recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvdafspiller vs Mediecenter - Kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvdafspiller vs Mediecenter - Kvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Emne: Dvdafspiller vs Mediecenter - Kvalitet
    Sendt: 14-Marts-2007 kl. 19:04

Hejsa. Jeg står og skal investere i enten en DVDafspiller, eller et mediecenter - Jeg har allerede en TViX HD medieafspiller, så derfor kan jeg i princippet godt nøjes med en DVD afspiller. Jeg ville dog gerne have muligheden for at optage også.

Jeg sad igår og rodede lidt rundt, og kiggede bl.a. på en XboX 360 som en mulighed, men fandt nogle reviews der sagde at dvd-playback kvaliteten var direkte elendig.

Derfor ville jeg høre hvor stor en forskel (hvis any) der er på at købe en god Denon dvdafspiller kontra et Mediecenter, og hvad man evt. bør kigge på i et mediecenter for at sikre optimal dvd-playback.

Mvh Mickey

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 19:56

Hvis du vil have bedste billed og lydoplevelse, så er løsningen en god DVD-afspiller, som Denon, Marantz eller min egen favorit Arcam måske, men sidstnævnte får du samtidig en suveræn CD-afspiller, der er ikke kælet for disply eller menu udseende, men teknikken er bare i orden.

Mediacentre eller en almindelig DVD vil give samme oplevelse, så er du klar til at ofre op imod 10.000,- på en DVD-afspiller, så er det klart at anbefale.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Hejsa. Jeg står og skal investere i enten en DVDafspiller, eller et mediecenter - Jeg har allerede en TViX HD medieafspiller, så derfor kan jeg i princippet godt nøjes med en DVD afspiller. Jeg ville dog gerne have muligheden for at optage også.

Jeg sad igår og rodede lidt rundt, og kiggede bl.a. på en XboX 360 som en mulighed, men fandt nogle reviews der sagde at dvd-playback kvaliteten var direkte elendig

Det forstår jeg ikke rigtig. For det første kan jeg ikke se hvad en xbox 360 kan gøre for dig når du vil have noget der kan optage - for det andet er 360'en som opskalerende dvd-afspiller så vidt jeg ved ikke ringe.

Jeg havde for nylig min 360 med i et sony center for at afprøve nogle w2000 modeller og jeg synes dvd-film så flot ud.

VH Morten

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 22:52

Hej Morten, du har ret i en Xbox ikke kan optage, men jeg fiflede lidt rundt med nogle forskellige ideer. Jeg fandt følgende side hvor der er en sindsyg forskel på afspilning i en Xbox360 og en Denon afspiller.

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2088534,00.asp

Jeg har kigget lidt på http://www.geco.dk/product.asp?product=607&sub=140&p age=1 - Nogen der ved hvordan den fungerer som DVD afspiller? Kvalitetsmæssigt sammenlignet med f.eks en Denon DVD2200.

Mickey

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu