recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvd, video, PC og antenne til TV via air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvd, video, PC og antenne til TV via air

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: dvd, video, PC og antenne til TV via air
    Sendt: 02-November-2005 kl. 14:46

Jeg er i gang med et husprojekt og inden muren lukkes, mures og vandskures er der lige et spørgsmål:

TV'et står i det ene hjørne med 220V og længes efter input fra dvd, video, PC og antenne - og jeg vil helst ikke trække kabler hen over gulvet fra det modsatte hjørne...

I det modsatte hjørne er der netstik, antennestik, video og dvd som evt. kan/skal samles inden det videresendes til TV'et (evt. også andre TV i huset)

Det må kunne klare trådløst - uden manuel omskiften for at se en DVD mv.?!

Hvad skal jeg gå efter af udstyr?
dvs. meget gerne et bud på muligt udstyr og opsætning

Til top
donØ Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2004
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 16:53

Du kan bruge en trådløs audio/video boks for at sende signalet fra DVD'en over til TV'et og du kan evt koble Video'en sammen med DVD'en og bruge dens tuner som signal til TV'et.

Du kan ikke videresende antenne-signalet. Da det vil kræve en trådløs frekvens for hver kanal i antennesignalet. Og den slags er ikke muligt og ej heller lovligt pt.

Men hvis du fortæller lidt mere om din hardware, er det lettere at hjælpe. Jeg vil dog ikke anbefale en trådløs løsning, da der er betydeligt kvalitetstab, samt mange muligheder for interferens af signalet (hårdtørrere, Køleskab, støvsugere, samt diverse andre trådløse forbindelser, som findes overalt i luften.). Så heller betale en elektriker eller TV-montør for at lægge kabler pænt, hvis du ikke selv har mod på det.



Redigeret af donØ
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 17:43

Hvis du anvender videoen som tuner kan du sagtens overføre antennesignaler trådløst også i en god kvalitet.  Jeg har selv et Kiss sæt som giver en rigtig god billedkvalitet. Det kan samtidig overføre signaler fra fjernbetjeningerne til de enkelte enheder så du kan styre det hele fra det hjørne hvor TVet er placeret

Flemming

Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2005 kl. 09:08

nuværende hardware:
TV: B&O BeoVision 1
Video: Philips (en eller anden VR500 eller VR800) som slukker efter x min. hvis den ikke bruges...)

DVD'en er endnu ikke indkøbt - jeg har hidtil benyttet laptop eller min PC via kabel (men PC'en sættes nu i kælderen i modsat ende af huset)
Her er der således lidt rum for valgmuligheder mht. produkt - syntes at HTPC er en interessant mulighed.

Det lyder lidt som om at jeg ikke kommer udenom at følgende kabler skal trækkes over til TV'et:
- antennekabel
- scart?

Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2005 kl. 10:25

det var netop meningen - men ved/inden/under støbningen af gulvet blev nogle flexrør desværre ødelagt og nye blev ikke placeret af støbemanden - derfor nu lidt mere bøvlet....

dvs. skal trække kablet fra et hjørne og 3½ meter via gulvet frem til halvmur på 3 stens højde under et vindues parti, hvor der så er en lille mulighed for 3,2 meter flexrør hvor TV står for enden.

Men at trække et scartkabel i flexrør; er det muligt?



Redigeret af espersen
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2005 kl. 10:19
ikke flere input ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu