recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDO EDGE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVDO EDGE

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Emne: DVDO EDGE
    Sendt: 11-September-2008 kl. 01:06
Hvornår se vi DVDO EDGE herhjemme og til hvilken pris ?

http://www.anchorbaytech.com/dvdo_edge/
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 12:36
Wauw, kun $799 eller rundt regnet kr. 4200,- ... så begynder det at ligne noget!
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 12:56
Uha - sådan en vil jeg have
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 13:08
Så er vi i hvert fald to
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 10:39
Og med seperat udgang til lyd _over HDMI_ så nu slipper vi for at tilslutte DVD/BD osv. til recievere, med den risiko at billedet bliver forringet...!
Så i kan også skrive mig op til et fælleskøb...  
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 11:00
Uha... meget fristende
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 11:59

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Wauw, kun $799 eller rundt regnet kr. 4200,- ... så begynder det at ligne noget!

Den skal lige herover, og så skal der moms på, så alt efter dollarkursen skal du nok regne med en dansk pris i omegnen af 6500,-. Den skulle lande inden for en rimeligt overskuelig fremtid, men der er mig bekendt ikke nogen præcise datoer endnu.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Wauw, kun $799 eller rundt regnet kr. 4200,- ... så begynder det at ligne noget!

Den skal lige herover, og så skal der moms på, så alt efter dollarkursen skal du nok regne med en dansk pris i omegnen af 6500,-. Den skulle lande inden for en rimeligt overskuelig fremtid, men der er mig bekendt ikke nogen præcise datoer endnu.



Nu har jeg læst lidt rundt på nettet, får at se hvad den kunne... Og hvad kan den egentlig, bliver den et reelt et alternativ til de andre DVDO, Lumagen? Eller bliver det mere en "legetøjs-scaler"?
Kan den bruges udelukkende med en monitor, eller skal den bruges med et reelt tv?

Sorry de mange spørgsmål Otto, det er bare lidt svært at hitte rundt i hvad den er for en størrelse. Om den virkelig er så smart som den lader, eller det bare er "legetøj"...

Venligst
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:05
Det er jeg se som intrassat med DVDO EDGE er at den har "PReP -
Progressive ReProcessing", det ville sige at den gå ind i den Progressive
signal og regner baglæns og genskaber det Progressive bilde igen, uden
fejl, sådan har jeg forstået det.

"Precision Deinterlacing" her hele ikke dumt, især hvis man ønske et
korrekt bilde fra en HDTV bos´s 1080i signal.

Om det så er i klasse med en Lumagen scaler til 30k, tro jeg ikke.

Redigeret af Startrek - 21-September-2008 kl. 13:06
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:14
'Regnekraften' i DVDO Edge svarer, så vidt jeg har forstået, til DVDO VP50Pro, men der er en række features der er blevet pillet ud af Edge set i forhold dertil. Heriblandt kan nævnes muligheden for 'custom'-opløsninger og en håndfuld tilslutninger bag på maskinen (igen, såvidt jeg har forstået). Der er heller intet display foran på selve apparatet.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:16
Det man skulle havde pillet ud, skulle værre mulighed for at kunne juster
og forbinde CRT PJ. Og (HD) SDI.

Redigeret af Startrek - 21-September-2008 kl. 13:17
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:38

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:


Nu har jeg læst lidt rundt på nettet, får at se hvad den kunne... Og hvad kan den egentlig, bliver den et reelt et alternativ til de andre DVDO, Lumagen? Eller bliver det mere en "legetøjs-scaler"?

Det er absolut ikke en "legetøjs-scaler". Lumagen har ladet deres mindre serier udgå, og det ligger i luften at det delvist er fordi man har opgivet at følge med DVDO i lavpris-segmentet, derfor satser Lumagen fremover på ultra-highend segmentet (hvilket nok desværre betyder at jeg dropper forhandlingen, det bliver simpelthen for dyrt til at være relevant for ret mange, 35-40k og opefter). Edge har en grundlæggende performance der svarer 100% til VP50Pro, dvs. kvaliteten af de-interlacing og skalering er fuldt ud på niveau med denne, og dermed blandt det absolut bedste på markedet. Der er imidlertid skåret kraftigt ned på fleksibiliteten på en række områder. Nogle har betydning for mange brugere, andre har kun betydning for dem med særlige behov (skæve opløsninger, analog output osv). Der er for eksempel ingen mulighed for at konvertere mellem PC og Video levels, RGB og YCbCr osv, og der er meget få justeringsmuligheder i det hele taget. Derfor kan scaleren kun bruges specifikt til de-interlacing/skalering, den kan ikke rette op på udstyrets evne til at gengive f.eks. farver korrekt. Der er mindre fleksibilitet mht. aspect ratio styringen, og mindre fleksibilitet mht. hukommelser for framerates osv. Der vil ikke være ret meget at justere på, det er meget mere plug-n-play end man er vant til med eksterne scalere - på godt og ondt. Men den grundlæggende performance, den er ikke til at spøge med - her kan INGEN displays på markedet være med, der er næppe nogen surround-receivere der kan være med (ingen af dem jeg har arbejdet med i hvert fald), yderst få separate scalere, og af afspillere er det formentligt kun Oppo DV-983 der matcher den (den har samme chipset). Derudover er der jo visse features ved Edge som ikke findes på de dyrere DVDO modeller, ikke mindst den separate HDMI udgang til lydsiden. Det findes hidtil kun på Lumagen Radiance XD, som er i en helt anden prisklasse. Så nej, det er IKKE legetøj. Det er DVDO's svar på at især receivere med indbygget scaler har gjort et meget stort indhug i deres indtjening, på trods af at ingen af disse receivere er i nærheden af DVDO's scalere hvad ydelsen angår.


Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Kan den bruges udelukkende med en monitor, eller skal den bruges med et reelt tv?

Den kan sagtens bruges med en ren monitor.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu