recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDO iScan Duo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVDO iScan Duo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Emne: DVDO iScan Duo
    Sendt: 28-September-2009 kl. 12:35

http://www.anchorbaytech.com/products/systems/iscanduo.php

Den ser da fed ud og med 2 hdmi ud, så sparer vi jo splitter. Kan vel holdes på 2500.- mere end EDGE.

Otto: Kan du med egne ord lige skrive hvad den ellers kan i forhold til Edge.

Redigeret af SVP03 - 28-September-2009 kl. 14:19
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Otto: Kan du med egne ord lige skrive hvad den ellers kan i forhold til Edge.

Jeg har ikke lige nærstuderet det endnu, men umiddelbart kan det kaldes et cross-over produkt mellem en Edge og VP-modellerne. VP-design, dvs. display på fronten som Edge ikke har. Der er flere indgange end i Edge, og så naturligvis de to udgange (plus HDMI audio). RS-232 og 12v trigger-output. De angiver framerate conversion, hvilket kunne tyde på at du kan justere det manuelt, ikke noget flertallet vil have brug for. Nu bliver jeg helt i tvivl når jeg skriver det, men jeg mener ikke du med en Edge kan køre 60 Hz ind og 24 ud (i hvert fald uden at låse den til 24p output på alt), det kan du med en Duo. Selve den grundlæggende performance er den samme på Edge, Duo og VP50Pro.

Det virker som et meget stærkt produkt til prisen hvis man har både fladskærm og projektor, og gerne vil lave en integreret betjening af det. 11.000,- vejl. ud, til levering om et par uger.

EDIT: Kan du ikke lige rette stavefejlen i overskriften, aht. fremtidig søgen.

Redigeret af AV Precision - 28-September-2009 kl. 13:06
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 13:09

Mht. prisen, så er det mere end en Edge med en splitter, derfor er merprisen også noget større end du forventer. Der sidder såvidt jeg kan regne ud to chips i den, én per udgang. Der skulle komme en firmware-update senere der tillader forskellig opløsning og aspect ratio osv for de to indgange samtidig, det kræver to chips. Kombineret med et dyrere kabinet med display, og de ekstra integrations-features, er det dét der forsvarer merprisen.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 14:29

Rettet til med både store og små bogstaver.
Prisen
Edge 6000,- / 800$ = faktor 7,5
iScan Due 1300$ x 7,5 = 9750,-

Men den ser altså fed ud.

Altså ingen forbedring af billedkvaliteten fra EDGE, heller ikke på sd signaler og 1080i og 720p hdtv ??

SVP03
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 14:33
Spændende, meget spændende...
Og jeg som ikke ville have en Scaler, men nu med splitter og alt. Så er det sgu lidt svært at lade være. Interessant ser det ud, den må undersøges nærmere!

Hvordan er dens performance hvad angår alm. tv kiggeri via PVR, HDD el.lign?

Redigeret af Asklepios - 28-September-2009 kl. 14:36
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 14:54

Altså ingen forbedring af billedkvaliteten fra EDGE, heller ikke på sd signaler og 1080i og 720p hdtv ??

Nix. Jeg er ikke sikker på de kan finde på noget at forbedre med dagens teknologi, uden at gå ind i noget "fy-fy" mht. at manipulere med billedet.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Nix. Jeg er ikke sikker på de kan finde på noget at forbedre med dagens teknologi, uden at gå ind i noget "fy-fy" mht. at manipulere med billedet.

Ha ha, ja det er jo fy fy, de skulle jo nærmest ned på torvet og hånes hvis det stod til dig otto
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 15:03

Rettet til med både store og små bogstaver.
Prisen
Edge 6000,- / 800$ = faktor 7,5
iScan Due 1300$ x 7,5 = 9750,-

Det er Edge der er sat aggressivt i Danmark for at nå et bredt marked, den er også sat ned for nyligt, mig bekendt uden at prisen i USA har ændret sig. Se f.eks. VP50Pro prisen: 29.000,-/3500$ = faktor 8.3. 1300$ x 8,3 = 10.790,-. Kigger man på priserne på de gamle modeller, der godt nok er pillet af prislisterne nu, så er det Edge der falder udenfor. Der er vel naturligt nok kalkuleret med at det store salg fortsat vil ligge på Edge (det er et rent gæt, jeg har ikke nogen indflydelse på prissætningen).

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 15:08

Ha ha, ja det er jo fy fy, de skulle jo nærmest ned på torvet og hånes hvis det stod til dig otto

Hvis man skulle være lidt seriøs med det, så er der afgjort plads til forbedring af støjreduktionen, det er langtfra det bedste på markedet. Men det kan stadig diskuteres hvorvidt det overhovedet er noget man skal bruge. Jeg har haft en støjreduktions-box i sortiment der havde den suverænt bedste og mest fleksible støjreduktion jeg har set, og i enkelte sammenhænge kunne man godt argumentere for at bruge den, men generelt er det bedre at lade helt være. Mht. selve kvaliteten af de-interlacing og skalering, så hjælper det jo ikke så meget at processor-kraften løbende opgraderes, hvis man ikke kan give den noget at lave. Jeg synes en Edge i forvejen er ved at være dér hvor det er kildematerialets skyld og ikke scaleren, hvis der er noget der ikke er i orden. Selv hvis man udviklede forbedringer, så ville det næppe være særligt mærkbart i praksis. Derfor tror jeg at fremtidens udvikling inden for skalering (hvadenten det er i en ekstern box eller ej) først og fremmest ligger i de omkringliggende features, og ikke så meget i selve skalerings-algoritmerne. Og så selvfølgelig en kraftig udvikling hos alle de andre, for at komme op på dét niveau hvor ABT allerede ligger, samt at få god skalering ned i et fornuftigt prisleje - noget ABT jo er kraftigt i gang med.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 15:20
Nu bliver den jo ikke aktuelt for mig, så jeg beholder min edge, da den nye bio kun skal have en udgang på video til projektor, min Gefen beholder jeg så i stuen med tv og projektor.
Glæder mig ellers til den nye DR HD kanal, tror det bliver fantastisk TV kvalitet.
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu