recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-afspiller JVC XV-NA77SL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-afspiller JVC XV-NA77SL

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-afspiller JVC XV-NA77SL
    Sendt: 03-Juli-2004 kl. 10:47
På afspiller siden har JVC begået en temmelig god DVD-afspiller til en fair pris. Den afspiller alle discformater undtagen SACD (og MiniDisc) ha, ha  Den har lydudgang til 6 kanals surround sound, digital lydudgang for bedre lydkvalitet osv. osv. Jeg har fundet (fået) en test af den, men den er i PDF format, så den må I måske bestille, så jeg kan sende til interesserede. Eller måske kan den komme ind på link-sektionen??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2004 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Per D Per D skrev:

Hej Thorvald

Hvorfor anskaffer du dig egentlig en separat DVD/CD-afspiller ved siden af DR-MH30'eren?

Er det fordi du ikke mener at DR-MH30 er god nok som afspiller (måske ikke muligheder nok?) - eller skyldes at du ser en eller anden god kombinationsmulighed med dit øvrige udstyr (inkl. DR-MH30)?

Der var i øvrigt engang en god ven der mente, at man i det mindste burde have en god separat CD-spille ved siden af en DVD-do., da en god CD-afspiller var meget bedre til netop CD'ere, end den kombinerede DVD/CD-afspiller. Jeg synes dog at min Panasonic DVD R20 fra for ca. 3 år siden har leveret CD-lyd udemærket - dog meget begrænset i mulighed for medier (kun originale DVD og CD'ere - ikke noget med hjemmebrændte. Det glæder jeg mig til at DR-MH30'eren kan.

Der kan være flere gode grunde til, at jeg køber en splinterny DVD-afspiller sammen med DR-MH30.

En ting er, at jeg ikke er helt vild med den jeg har nu, selvom den spiller udmærket. Det giver mig lyst til at købe en ny.

Hvorfor ikke bruge DR-MH30 som DVD-afspiller? Ja, det ville formentligt fungere udmærket - men i en optager er der kælet for de ting, der har med optageren at gøre - mens i en afspiller er der kræset for afspilningen. XV-NA77SL er en topmodel ligesom DR-MH30 og er også en forholdsvis ny model (tror jeg). Den har en række gode specifikationer, der borger for topkvali' afspilning. Bl.a. har den 192kHz/24-bit audio D/A konverter (P.E.M. D.D. konverter), hvor P.E.M. D.D. konverteren kun findes på denne afspiller i JVC's afspillere (vistnok). Blot for at nævne en enkelt ting. Desuden kan den afspille alle (+) og (-) DVD'er, DVD-Ram osv., osv. Den er også bygget som DVD-Audio afspiller, hvilket også er et stort plus. Den kan spole frem/tilbage med op til 60x normal afspillehastighed. Den har forgyldte stik ved komponent, FBAS (hvad er det?), samt alle lydudgange inkl. digital koaksial, men ikke ved digital optisk. Den har zoom op til 64x. Og designet modsvarer DR-MH30, dog er den kun 45 mm høj.

Der er altså menge ting, der antyder, at det er en fantastisk CD/DVD-video/DVD-audio afspiller i topkvalitet. Desuden kan der være tilfælde, hvor jeg bruger DR-MH30 til noget, mens jeg gerne vil se en DVD-film samtidig med. Og til den pris (1599,- hos GodPris - 2999,- i butikkerne) var jeg ikke i tvivl ret længe.

Se evt. mere her:

DVD
   -Optager
   -Stationær
   -Kombi DVD/Video
   -Optager/Video

under stationær.

Desuden har jeg en test og et sammenligningsskema mellem forskellige JVC DVD-afspillere i PDF format, men hvordan jeg får dem herind i forummet ved jeg ikke. I testen får den 5 stjerner for billede, lyd, funktioner og værdi (value?), mens den får 4 stjerner for betjeningsvenlighed.

Den kan leveres kodefri.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Per D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2004 kl. 12:40

Har kigget ind hos GodPris, og set på varen.

Hvad er det for noget "tilbehør" han giver med i prisen? - Er det faktisk "det-der-med-kodefri" eller ?
Inkl. 1 x DVD-Audio software U/B værdi 249,-

Jeg kunne selvfølgelig spørge ham selv, men du ved det vel Thorvald ?

Per D

Per D
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2004 kl. 12:55
Jeg går ud fra, at DVD-audio softwaren er en DVD, der demonstrerer DVD-audio - det er jo ikke så udbredt endnu, at man kender så meget til det. Måske er det simpelthen en musik-DVD, måske en reference DVD-audio, ligesom man kan få reference CD'er.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2004 kl. 13:30

Hej.

Mit gæt er at det er noget software hvor man på sin PC kan generere en DVD-Audio som er en DVD som kun indeholder lyd men med en højere kvalitet end på en CD.

/Erik

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2004 kl. 14:46

Et stk. link til skema, der sammenligner nogle JVC DVD-afspillere:

  http://jdl.jvc-europe.com/files/techspec/jdl04_dvd_player.pd f 

Og et stk. link til en test af XV-NA77SL:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=4072

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2004 kl. 21:20
Hej!

Der mangler SACD på den JVC afspiller. Der er flere andre, der har både SACD og DVD-Audio, bl.a. Pioneer, Yamaha og Denon.

Der er en god side her med masser af anmeldelser af plader:

http://www.highfidelityreview.com/index.asp

- så jeg kan se at jeg får brug for begge formater. I øjeblikket har jeg kun 5 titler, men det er SACD alle sammen. (Rolling Stones og Pink Floyd).

Mvh.
KB

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2004 kl. 23:07
Ja, det er jo så det igen - formatkrig. Jeg tror måske, at det vil være DVD lignende formater, der får mest udbredelse og som efterhånden helt vil afløse CD, inkl. SACD, p.g.a. den større kapacitet og dermed den bedre mulighed for ukomprimeret lyd - eller i hvert fald mindre komprimering. Dog har jeg ikke noget at bruge hverken DVD-audio eller SACD til endnu. Men det kan jo være, at hvis jeg først hører en musik-DVD, så bliver jeg måske forelsket i (vel)lyden...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2004 kl. 11:48
- slettet (flyttet) til det rigtige emne.

Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu