|
DVDFab fejler ved enkelte film |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
flemsehj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Juni-2012 kl. 17:43 |
Jeg bruger DVDFab til at lægge mine BD-film ind på min NAS, og det virker perfekt - bortset fra....
Ved enkelte film "æder" dvdFab ½ sekund ved visse sceneskift. Som om der simpelthen er klippet en lille stump ud af filmen. Indtil videre har jeg set det ved Toy Story 3 og Iron Man 2. Alle andre virker perfekt. Jeg har prøvet at fedte med forskellige indstillinger i dvdFab men uden held. NAS'en er en Synology 411+ med 4 x 3 TB Western Digital. Den er kablet på mit 1 gbit LAN. Filmene spiller som de skal, hvis jeg sætter skiven i min afspiller. DVDFab er opdateret til nyeste version. Har nogen oplevet dette? Har nogen en ide til, hvad jeg skal gøre? /Flemming |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har aldrig oplevet det du nævner, har kub oplevet at hele filmen fejler, fx hakker eller opfører sig som digitalt tv hvor antennestikket ikke sidder ordenligt i.
|
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Hvilket format ligger du filmene i på NAS?
Almen interesse da jeg selv har investeret i en NAS og har bl.a. datterens film, som jeg ønsker at konvertere til NAS'en....
Så jeg følger også lige med på tråden her, men svar gerne på mit spørgsmål?
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
flemsehj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Øh ja... format... BDMV tror jeg det hedder. Det er dvdfab, der vælger det for mig. Jeg har ikke ændret noget der. Men nu du nævner det, kunne jeg da prøve om det gør en forskel, at vælge noget andet. /Flemming |
|
![]() |
|
Nu har jeg så prøvet at lægge iron Man 2 ned ved hjælp af ANYDVD HD, og resultatet bliver nøjagtig det samme. Små "fraklip"ved nogle sceneskift - altså der hvor der er et klip i filmen.
Det må så være et eller andet underligt med selve skive - eller med filmen, men den spiller perfekt når skiven sættes i afspilleren. Hvad hulen kan det være? ![]() Nogen forslag anyone? Hvad som helst????? /Flemming |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Jeg har flere Disney tegnefilm der laver fail samme sted hver gang.
På DVD har jeg 4 af olsen banden boxen også. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Candyman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Hej Flemming
Jeg har rippet de nævnte BD'er uden problemer med AnyDVD HD så det kan lade sig gøre! Blot til info.
|
|
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
|
|
![]() |
|
Candyman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Kan du ikke præcisere hvor i Ironman 2 det går galt, jeg har lige frejdigt påstået at mit eget rip af Ironman 2 lavet med AnyDVD HD virker.
Men nu bliver jeg lidt bekymret for at jeg ikke checkkede det godt nok - jeg zappede bare rundt på rip'et uden at jeg lige synes at jeg så noget
![]() |
|
PCH C200, C300, Oppo BD-P93, Onkyo NR-TX1009, Samsung 55" Smart TV, Epson EH-TW5500, 120" screen, Wired cat. 6 network, Qnap TS410 NAS.
|
|
![]() |
|
Hej SVP03
Kan du nævne en af Disney titlerne og sige hvor det er i Rippet de fejler? Jeg har rippet mine ungers Disneyfilm så vil jeg checkke om mit RIP er i orden. Hvis mit virker får du en besked fra mig.
|
|
|
|
![]() |
|
Det første kommer omkring 2:22 - lige der hvor Anton Vanko dør i armene på Ivan. Det næste omkring 3:05, hvor Ivan svejser. Man ser hans ansigt i nærbillede, og der står "A Marvel Studios Production" på skærmen. Den tredie kommer omkring 5:37, hvor Iron Man er sprunget ud af flyet. Nogle sekunder efter han har tændt sine støvleraketter. Den fjerde kommer omkring 6:03, efter Iron Man er landet på scenen, og lige som filmen klipper til de lårsvingende dansere. Og der er flere jævnt fordelt gennem hele filmen. Altid på samme sted. Uanset hvilket program jeg ripper med. /Flemming |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |