recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDO Edge vs de nye BD-afspillere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVDO Edge vs de nye BD-afspillere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndyK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVDO Edge vs de nye BD-afspillere?
    Sendt: 25-November-2012 kl. 23:09
Hejsa

Jeg har en DVDO-Edge i mit setup, og jeg er egentlig fint tilfreds. Jeg er dog blevet lidt nysgerrig mht. hvordan kvaliteten af signalbehandlingen i de nyere BD-afspillere har udviklet sig: Så vidt jeg husker var Oppo BDP-83 allerede på højde med Edge'n (den bruger vist det samme eller næsten det samme chipset), men hvordan med de nye modeller eller afspillere fra andre mærker?
Så vidt jeg kan se har f.eks. Oppo BDP-103 jo HDMI inputs så andre apparater kan få glæde af den gode billedbehandling.

På forhånd tak
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Hejsa

Jeg har en DVDO-Edge i mit setup, og jeg er egentlig fint tilfreds. Jeg er dog blevet lidt nysgerrig mht. hvordan kvaliteten af signalbehandlingen i de nyere BD-afspillere har udviklet sig: Så vidt jeg husker var Oppo BDP-83 allerede på højde med Edge'n (den bruger vist det samme eller næsten det samme chipset), men hvordan med de nye modeller eller afspillere fra andre mærker?
Så vidt jeg kan se har f.eks. Oppo BDP-103 jo HDMI inputs så andre apparater kan få glæde af den gode billedbehandling.

På forhånd tak
Den har 1 input.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Den har 1 input.

2, 1 bagpå og 1 foran.

Oppo'en er fuldt på højde med den kvalitet du kan opnå med en Edge, dog er der nogle rent betjeningsmæssige forskelle, du har ikke nogen indgangsvælger på fjernbetjeningen på Oppo'en, så du skal ind i menuen for at aktivere inputtet. Jeg betragter det lidt som en nørde-feature der ikke er så anvendelig hvis setup'et skal være "familie-venligt", så det må man jo lige vurdere om man er frisk på.

Men det bliver også interessant at se hvordan BDP-105 fungerer når den kommer, den vil reelt indeholde en komplet, reelt brugbar surround-processor.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Den har 1 input.

2, 1 bagpå og 1 foran.

Oppo'en er fuldt på højde med den kvalitet du kan opnå med en Edge, dog er der nogle rent betjeningsmæssige forskelle, du har ikke nogen indgangsvælger på fjernbetjeningen på Oppo'en, så du skal ind i menuen for at aktivere inputtet. Jeg betragter det lidt som en nørde-feature der ikke er så anvendelig hvis setup'et skal være "familie-venligt", så det må man jo lige vurdere om man er frisk på.

Men det bliver også interessant at se hvordan BDP-105 fungerer når den kommer, den vil reelt indeholde en komplet, reelt brugbar surround-processor.
Tjae, front er jo nok ikke lige noget man bruger fast med en ledning hængende ned :-)
Mest til videokameraer og lignende.
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu