|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 15> |
Forfatter | |||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
||
er det egentlig ikke tåbeligt at købe en HD optager uden dvb-t nu når der åbnes op for de digitale signaler 1/4??
hvis jeg køber en optager nu uden vil jeg skulle ud og investere i en dvb-t reciever inden længe hvis jeg ønsker at benytte mig af signalet. står og overvejer at købe JVC DR-MH300 men er kommet MEGET i tvivl. sådan som jeg ser det lige nu skal jeg vente indtil der kommer en optager med dobbelt dvb-t tuner for at få den mest fremtidssikre løsning. er det mig der er helt galt på den Redigeret af Business101 |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Har du egen antenne ? Så vent lidt med at købe. Har du kabel-tv, så bare køb nu. Der kan du aligevel ikke bruge digital tuneren. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
ninjo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
||
Hej Lars.
Jeg er ikke helt enig med dig i, at kabeltv-brugere ikke kan bruge en digitaltuner. Så vidt jeg har forstået, vil man mange steder kunne tage digitale signaler med en stueantenne, og da det digitale signal formentlig vil være bedre end det signal, som man modtager via kabeltv, kan man jo bytte om på antenneledningerne (okay- lidt besværligt) når man vil se eller optage digtal-tv. |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Forventet mulighed for stueantenne kan ses her. Som jeg forstår det du siger, så satser du på at købe en stueantenne og flytte den rundt til enhederne? Det ene øjeblik i TV'et, det næste i recorderen, det tredie i soveværelset. Pyha - bliver helt forpustet Men uanset. Så har du jo egen antenne hvis du gør det. Måske køber du en stueantenne, en forstærker, en fordeler og laver din egen antenne distribution i hjemmet for digital-tv. Men det er også hvad jeg vil kalde "egen antenne". /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
ninjo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
||
Hej Lars.
Det jeg mener er, at hvis man køber en HD-optager med dvb-t tuner, så har har man jo muligheden for at slutte en stueantenne til HD-optageren i stedet for kabel-tv og dermed få en optagelse i digital kvalitet fra DR og TV2. Mange steder er kabel-tv signalerne af tvivlsom kvalitet, så hvis man ikke har en Selector, er dvb-tuneren da en mulighed. Ved du i øvrigt, om det digitale signal, som man får via Selector, er ligeså godt, som det man vil få fra en dvb-t-tuner? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det er det. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
||
der er desværre ikke mulighed for at få kabel i midt område.
energi midt er ved at udrulle fiber i området, så jeg tror lige jeg tjekker med dem, inden jeg vælger hvilken løsning der er bedst til mig. kommer der til at gå langt tid inden der kommer fiber i området, så venter jeg og køber en optager med dvb-t... kommer det inden længe køber jeg bare JVCén fra fælleskøbet lige nu. tror det er vejen at gå frem ![]() |
|||
![]() |
|||
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
||
hmm skal jeg forstå disse indlæg sån at den Sony 1010 jeg købte igår ik kan bruges til en skid hvis jeg fx ønskede at optage i digital kvalitet med 5.lyd når det nu kommer da den ikke har de nødvendige ting indbygget ?? for så leverer jeg den tilbage med det samme ?? Jeg har TDC kabeltv - kan det ikke bruges ifbm. en DVB-T -ting så jeg kan optage digitalt ?? eller skal man pludselig skifte om på ledninger hver gang man skal se eller optage noget ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ingen digital input. Ingen 5.1 lyd optagelse. Det findes ikke på nogen recordere - endnu.
Nej, TDC kabel-tv sender ikke DVB-T og kommer ikke til det. De har Selector som benytter DVB-C.
Ikke forstået. Du burde kunne tilslutte det, så du ikke skal bytte noget. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
Klavi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
||
Hej Kanon forum detter her, men svært at finde lige det jeg skal bruge :) Har lige købet en Samsung LE32M61 skærm og vil så også ud og investere i en HD optager. Var tæt på at købe den samsung har "Samsung DVD-HR 725" men den får lidt hård medfart. Læste bla. dette et andet sted. "I skal lige huske på at samsung 725 ikke har opskalering på hdmi udgangen hvilket i mine øjne gør den til et dårligt køb." Da jeg ikke ved alverden om den slags ville jeg hører om hvilken hd optagere i så ville forslå af dem der er på listen på side et. Mvh Klavi |
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
||
Opskalering på HDMI er ligegyldig, med mindre den opskalering, der foretages i TV'et er decideret dårlig.
Dit TV kan sagtens opskalere et SD (Standard Definition) HDMI-signal - ellers ville du se normalt TV i en kasse på midten af skærmen. Fordelen ved en opskalering i afspilleren er blot, at den kan være bedre end den, der er i dit TV, men der er ingen garanti for, at den rent faktisk også er det. Der skal foretages en opskalering et eller andet sted i kæden, og det drejer sig derfor blot om, hvilken enhed, der er bedst til det. |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
||
Mht. hvilken recorder du bør kigge på, så er der generelt enighed om, at Pioneer og Sony er de to top-mærker, skarpt efterfulgt af JVC.
JVCs maskiner har nogle begrænsninger i forbindelse med HighSpeed kopiering af redigeret materiale (den kan ikke), hvilket gør den uegnet - IMO - hvis man optager meget fra reklame-finansierede kanaler, som man vil have ud på DVD efterfølgende. Den nye JVC (300) kan lave kopiering til DVD af redigeret materiale i dobbelt-realtime (dvs. en film på 2 timer kan overføres til DVD på 1 time), hvor Pioneer og Sony kan gøre det på helt ned til 4 minutter, afhængig af kvaliteten den er optaget i (normalt vil en film på 2 timer i SP kvalitet tage 8-10 minutter at overføre til DVD i HighSpeed - også selv om den er redigeret). Redigeret af HeartWare |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |