recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDO EDGE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVDO EDGE

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:39

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det man skulle havde pillet ud, skulle værre mulighed for at kunne juster
og forbinde CRT PJ. Og (HD) SDI.

Så simpelt kan det på ingen måde siges at være.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:45

Det er jeg se som intrassat med DVDO EDGE er at den har "PReP -
Progressive ReProcessing", det ville sige at den gå ind i den Progressive
signal og regner baglæns og genskaber det Progressive bilde igen, uden
fejl, sådan har jeg forstået det.

Det er dog alt andet lige stadig en fordel at have en afspiller med interlace output, hvis det skal fungere optimalt. Prep kan ikke redde alt. Det jeg er mest imponeret over ved DVDO (og Lumagen Radiance) er hvor meget de kan rydde op i et 1080i signal fra de digitale TV-modtagere, der som oftest tvinges til opskalering af SD signalerne til 1080i. Det er altid svært at skalere videre på et signal der allerede er skaleret, og få et godt resultat ud af det, men det fungerer faktisk ret overbevisende.

Om det så er i klasse med en Lumagen scaler til 30k, tro jeg ikke.

På de-interlacing er Edge helt med fremme i skoene i forhold til en Lumagen Radiance. Skalering kan diskuteres, mens Lumagen er langt foran i forhold til at give mulighed for at rette op på evt. skavanker i displays og afspillere, og i det hele taget fintuning af billedet. En Edge forudsætter stadig at resten af udstyret kan levere korrekte farver osv hvis billedet skal være rigtigt godt. I et Pioneer setup (f.eks. et Pioneer tv og en Pioneer Blu-ray afspiller, der jo kan levere billedet ubehandlet fra skiven) er en Edge helt perfekt. Betjeningsmæssigt kan der være lidt at arbejde med når man skubber en scaler ind i kæden, det løses nemmest ved en uni-remote som f.eks. Harmony.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 13:59
Det er vel også derfor at mit ønske gå i mod netop en Pioneer tv (det er
så bare hvilken model, jeg skal kaste mig over) og en Pioneer Blu-ray
afspiller og så lige en DVDO Edge, ville lige vente til at de hvordan
Oppo´s Blu-ray afspille bliver på det punkt (så kan man måske spare
både en dyr Pioneer Blu-ray afspiller og en DVDO Edge).
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 14:05
Super Otto,
Tak for udmeldingen...!! Som jeg forstår dig _groft sagt_ så betyder det, at man er mere afhængig er ens udstyr!?
Forstået på den måde, at ved at vælge den rigtige TV/monitor, projektor, DVD-afspiller, BD-afspiller osv., så er ydelsen stadig i top?

For så kan du skrive mig op til en med det samme...

Mange hilsener 
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Super Otto,
Tak for udmeldingen...!! Som jeg forstår dig _groft sagt_ så betyder det, at man er mere afhængig er ens udstyr!?
Forstået på den måde, at ved at vælge den rigtige TV/monitor, projektor, DVD-afspiller, BD-afspiller osv., så er ydelsen stadig i top?

Ja, det kan man godt sige. Ikke at en almindelig scaler gør resten af udstyret ligegyldigt, hvis du vil have top-ydelse er det ALTID vigtigt at vælge det rigtige udstyr til det givne setup, og ændrer du én komponent kan det ændre på hvilke andre komponenter der arbejder bedst sammen med dem. Det er dérfor det ikke er nemt at sammensætte et virkeligt godt system, og sætte det op så det yder maksimalt. Men ja, hvis du vælger det rigtige udstyr, så har du reelt samme ydelse i praksis. Edge er performance-mæssigt "the real deal", og det er som sådan lidt af en bombe i scaler-markedet. Den leverer en ydelse der ikke hidtil har været mulig i nærheden af 10.000,-. Der er enkelte detaljer hvor en VP50 eller 50Pro kan nogle ting som Edge ikke kan, men set i lyset af prisforskellen må det vel siges at være yderst rimeligt at der er skåret et par hjørner.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Super Otto,

Ja, det kan man godt sige. Ikke at en almindelig scaler gør resten af udstyret ligegyldigt, hvis du vil have top-ydelse er det ALTID vigtigt at vælge det rigtige udstyr til det givne setup, og ændrer du én komponent kan det ændre på hvilke andre komponenter der arbejder bedst sammen med dem. 

Godt, så har jeg forstået dig korrekt. Selvom jeg gerne ville leve op til din devise om at gå efter det uopnåelige, så sætter økonomien jo nogle grænser...   Dog kan jeg så se, at man skal tænke mere over sine billeddkilder, og det de skal vises på!

Er der nogen rettesnor man evt. kan bruge til valg af projektor?

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er dérfor det ikke er nemt at sammensætte et virkeligt godt system, og sætte det op så det yder maksimalt. Men ja, hvis du vælger det rigtige udstyr, så har du reelt samme ydelse i praksis. Edge er performance-mæssigt "the real deal", og det er som sådan lidt af en bombe i scaler-markedet. Den leverer en ydelse der ikke hidtil har været mulig i nærheden af 10.000,-. Der er enkelte detaljer hvor en VP50 eller 50Pro kan nogle ting som Edge ikke kan, men set i lyset af prisforskellen må det vel siges at være yderst rimeligt at der er skåret et par hjørner.

Så lyder det jo næsten til, at man rent faktisk har fået et produkt på gaden, hvor det næsten er for godt til at være sandt.

Så må du gerne skrive mig op til en Otto!!

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2008 kl. 19:12

Det er jeg se som intrassat med DVDO EDGE er at den har "PReP -
Progressive ReProcessing", det ville sige at den gå ind i den Progressive
signal og regner baglæns og genskaber det Progressive bilde igen, uden
fejl, sådan har jeg forstået det.

"Precision Deinterlacing" her hele ikke dumt, især hvis man ønske et
korrekt bilde fra en HDTV bos´s 1080i signal.

Om det så er i klasse med en Lumagen scaler til 30k, tro jeg ikke.

jeg bruger selv PREP på min vp 50,da min Primare ikke kan smide et interlacet signal ud.Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan det KAN se ud,men ved at lade scaleren reinterlacer er der en ret tydelig forskel på panoreringer.det siger måske mere om afspileren en om scaleren

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 00:44

Godt, så har jeg forstået dig korrekt. Selvom jeg gerne ville leve op til din devise om at gå efter det uopnåelige, så sætter økonomien jo nogle grænser...   

Min signatur skal forstås sådan at det på sin vis kan betale sig at gå efter det umulige - det kan godt forstås sådan at du jagter det perfekte billede for X kroner, selv om du ved at det ikke kan opnås - det ender som regel med at du så stiller dig tilfreds med dét produkt der er tættest på, og dét vil så være det bedste. Hvis du "bare" stiller dig tilfreds med et produkt der er "godt nok", så er der tit mange at vælge imellem, hvis du ikke satte overliggeren højt nok, og så er der ingen garanti for at du får det bedste for dine penge.

Er der nogen rettesnor man evt. kan bruge til valg af projektor?

Ja, når du skal handle, så spørg én der ved det!  Nej seriøst, så gælder det om at få en afspiller der kan levre signalet så ubehandlet som muligt, men samtidig også gør dét korrekt. Det skal så gerne samtidig passe ind i dine generelle behov til afspilleren, så det er svært at lave en facitliste over. I praksis er der ikke så meget at vælge imellem, så det er nærmest nemmere at remse op hvilke produkter der virker, end at forklare hvad man skal kigge efter... Dybest set er jeg jo forhandler, så jeg vil hellere sige det sådan at jeg kan præsentere dig for en løsning jeg mener virker. Jeg kan ikke garantere dig at det er den eneste løsning, men jeg kan love at det er den bedste løsning jeg kender, og så må den enkelte vurdere om han vil stole på mit forslag.

Så må du gerne skrive mig op til en Otto!!

Salg kun per pb eller mail, tak...

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:17
Her er et link fra CEDIA 2008 - hvor DVD0 selv fortæller lidt om hvad man kan forvente af den nye Edge scaler.

http://www.youtube.com/watch?v=XLLi7OieX94

Otto:
Jeg har en HTPC og jeg har gang på gang prøvet at fintune den til at afspille perfekt. Men en DVD PAL ser ikke særligt optimalt ud, nærmest som om den er på grænsen til at hakke. Jeg kører selvfølgeligt i 50Hz og jeg har prøvet med og uden deinterlacing uden de bedste resultater. Vil en DVD0 Edge kunne gøre underværker i sådan et henseende?

Jeg kan godt rippe en DVD til et progressivt billede og afspille den perfekt, men det gidder man vel ikke med alle sine DVD'er.

Hvordan skal man sætte sit output fra HTPC, hvis man skal have en scaler på - er der nogen speciel opsætning?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 08:48

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Otto:
Jeg har en HTPC og jeg har gang på gang prøvet at fintune den til at afspille perfekt. Men en DVD PAL ser ikke særligt optimalt ud, nærmest som om den er på grænsen til at hakke. Jeg kører selvfølgeligt i 50Hz og jeg har prøvet med og uden deinterlacing uden de bedste resultater. Vil en DVD0 Edge kunne gøre underværker i sådan et henseende?

Nej. Scaleren retter ikke op på fejl der allerede er begået (og dog, Prep gør faktisk lidt ala dét, men det vil næppe fungere optimalt fra en PC). Du skal have signalet leveret så ubehandlet som muligt, så du skal helst have en afspiller med interlace output. Hvis din software laver unoder mht. framerates osv, så er der grænser for hvad en ekstern scaler kan gøre ved det. HTPC er enten-eller. Hele pointen med en HTPC er at lade den erstatte scalerens plads, så kan man ikke få dét setup til at fungere optimalt, så er man bedre stillet med at droppe det helt. Jeg er ikke fan af HTPC, af den simple årsag at jeg endnu ikke har mødt nogen "almindelige" brugere der har haft en løsning der rent faktisk har fungeret både funktionalitets-mæssigt og kvalitetsmæssigt. Hvis man er en af de få der har et system der virker, så har jeg kun klapsalver til overs for dét, og der er intet kvalitetsmæssigt i vejen for at bruge en HTPC hvis man rent faktisk får det til at fungere. Men for 95% af brugerne er alle HTPC fordelene ikke meget andet end luftkasteller.

Kort sagt: Hvis du har problemer med din HTPC, så har du to muligheder: Løs problemerne, eller drop projektet. Scaleren er ikke en mirakel-løsning der fjerner dine problemer.

(hvis nogen skulle være i tvivl - det burde man vel ikke være baseret på ovenstående - så tilbyder jeg ikke optimering af HTPC'er, det er uden for mit arbejdsområde. Jeg tilbyder kalibrering af displays der er tilsluttet HTPC'er, men ikke opsætning af HTPC'en i sig selv).

Redigeret af AV Precision - 22-September-2008 kl. 08:50
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:38
Hej Otto, tak for svaret. Jeg havde heller ikke regnet med at du gjorde dig så meget i HTPC. Men måske at du havde oplevet at man havde sat en scaler på sådan én og løst nogle problemer.

Sådan som jeg ser det, så er det største problem på en HTPC at grafikkortet ikke smider en frame ud der er 100% synkroniseret med frekvensen på grafikkortet selvom man kører 50Hz på pal materiale.

Men jeg havde håbet på at det måske var et deinterlacing problem som gav mig problemerne og som kunne fixes med en ekstern boks.

Redigeret af Cyberguyen - 22-September-2008 kl. 09:38
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 12:02
Det er derfor du skal havde en DVDO 50/50pro, hvor man netop kan ændre frekvensen fra HTPC.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu