recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD vs BluRay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD vs BluRay

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:01
Jeg kunne se forskel på HD og ikke HD på en gamle 17" pc skærm, ja ok man sidder lidt tætter på. Men en normal størrelse HDtv kan man sgu også sagtens se forskel.

Lige en ting. personlig er jeg glad for film går fremad og ikke bagud som musik. HADER folk går efter mp3 musik også er det ikke engang lossless lyd man for. Og cd´er er lidt ligesom dvd for film, kunne lyd bedre med nye format. Så film går fremad med blu-ray og musik går bagud med download halløj.
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

Er det korrekt at man skal op i en større skærm før man får noget ud af at investere i en Bluray fremfor en DVD? Jeg har en 37 PX80 og vil selvfølgelig ikke "opgradere" til Bluray, hvis der ikke er en mærkbar forskel.

Blu-ray er ikke kun billedet, det er også lyden, begge dele, hvis de bliver udnyttet, er der mærkbart forskel på, i forhold til dvd.

Redigeret af Jan.Larsen - 18-December-2008 kl. 13:11
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:15
Så længe man ikke kan købe lossless lyd og mp3, vil jeg ikke give en krone. MP3 er til ipod og walkman, ikke til et hifi anlæg. Det samme med film, jeg har jo ikke købt en fladskærm for at se VHS. Jeg kan heller forstå dem som conventere deres dvdfilm til divx. Alt er selvfølgelig smag og behag, men hvorfor så bruge en masse penge på hifi udstyr. Fedt og købe en masse film over nettet, hvad så dag de går konkurs.
det har vi jo set med musik.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

Jeg kunne se forskel på HD og ikke HD på en gamle 17" pc skærm, ja ok man sidder lidt tætter på. Men en normal størrelse HDtv kan man sgu også sagtens se forskel.

Lige en ting. personlig er jeg glad for film går fremad og ikke bagud som musik. HADER folk går efter mp3 musik også er det ikke engang lossless lyd man for. Og cd´er er lidt ligesom dvd for film, kunne lyd bedre med nye format. Så film går fremad med blu-ray og musik går bagud med download halløj.

Nu har jeg ikke set en DVD/BD på så lille en skærm. Men det ville komme meget bag på mig, hvis du smid en normal SD-skive i (eks The Matrix) også derefter smid den på, i BD-udgaven - Du burde tydeligt kunne se en forskel, selvom det kun er 17".

Fuldstændig enig, jeg forstår heller ikke folk der konverter DVD til divx. Det sparer selvfølgelig rigtig meget plads, men kvaliteten bliver bestemt også derefter.

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Playstation 3, Custom Cables, Nordost, Supra
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 16:52
har prøvet på min almindelig 22 tommer HP, der er en kæmpe forskel.
om det er dvd eller blueray. man kan jo bare downloade et HD klip, selvom det er komprimeret er det også bedre.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 17:01

Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

Er det korrekt at man skal op i en større skærm før man får noget ud af at investere i en Bluray fremfor en DVD? Jeg har en 37 PX80 og vil selvfølgelig ikke "opgradere" til Bluray, hvis der ikke er en mærkbar forskel.

Det du måske har hørt (og får blandet sammen), er at der ikke er mærkbar forskel på et tv der er HD-ready og et der er HD-ready 1080P. Her skal man nemlig op i større størrelser (eller meget tæt på) før man kan se en forskel.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 17:41

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

På Blu-Ray kan man også tilbagekalde din ret til at se filmen; det gælder ikke kun diverse download tjenester. Kun på DVD eksisterer denne mulighed ikke.

Mig bekendt kunne man også f.eks forbyde en afspiller typer mm. på DVD, men det er korrekt at det er udbygget i Blu-ray.

Der er en væsentlig forskel på implementeringen af DRM i downloads og den type på medier som Blu-ray.

Ved Blu-ray har du som standard lov til at afspille indhold medmindre der ligger andre informationer på disken - f.eks at din afspiller ikke er tilladt (ganske som ved DVD). Den er ikke ude på Internet og validere om du nu også må se filmen.

Ved downloads er det lige modsat. Her validerer den licensen online - i nogle tilfælde hver gang du afspiller indhold. Nogle gange kun hvis du flytter indhold til en anden afspiller.

Så hvad sker der når filmselskab X bliver træt af at eksisterer ved medier.. Vi lever videre i bedste velgående.. Ved downloads mister man indholdet fordi ingen gider holde liv i licens serverne.

For mig gør det en verden til forskel.. Ikke mindst i lyset af de mange licens servere som blev slukket sidste år og de tusinde af kunder der må have forventet at have mistet deres indhold medmindre de har brændt det ud på CD'er mm. Her taler vi om Yahoo, Wallmart, Microsoft og hvem der ellers nedlagde licens servere eller planlagde det.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 18:04

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

... Jeg kan heller forstå dem som conventere deres dvdfilm til divx...

Jeg citerer dig helt ud af sammenhæng og er generelt enig, men vil lige sige at man skal passe på med automatisk at sætte DivX i bås med dårlig kvalitet. Selvom det sjældent bliver brugt til det, så kan codec'et DivX leverer ganske gode resultater med den rigtige bitrate og de nye udgaver understøtter jo f.eks også HD.

Men ja.. Set herfra er det at omkode sine DVD'er til 800kpbs DivX filer en dødssyn hvis du har alt andet end en 20" CRT skærm.

Jeg forstår så slet ikke hvorfor folk vælger de closed source codecs som DivX. Jeg er klart mere fan af open source implementeringerne som xvid og senest x264. men det er måske fordi DivX er mere kendt fra gamle dage og nemmere at bruge.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu