er svært at forstå hvad du mener  |
Jeg vil have tv lyden ud igennem anlægget.. Men der er jo dvd i forstærkeren, så det eneste tidspunkt lige pt der er lyd på anlægget er når jeg sætter en dvd i ... Og det er kun sat sammen med scart.. :)
|
 |
Kasperap
Ny bruger
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 14:48 |
Radiomanden skrev:
Det må da vel være sidstnævnte, og løsningen dertil er allerede givet. Tvivler på, at der ikke er et RCA In på Reciveren. |
Jamen først og fremmest skal jeg vide hvad RCA er ... :D for er på HELT bare bund med jeres udtryk, er landmand ikke IT-ekspert...
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 14:55 |
Du tager et billede og ligger det på HDDen,(Max 250Kb), derefter bruger du Full Reply Editor og uploader billedet til File Maneger, og derefter hentes det ind på dit indlæg. Det hele er selvforklarende.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Kasperap
Ny bruger
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 18:40 |
Hej, jeg prøver lige at forklare for kasper Anlægget er koblet til tv'et via scart og tv'et modtager billede fra en boks via hdmi dog kan han ikke få lyden ud af anlægget når han ser tv fra boksen, lyden spiller bare fra tv'et. har prøvet med forskellige indstillinger, og med component (rød/hvid) fra tv'et til dvd'en. men kan det kun lade sig gøre hvis man bruger SPDIF? MVH Tobias
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 19:09 |
Din STB har jo også RCA Out, så det skal tilsluttes til dit anlæg på et ledigt Input.
|
|
 |
rafgut
Bruger
Oprettet: 01-April-2009
Sted: Denmark
Point: 132
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 19:12 |
prøv med rød/hvid fra boksen til dvd :)
|
 |
Kasperap
Ny bruger
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 19:39 |
kan man ikke bare koble anlægget til tv'et med scart og eventuelt SPDIF, og så koble de andre ting (STB og computer) til tv'et med hdmi og så køre lyden fra mediet igennem tv'et og så over til anlægget? eller skal der virkeligt være seperate forbindelser fra hvert medie og over i anlægget uden om tv'et? altså vi vil gerne have billedet fra eksembelvis computeren til at vises på tv'et og lyden ud af anlægget, for som det er nu kan vi kun få lyden til at komme ud af tv'et og ikke videre igennem til anlægget`?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 19:49 |
Nej du skal have lyden fra boxens rød/hvide stik, og ind i anlægget
Og ja! Hver enkelt kilde skal forbindes med lyd til anlægget
Redigeret af Kampus - 01-April-2011 kl. 19:51