recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvdfab - Kaspersky siger trojansk hest?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvdfab - Kaspersky siger trojansk hest?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 18:20
Jeg har fået nedenstående mail fra dem:

"
Hello,

We were unable to reproduce the detection.
Please update your antivirus bases.
If the problem persists, please send a screenshot of detection and product traces.

How to get traces: http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282254 (we need traces at level 600). Important! First enable tracing, then reproduce the detection.
How to save traces to the file: http://support.kaspersky.com/kis2011/tech?qid=208282256

You may also contact our technical support. To get assistance please fill in the following form: http://support.kaspersky.ru/helpdesk.html?LANG=en"
Og nu kan jeg pt ikke reproducere fejlen.. dvs jeg har lige fået en advarsel om et eller andet.. jeg har slået trace til, men hvis der er andre som kan slå trace til (se vejledning ovenfor) og reproducere fejlen
Og sende den til newvirus@kaspersky.com (jeg har en fuld opdateret virusdefinition. evt med dvdfab.exe vedhæftet i rar format med filnavn kaldet infected således den ikke bliver slettet i deres mailfilter.
henvis evt til min fejlmedling [VirLabSRF][False alarm on a file][M:1][LN:EN][L:0] [KLAN-84604232] [KLAN-84606248]
Mvh

René
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 18:58
Du kan evt. prøve at oploade filen som kaspersky fandt virus i, på virustotal.com. Så kan det blive scannet af 45 forskellige produkter.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 21:37
det sjove er at scanner jeg filen så finder den ikke virus.. men den har en adfærd som gør at kaspersky smider den i karantæne.. og det er ret irriterende...
Mvh

René
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 12:17
der har nu været trojaner i DVDfab for laaaaaaang tid siden. den gjorde betydeligt mere end bare ringe hjem for at tjekke for versioner. men det blev heldigvis fjernet (da folk fandt ud af det skulle jeg hilse og sige han blev upopulær) - men det er gdt nok meget lang tid siden jeg har brugt det program, så jeg skal ikke lige sige hvordan det er nu.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 09:04
Fik dette svar fra kaspersky:

"

Hello,

Sorry, it was a false detection. It will be fixed in the next update.

Thank you for your help."

Så der var en bug i deres database.
Mvh

René
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

der har nu været trojaner i DVDfab for laaaaaaang tid siden. den gjorde betydeligt mere end bare ringe hjem for at tjekke for versioner. men det blev heldigvis fjernet (da folk fandt ud af det skulle jeg hilse og sige han blev upopulær) - men det er gdt nok meget lang tid siden jeg har brugt det program, så jeg skal ikke lige sige hvordan det er nu.
Er det ikke bare en misfortolkning du snakker om her?

Der har været problemer med DVDfab og antivirus programmer. Men såvidt jeg erinder, så skyldes det en uheldig kombination af den måde DVDfab er lavet på, og så det som antivirus programmer scanner efter.
Avast, Norton og andre har også været ude efter DVDfab og alle måtte erkende, såvidt jeg erinder, at DVDfab ikke indeholdte nogle problemer.

I kan evt. selv læse igennem her.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 18:02
hej Kim - nej desværre - på et tidspunkt valgte han faktisk at lægge et lille bitte program ind der "viste lidt reklamer". De fleste fandt dog hurtigt ud af at blokere den fil der forsøgte at koble sig på nettet. men det var i høj grad en trojaner for det var i hvert fald ikke noget han havde proklameret, og det var absolut ikke lige noget folk brød sig om. ikke mindst fordi det ikke var helt stuerene reklamer der dukkede op på manges skærme! - det var helt i starten af programmets historie. (eg. en del år siden! :-) )

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 09:57
Claus. Det må have været før min tid. Men nu har jeg brugt DVDfab i flere år, og jeg har kun mødt problemer omkring fejl rapporteringer fra virusskannere.
Hvis du kigger på det link jeg smed til en google søgning, så vil du også se, at fejl rapporteringen fra virusskannere kommer i nyere tid, ja faktisk pudsigt nok så sent som i den her tråd, som blot er få dage gammel.

Bortset fra det, så er reklamer eller adware ikke det samme som en Trojan. Trojan er malware. Det er faktisk rimelig bekymrende, at du ikke kender forskellen. En Trojan er et bagdørs program, der åbner din maskine, så en hacker kan komme ind og overtage den, uden at du ved det. Deraf ordet Trojan.

Alle burde vide, (eller bør få oplyst), hvad en Trojan er. Selvom den er nem at blokere sig imod, så er det nok det farligeste produkt på det "sorte" markede. 

Hvis man ikke har set filmen Troy med Brad Pitt, så kan det være en god ide. Den er faktisk ret god, og godt lavet. Den viser meget godt, hvad en Trojansk hest er, selvom det som sådan ikke er filmens hovedtema. Og det er ikke anderledes med computer begrebet, en trojan.

Vil man vide mere om Trojanske heste, eller trojanere i computer verdenen, så kan google være et god redskab.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 19:43
:-) Kim jeg er udmærket klar over hvad en trojaner er. og som sagt  - det var i starten. mener faktisk det var helt tilbage til omkring version 1-3 stykker. og problemet var netop at den ganske vist viste "reklamer" - men den lavede desværre også lige lidt andre ting, som folk så absolut ikke havde lyst til at aflevere til en eller anden obskur server - men han lærte af det. og så vidt jeg ved har der ikke været problemer siden da. Det skal selvfølgelig siges at det ikke var noget han havde implementeret direkte i exe filen. men "vedlagt" et lille program der lavede alt lortet. Det var før der var "gold" og "platinum" udgaver af programmet som man kunne købe. En Trojan er ikke nødvendigvis en der åbner bagdøre så du har fuld adgang selvom det mest er det der bliver brugt. Det er ligeså meget informationsindsamling som så sendes videre til en eller anden server som så senere kan bruges til spam eller hvad man nu har lyst til at bruge det til. Det var så også før MS fik stoppet det hul hvor der var fri adgang til at gennemlæse temp_inet folderen. Det kan også være den selv downloader yderligere apps som så åbner bagdørene eller sætter antivira ud af spillet.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:37

:-) det var i starten. mener faktisk det var helt tilbage til omkring version 1-3 stykker. og problemet var netop at den ganske vist viste "reklamer" -

Claus, som jeg forsøgte at skrive/vise, så har DVDFab også problemer med virusscannere i nyere tid. Det er jo altså hele årsagen til denne tråd blev startet, og det er det vi debattere.

En Trojan er ikke nødvendigvis en der åbner bagdøre så du har fuld adgang selvom det mest er det der bliver brugt.

Ok.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 18:37
@Kim - ja præcist - men som jeg jo netop skriver - det her var IKKE en false Positive. Men derimod en ganske alvorlig positive. Nu er det jo ikke kun dvdfab der har problemer med false positive's det er der rigtig mange programmer der har. især hvis de går hen og lægger sig meget tæt på kernefunktioner i operativsystemet - så vil den slags helt uundgåeligt komme. og jeg tvivler godt nok på at det nogensinde vil lykkes at undgå den slags med mindre man overhovedet ikke installerer nogle programmer. Er man sikker i sin sag skal man selvfølgelig sørge for at kunne whiteliste programmet i sin AV, så man undgår flere problemer. Kan man ikke få lov til det - så er det måske på tide at skifte til et andet av program. - Jeg har faktisk aldrig brugt kaspersky, men må indrømme at jeg nu er hoppet på MSE vognen. umiddelbart ser det ud til at løse de funktioner jeg har brug for uden de store problemer, men jeg er skiftet fra avg som jeg syntes blev en alvorlig klods om benet til sidst. (men det er min mening. det er jo op til en selv om man vil lytte til den slags! :-) )
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu