recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-optagere med DVB-T og HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-optagere med DVB-T og HDMI

Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 11:33
er det egentlig ikke tåbeligt at købe  en HD optager uden dvb-t nu når der åbnes op for de digitale signaler 1/4??

hvis jeg køber en optager nu uden vil jeg skulle ud og investere i en dvb-t reciever inden længe hvis jeg ønsker at benytte mig af signalet.

står og overvejer at købe JVC DR-MH300 men er kommet MEGET i tvivl.

sådan som jeg ser det lige nu skal jeg vente indtil der kommer en optager med dobbelt dvb
-t tuner for at få den mest fremtidssikre løsning.

er det mig der er helt galt på den

Redigeret af Business101
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

er det egentlig ikke tåbeligt at købe  en HD optager uden dvb-t nu når der åbnes op for de digitale signaler 1/4??

Har du egen antenne ?  Så vent lidt med at købe.

Har du kabel-tv, så bare køb nu. Der kan du aligevel ikke bruge digital tuneren.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ninjo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 12:59
Hej Lars.

Jeg er ikke helt enig med dig i, at kabeltv-brugere ikke kan bruge en digitaltuner. Så vidt jeg har forstået, vil man mange steder kunne tage digitale signaler med en stueantenne, og da det digitale signal formentlig vil være bedre end det signal, som man modtager via kabeltv, kan man jo bytte om på antenneledningerne (okay- lidt besværligt) når man vil se eller optage digtal-tv.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 13:40

Oprindeligt skrevet af ninjo ninjo skrev:

Jeg er ikke helt enig med dig i, at kabeltv-brugere ikke kan bruge en digitaltuner. Så vidt jeg har forstået, vil man mange steder kunne tage digitale signaler med en stueantenne, og da det digitale signal formentlig vil være bedre end det signal, som man modtager via kabeltv, kan man jo bytte om på antenneledningerne (okay- lidt besværligt) når man vil se eller optage digtal-tv.

Forventet mulighed for stueantenne kan ses her.

Som jeg forstår det du siger, så satser du på at købe en stueantenne og flytte den rundt til enhederne?  Det ene øjeblik i TV'et, det næste i recorderen, det tredie i soveværelset. Pyha - bliver helt forpustet

Men uanset. Så har du jo egen antenne hvis du gør det. Måske køber du en stueantenne, en forstærker, en fordeler og laver din egen antenne distribution i hjemmet for digital-tv. Men det er også hvad jeg vil kalde "egen antenne".

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ninjo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 14:13
Hej Lars.

Det jeg mener er, at hvis man køber en HD-optager med dvb-t tuner,  så har  har man jo muligheden for at slutte en stueantenne til HD-optageren i stedet for kabel-tv og dermed få en optagelse i digital kvalitet fra DR og TV2. Mange steder er kabel-tv signalerne af tvivlsom kvalitet, så hvis man ikke har en Selector, er dvb-tuneren da en mulighed.

Ved du i øvrigt, om det digitale signal, som man får via Selector, er ligeså godt, som det man vil få fra en dvb-t-tuner?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 14:19

Oprindeligt skrevet af ninjo ninjo skrev:

Ved du i øvrigt, om det digitale signal, som man får via Selector, er ligeså godt, som det man vil få fra en dvb-t-tuner?

Det er det.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 16:37
der er desværre ikke mulighed for at få kabel i midt område.

energi midt er ved at udrulle fiber i området, så jeg tror lige jeg tjekker med dem, inden jeg vælger hvilken løsning der er bedst til mig.

kommer der til at gå langt tid inden der kommer fiber i området, så venter jeg og køber en optager med dvb-t... kommer det inden længe køber jeg bare JVCén fra fælleskøbet lige nu.

tror det er vejen at gå frem
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 23:38

hmm skal jeg forstå disse indlæg sån at den Sony 1010 jeg købte igår ik kan bruges til en skid hvis jeg fx ønskede at optage i digital kvalitet med 5.lyd når det nu kommer da den ikke har de nødvendige ting indbygget ?? for så leverer jeg den tilbage med det samme ??

Jeg har TDC kabeltv - kan det ikke bruges ifbm. en DVB-T -ting så jeg kan optage digitalt ??

eller skal man pludselig skifte om på ledninger hver gang man skal se eller optage noget ?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2006 kl. 00:50

Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

hmm skal jeg forstå disse indlæg sån at den Sony 1010 jeg købte igår ik kan bruges til en skid hvis jeg fx ønskede at optage i digital kvalitet med 5.lyd når det nu kommer da den ikke har de nødvendige ting indbygget ?? for så leverer jeg den tilbage med det samme ??

Ingen digital input. Ingen 5.1 lyd optagelse. Det findes ikke på nogen recordere - endnu.

Jeg har TDC kabeltv - kan det ikke bruges ifbm. en DVB-T -ting så jeg kan optage digitalt ??

Nej, TDC kabel-tv sender ikke DVB-T og kommer ikke til det. De har Selector som benytter DVB-C.

eller skal man pludselig skifte om på ledninger hver gang man skal se eller optage noget ?

Ikke forstået. Du burde kunne tilslutte det, så du ikke skal bytte noget.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Klavi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2006 kl. 16:56

Hej

Kanon forum detter her, men svært at finde lige det jeg skal bruge :)

Har lige købet en Samsung LE32M61 skærm og vil så også ud og investere i en HD optager.

Var tæt på at købe den samsung har "Samsung DVD-HR 725" men den får lidt hård medfart. Læste bla. dette et andet sted. "I skal lige huske på at samsung 725 ikke har opskalering på hdmi udgangen hvilket i mine øjne gør den til et dårligt køb."

Da jeg ikke ved alverden om den slags ville jeg hører om hvilken hd optagere i så ville forslå af dem der er på listen på side et.

Mvh

Klavi

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2006 kl. 17:40
Opskalering på HDMI er ligegyldig, med mindre den opskalering, der foretages i TV'et er decideret dårlig.

Dit TV kan sagtens opskalere et SD (Standard Definition) HDMI-signal - ellers ville du se normalt TV i en kasse på midten af skærmen.

Fordelen ved en opskalering i afspilleren er blot, at den kan være bedre end den, der er i dit TV, men der er ingen garanti for, at den rent faktisk også er det.

Der skal foretages en opskalering et eller andet sted i kæden, og det drejer sig derfor blot om, hvilken enhed, der er bedst til det.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2006 kl. 17:43
Mht. hvilken recorder du bør kigge på, så er der generelt enighed om, at Pioneer og Sony er de to top-mærker, skarpt efterfulgt af JVC.

JVCs maskiner har nogle begrænsninger i forbindelse med HighSpeed kopiering af redigeret materiale (den kan ikke), hvilket gør den uegnet - IMO - hvis man optager meget fra reklame-finansierede kanaler, som man vil have ud på DVD efterfølgende.

Den nye JVC (300) kan lave kopiering til DVD af redigeret materiale i dobbelt-realtime (dvs. en film på 2 timer kan overføres til DVD på 1 time), hvor Pioneer og Sony kan gøre det på helt ned til 4 minutter, afhængig af kvaliteten den er optaget i (normalt vil en film på 2 timer i SP kvalitet tage 8-10 minutter at overføre til DVD i HighSpeed - også selv om den er redigeret).

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 15>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu