|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 05-April-2007 kl. 12:35 |
er det muligt at smide en DVD-brænder i Box på ens netværk, præcis som med en printer, med en printer-server foran eller en Harddisk i en NAS??
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Jeg kender ingen løsninger der fungerer som beskrevet, men du kan godt bruge en brænder på en anden pc på et par forskellige måder. En måde er ved at bruge iSCSI protokollen. Jeg har ikke selv prøvet dette, så der må du selv ud at google. En anden måde som jeg selv har brugt nogen få gange, er at bruge NeroNET som er en gratis udvidelse til Nero 6. NeroNET installeres på den maskine som har brænderen og kører som en service. Den maskine du skal brænde fra skal ikke have NeroNET installeret, men Nero skal konfigureres med information om NeroNET brænderen (Expert features: NeroNET support). Når man så brænder til NeroNET brænderen bliver et helt "image" af sendt fra klient til server før brænding starter. Nero 7 understøtter ikke NeroNET så vidt jeg kan se. En tredje måde er at bruge en ekstern brænder med USB/FireWire opkobling, og flytte den rundt mellem forskellige PC'ere efter behov. Redigeret af DrageMester - 05-April-2007 kl. 23:49 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
En fjerde mulighed er at DVD-brænderen er monteret i en PC, hvor flere maskiner har remote desktop/VNC adgang til. Så connecter man til remote maskinen, igangsætter en brænding og kobler sig af igen...
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
I praksis nej. Det tager alligevel nogen tid at flytte 4 eller 8GB vie et netværk. |
|
![]() |
|
DAPP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Det er intet problem, har selv brugt følgende i en små fire år.
At brænde DVD koster dog lidt. Super stabilt! http://joerghaeger.de/webCDwriter/ /FAF PS. Kræver at du bygger en Linux box, men det kan jo gøres på mange måder. Fx. et lille nano-itx VIA bundkort, Linux på CF, og du har en net-brænder. Du kan også bruge en gammel PC med en HD i, så kan du smide ISO osv på disken og brænde dem direkte fra HD, uden at du behøver at sende dem til brænderen hver gang. Redigeret af DAPP - 10-Juni-2007 kl. 14:48 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |