recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-Brænder på Netværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-Brænder på Netværk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-Brænder på Netværk?
    Sendt: 05-April-2007 kl. 12:35
er det muligt at smide en DVD-brænder i Box på ens netværk, præcis som med en printer, med en printer-server foran eller en Harddisk i en NAS??
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 23:45

Jeg kender ingen løsninger der fungerer som beskrevet, men du kan godt bruge en brænder på en anden pc på et par forskellige måder.

En måde er ved at bruge iSCSI protokollen. Jeg har ikke selv prøvet dette, så der må du selv ud at google.

En anden måde som jeg selv har brugt nogen få gange, er at bruge NeroNET som er en gratis udvidelse til Nero 6. NeroNET installeres på den maskine som har brænderen og kører som en service.

Den maskine du skal brænde fra skal ikke have NeroNET installeret, men Nero skal konfigureres med information om NeroNET brænderen (Expert features: NeroNET support).

Når man så brænder til NeroNET brænderen bliver et helt "image" af sendt fra klient til server før brænding starter.

Nero 7 understøtter ikke NeroNET så vidt jeg kan se.

En tredje måde er at bruge en ekstern brænder med USB/FireWire opkobling, og flytte den rundt mellem forskellige PC'ere efter behov.

Redigeret af DrageMester - 05-April-2007 kl. 23:49
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 10:36
En fjerde mulighed er at DVD-brænderen er monteret i en PC, hvor flere maskiner har remote desktop/VNC adgang til. Så connecter man til remote maskinen, igangsætter en brænding og kobler sig af igen...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

er det muligt at smide en DVD-brænder i Box på ens netværk, præcis som med en printer, med en printer-server foran eller en Harddisk i en NAS??

I praksis nej. Det tager alligevel nogen tid at flytte 4 eller 8GB vie et netværk.

Til top
DAPP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Februar-2007
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 14:40
Det er intet problem, har selv brugt følgende i en små fire år.

At brænde DVD koster dog lidt.

Super stabilt!

http://joerghaeger.de/webCDwriter/

/FAF

PS. Kræver at du bygger en Linux box, men det kan jo gøres på mange måder. Fx. et lille nano-itx VIA bundkort, Linux på CF, og du har en net-brænder. Du kan også bruge en gammel PC med en HD i, så kan du smide ISO osv på disken og brænde dem direkte fra HD, uden at du behøver at sende dem til brænderen hver gang.

Redigeret af DAPP - 10-Juni-2007 kl. 14:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu