|
DVDFab og Amazon |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Jeg vil godt henvise til min anden tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124485&PID=1260227&title=mediarange-bluray-skiver#1260227 ![]() Er optagelsen i hd, så er det vel ingen idé i at komprimere det ned til DVD - så er det vel bedre at lave en til en via en Blu-ray skive? Er det familiemæssige optagelser, så er vejen nemmere fra f.eks. VHS til DVD - men på Blu-ray, så er det altså mere problematisk? Med den nye Panasonic recorder, så det jo en dårlig idé ikke at have fokus på Blu-ray skiver? Redigeret af tonice25 - 22-Juli-2013 kl. 18:45 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Nu har jeg lige været inde på club.myce.com, og jeg kan altså ikke lige finde de kritikpunkter om brændte Blu-ray Discs kortere tid end brændte DVD
![]() |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
|
Du hopper lidt rundt med, hvad du siger du prøver at opnå. Det er efter min mening ikke en fordel at kopiere DVD materiale til Blu-ray for at få bedre holdbarhed - tværtimod. Hvis materialet allerede er i Blu-ray format/kvalitet giver det selvfølgelig knap så meget mening at kopiere til lavere opløsning på DVD, men det var jo heller ikke det du skrev ovenfor at du ville. "Med den nye Panasonic recorder, så det jo en dårlig idé ikke at have fokus på Blu-ray skiver?"
Personligt kopierer jeg fra min Panasonic recorder til harddisk via netværk (DLNA på Panasonic og v.h.a.VLC) uden at involvere Blu-ray eller DVD på noget tidspunkt. Redigeret af DrageMester - 23-Juli-2013 kl. 00:42 |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
|
Man er nok nødt til at følge med især i Blank Media forum for at få det hele med, men her er et par relevante tråde: French study on BD-R for archival Best BD-R for archival |
||
|
||
![]() |
||
|
Til en åben fil i stedet for? DLNA fra Panasonic til VLC på computeren, det har jeg prøvet uden held.
Redigeret af tonice25 - 23-Juli-2013 kl. 08:39 |
||
![]() |
||
|
Ok - det ser ud til, at man skal ty internationale forum for viden om medier. Men det ser ud til at der abefales Panasonic, Verbatim no LTH og FTI Falcon som de mest
anbefalede Blu-ray skiver. Men hvad betyder LTH? Og FTI Falcon, skal jeg vist søge lidt mere på? |
||
![]() |
||
|
Nej, det er ikke det jeg skriver. Til en åben fil i stedet for? DLNA fra Panasonic til VLC på computeren, det har jeg prøvet uden held.
Til en .ts fil på harddisken, som jeg derefter konverterer til MP4 med Handbrake. VLC er lidt temperamentsfuld som DLNA klient, men det kan godt lade sig gøre at overføre fra Panasonic recorderen, selvom man nogen gange skal lukke VLC og åbne en ny før den finder Panasonic recorderen via UPnP netværk. |
||
|
||
![]() |
||
|
Jeg bruger ikke selv BD-R medier, men ville selv købe Panasonic fra Nierle.com hvis jeg skulle bruge dem. CD, DVD og de første BD medier bruger et princip, hvor et varmefølsomt materiale skifter fra høj reflektivitet til lav reflektivitet, når der "skrives" med en laser. Dette kaldes HTL (High To Low). Der blev så senere introduceret BD medier, som bruger et billigere organisk varmefølsomt materiale, som skifter den modsatte vej når der "skrives". Dette kaldes LTH (Low To High). De allerførste Blu-ray drev kan ikke læse/skrive/spille LTH medier - i hvert fald ikke uden en firmware opdatering. Nyere Blu-ray drev kan godt bruge både HTL og LTH. Men det vigtige i denne sammenhæng er, at LTH medier ser ud til at have kortere levetid end HTL medier. |
||
|
||
![]() |
||
|
Er det en dårlig ting, at DVDFab tilbyder kopiering fra Blu-ray til DVD? VLC player kan ikke klare det - men det kan min Windows Media Player. Men om Windows Media Player kan redigering fra Panasonic 820 recorderen, ved jeg ikke?
|
||
![]() |
||
|
Så må jeg have det med HTL i tankerne ved køb af Blu-ray skiver ![]() Du har jo nok ikke læst tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124485&title=mediarange-bluray-skiver ![]() så jeg tager lige et spørgsmål her: Hvad er dit bud på MediaRange?
Redigeret af tonice25 - 23-Juli-2013 kl. 13:09 |
||
![]() |
||
|
Jeg har været i kontakt med DVDFab (det er dem her: http://www.dvdfab.com/) - de anbefaler at trækker filer ud fra DVD og lave det om til MP4, som så kan bruges til Blu-ray skiver.
Men nok om det! Efter jeg har prøvet DVDFab, synes jeg, at der ingen tvivl er: DVDFab er nemmere at bruge i forhold til CloneDVD Men jeg synes, at det er for dyrt via DVDFabs egen netside. Så jeg tror, at det billigste er her: http://www.amazon.de/DVDFab-Mein-Filmkopierer-Blu-ray-Clone/dp/3828740480/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1374674252&sr=8-1&keywords=dvdfab
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |