recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvdfab - Kaspersky siger trojansk hest?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvdfab - Kaspersky siger trojansk hest?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: dvdfab - Kaspersky siger trojansk hest?
    Sendt: 25-September-2010 kl. 14:38
Min kaspersky er gået amok over dvdfab, den siger det er en trojansk hest og smider den i karantæne?

Andre der har været ude for noget lignende?

Og er det en bug i kaspersky.. eller kommer der skidt fra dvdfab?

Har kørt fint i en månedstid for nylig opgraderede jeg til kaspersky 2011, og mener der var en update til dvdfab.. og såvidt jeg husker startede problemet forleden.
Mvh

René
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 14:49
Jeg nægter, at tro der kommer noget skidt fra DVDFab. Har brugt det program sammen med Kaskersky siden januar uden problemer.
Nu er det godt nok Kaskersky 2010 jeg har , men det må være en bug hos Kaspersky.

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 15:04
Prøv af skrive til kaspersky support. Den kender måske til problemet (eller un dersøger om der ER et problem)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 15:38
Jeg er ved at opdater nu til version 2011 og så åbner jeg DVDFab og så prøver jeg at se om der er også er et problem her...
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 15:51
mener der gik 1-2 uger fra jeg opdaterede til kaspersky 2011 inden jeg fik problemet... men kan ikke afvise dvdfab ikke blev brugt i den periode... men prøver at skrive til deres support.. jeg hælder også mest til en bug.. det er sket før i kaspersky´s databaser
Mvh

René
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

mener der gik 1-2 uger fra jeg opdaterede til kaspersky 2011 inden jeg fik problemet... men kan ikke afvise dvdfab ikke blev brugt i den periode... men prøver at skrive til deres support.. jeg hælder også mest til en bug.. det er sket før i kaspersky´s databaser

Jeg kan så fortælle, at den også gør det her hos mig efter den seneste opdatering af DVDFab. 
Følger lige med, hvad Kaspersky skriver tilbage til dig...
Mvh

Michael/MF1971

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 16:09
fandt en løsning (har dog skrevet til support anyway) men det løser problemet.

start kaspersky -> Rapporter -> opdagede trusler -> her kan du vælge dvdfab, og først scanne den.. i mit tilfælde gik den clean igennem scanningen.. herefter kunne jeg gendanne programmet på dens originale placering.. også kører den igen

edit gendan gør du ved at højreklikke på linien med dvdfab.exe skrevet i

Redigeret af rhsin - 25-September-2010 kl. 16:14
Mvh

René
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 16:26

Falsk positiv fra AV programmer, det ses hele tiden. Da jeg brugte Windows, oplevede jeg aldrig en virus, men jeg havde en del falsk-positive identifikationer fra det fantastiske AV software.Ouch
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 16:28

fandt en løsning (har dog skrevet til support anyway) men det løser problemet.

start kaspersky -> Rapporter -> opdagede trusler -> her kan du vælge dvdfab, og først scanne den.. i mit tilfælde gik den clean igennem scanningen.. herefter kunne jeg gendanne programmet på dens originale placering.. også kører den igen

På den måde har du vel problemet igen næste gang du scanner hele disken? Er der ikke en sted hvor du selv kan whiteliste bestemte programmer? Det var jeg jævnligt nødt til at gøre dengang jeg brugte Windows og AV software.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

På den måde har du vel problemet igen næste gang du scanner hele disken? Er der ikke en sted hvor du selv kan whiteliste bestemte programmer? Det var jeg jævnligt nødt til at gøre dengang jeg brugte Windows og AV software.
jeg ved det faktisk ikke, men finder ud af det når kaspersky er færdig med at scanne computeren.

anyway jeg har skrevet til kaspersky support, så må de kunne fixe det i en update, jeg havde allerede inden den begyndte at skabe sig tilføjet dvdfab til programmer jeg havde tillid til, og det burde jo være nok.. men nej

Redigeret af rhsin - 25-September-2010 kl. 16:36
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 17:35
update: fuld scanning fuldført, og jeg kan bruge dvdfab uden problemer (indtil videre) i mellemtiden har kaspersky bedt op at få dvdfab.exe sendt til dem.. det er sket.. og bliver spændene at høre hvad de siger.
Mvh

René
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 17:42
DVDfab 'snakker' jo hele tiden med serveren for at se om der skulle være kommet nye interessante kopibeskyttelser som skal fjernes. Mon ikke det er dette der forvirrer Kaspersky ? Det er i hvert tilfælde sådan BD udgaven virker.
mvh Infinity
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu