recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD til PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2014
Sted: Aahus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVD til PC
    Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:28
Hvordan kan jeg tilslutte min DVD/br til min Pc.
Kunne tænke mig at bruge HDMI kabel.

Mvh

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:34
Hvad vil du gerne opnå?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:38
Nej - der er ingen hdmi ind stik på din computer. de er alle Hdmi ud.

Men der findes jo helt alm DVD-drev til computere via usb i stedet.  Her er en række forskellige. Mange af dem vil du kunne finde hos din lokale pc-pusher også
Og så får du endda også mulighed for at brænde på en dvd-skive (kræver tomme brændbare skiver)
Til top
pkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2014
Sted: Aahus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:41
Hej Per
Det jeg vil opnå er at kunne se DVD på min skærm.
Har fået ny Pc uden drev og tænkte at kunne bruge min DVD afspiller
på den nye Pc med et HDMI kabel.
Mvh
Til top
pkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2014
Sted: Aahus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:43
Tak Claus
Så vil jeg ikke spilde mere tid på detLOL
Mvh
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:46
hvis din skærm har HDMI ind som du ikke bruger (hvis du fx bruger displayport i stedet) så vil du kunne koble dvd-drevet direkte på skærmen i stedet. Udenom PC'en.
Til top
pkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2014
Sted: Aahus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:54
Ja det har jeg prøvet og det virker men har kun 1 indgang på skærm
og så skal jeg skifte bag på hver gang

Til top
pkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2014
Sted: Aahus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 14:59
Bag på skærmen er der et Blå flerbenet stik det er der også på Pc
kan de kobles sammen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 15:15
Det er vga - analogt signal, brug det for alt i verden ikke. Det vil gøre kvaliteten af billedet på skærmen voldsomt meget dårligere.

men et usb-dvd drev koblet til computeren sammen med vlc så kan du sagtens afspille dvd-skiverne gennem computeren. Der fås også en hdmi switch hvor man kan skifte mellem signalerne ind i skærmen ved et tryk på en knap på switchen. noget a la det her https://www.av-cables.dk/hdmi-switche/high-speed-hdmi-switch-2-vejs.html

Til top
pkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2014
Sted: Aahus
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 15:22
Tak Claus
Mvh
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 15:41
Eller du kan købe denne dims, så du kan sætte både DVD og PC til din skærm:

High Speed HDMI Switch - 3 vejs.
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu