recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til harddisk og til TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD til harddisk og til TV ?

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 19:19
Nej mit tv har ikke netforbindelse.

Jeg har testet mkv med en usb stick eller nøgle på mit tv uden held, men har så testet den på min dvd afspiller og der virkede det fint Smile
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 19:21
Streamer slet ikke men computer er tændt det meste af tiden 
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 19:24
ok har aldrig haft en acer før, den jeg har nu blev bygget hos komplett, der var nogle som hjalp mig med at vælge delene på et forum og det er det bedste jeg nogensinde har gjort, bedste pc jeg har haft indtil videre Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 19:39
 Det er ikke de store stationære skrumler jeg bruger, sådan en har jeg ikke haft i mere end 10 år, der bruges kun bærbare enheder, seneste anskaffelse er en Chromebook.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

 har så testet den på min dvd afspiller og der virkede det fint Smile


Ja, selvfølgelig, når mkv filen stammer fra en DVD.

Og ja, du kan gøre det samme med dine blu-ray skiver. Hvis de er kopisikrede skal du ind omkring AnyDVD eller f.eks. Pavtube Bytecopy (begge er betalingsprogrammer) for at ophæve kopisikringen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

ok nu fostår jeg, det er altså på en måde stadig vob filer.

Kan jeg gøre det samme med Blu-Ray disc. For ca. 4 år siden begyndte jeg at gå over til blu-ray disc, så startede med at optage på blu-ray da tv kanalerne også var gået over til hd og billedet var meget bedre.
Jeg fik at vide at blu-ray disc havde en længere holdbarhed end dvd skiver og var stærkere. Jeg tog fejl, jeg har altid opbevaret mine egne optagelser i plastik lommer og det kan blu-ray disc åbenbart ikke tåle. Skiverne får nemt pletter, ridser og falmer. Især sorte Blu-Ray disc de får grå pletter efter få måneder i plastik lommer.

Så tænker at dem vil jeg også gerne overføre til harddisk. Nogen ide om hvordan jeg gør det ?

Ud over det, kan jeg stole på alt er ripped korrekt eller bør jeg se det igennem som jeg ripper ?

Når jeg kopiere fra en harddisk og til en anden harddisk for at lave en backup af det jeg har rippet er der så en mere sikker måde jeg kan gøre det på for at måske undgå at den laver fejl under overførselen ? eller er det bare at kopiere fra en disk og til en anden disk ?

DVDer er opbygget i en bestemt struktur, hvor mappen "VIDEO_TS" bl.a indeholder et antal VOB-filer, som er et containerformat, der kan indeholde video, lyd, undertekster mm.
DVDer er ikke i HD, så videofilerne er som regel lavet i MPEG-2, hvor Blu-rays som regel er i HD (H.264), og senest er der kommet Ultra HD Blu-rays, der benytter HEVC (H.265).

Da en DVD skal være opbygget på en helt speciel måde, som indeholder flere mapper og forskellige filer, er det hensigtsmæssigt at samle det i én fil, lidt samme tanke, som er bag ideen med en "ISO", som dog er en eksakt fotokopi af hele DVD-strukturen
MKV er nok sammen med MP4, de mest anvendte containere til dette formål.

Man kan vælge at lave en lossless kopi, som er nøjagtig magen til originalen, eller man kan benytte et af de mere moderne codecs, som er mere effektive, og samle alle VOB-filerne i én fil, som fylder mindre, alt efter hvor meget man ønsker at komprimere dem.
Med HEVC vil du nok kunne få en DVD ned i omkring 1 GB, uden du vil kunne se forskel, men det er helt op til dig selv, hvad du ønsker...

Som du er inde på, så er det en rigtig god ide, at lave backup af det hele eller det vigtigste.
Hvis du vælger at konvertere dine DVDer til MKV eller MP4, kan du kopiere dem hen, hvor du har lyst til.
Der er ikke noget specielt, du skal huske på.
Hvis du gemmer originalen, vil du altid kunne komme tilbage til, hvor du startede fra, så der er absolut ingen fare på færde!




Redigeret af Supergris - 22-August-2019 kl. 23:08
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, sådan en antager jeg at du ikke har, når du udtaler dig sådan om den...



Klaus
Tak for det sure opstød.
Kunne man få at vide hvad det er.
mvh

kimila
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 05:58
R
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:


Kunne man få at vide hvad det er.

Du skriver:
Apple TV er vel stadig et lukket område og vil kun afspille filer i apple format, dvs. filerne man har skal først konveteres inden de vil blive afspillet i apple TV.

Har selv 2 Nvidia Shield TV og det er den bedste mediaplayer jeg har haft.”

Hvortil jeg svarer at det er let nok at skrive at shield er den bedste mediaplayer du har haft, når du nu ikke har haft en Apple TV. Sidstnævnte antager jeg ud fra din kommentar om filer i Apple format.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

R
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:


Kunne man få at vide hvad det er.

Du skriver:
Apple TV er vel stadig et lukket område og vil kun afspille filer i apple format, dvs. filerne man har skal først konveteres inden de vil blive afspillet i apple TV.

Har selv 2 Nvidia Shield TV og det er den bedste mediaplayer jeg har haft.”

Hvortil jeg svarer at det er let nok at skrive at shield er den bedste mediaplayer du har haft, når du nu ikke har haft en Apple TV. Sidstnævnte antager jeg ud fra din kommentar om filer i Apple format.


Klaus
Har da haft en apple tv 2 for noget tid siden som var jailbreaked og den kunne så afspille de fleste filer, men kun op til 720 så kunne den ikke klare mere.
Har haft prøvet 3 og 4 hvor man ikke kunne det (jailbreak).
Jeg har ikke kunnet låse den op.

mvh

kimila
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

R
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:


Kunne man få at vide hvad det er.

Du skriver:
Apple TV er vel stadig et lukket område og vil kun afspille filer i apple format, dvs. filerne man har skal først konveteres inden de vil blive afspillet i apple TV.

Har selv 2 Nvidia Shield TV og det er den bedste mediaplayer jeg har haft.”

Hvortil jeg svarer at det er let nok at skrive at shield er den bedste mediaplayer du har haft, når du nu ikke har haft en Apple TV. Sidstnævnte antager jeg ud fra din kommentar om filer i Apple format.


Klaus
Har da haft en apple tv 2 for noget tid siden som var jailbreaked og den kunne så afspille de fleste filer, men kun op til 720 så kunne den ikke klare mere.
Har haft prøvet 3 og 4 hvor man ikke kunne det (jailbreak).
Jeg har ikke kunnet låse den op.

hvorfor vil du låse den op ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

[
Jeg har ikke kunnet låse den op.

Har du brug for at låse en Apple TV 4 op - med hvilket formål?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

[
Jeg har ikke kunnet låse den op.

Har du brug for at låse en Apple TV 4 op - med hvilket formål?


Klaus
Hold nu op, stop.
Kan Apple Tv 4 bruges på samme måde som Nvidia Shield uden at skulle gøre noget.
mvh

kimila
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu