|
DVDR 725 og ShowView |
Besvar |
Forfatter | |
z-upIT.dk
Ny bruger Oprettet: 29-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Emne: DVDR 725 og ShowView Sendt: 19-November-2004 kl. 19:10 |
Jeg ved godt at der har været ligende tråde, som eksempelvis denne her, men jeg har endnu ikke set en step-by-step guide på hvordan man får ShowView koderne tastet ind i 725'eren (og 720'eren for den sags skyld). Er der ikke et geni der kan forklare dette een gang for alle? |
|
Med Venlig Hilsen
S. Lauritzen |
|
boink
Bruger Oprettet: 06-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
Sendt: 19-November-2004 kl. 19:17 |
Jeg forstår ikke hvorfor dette er et problem. På min HDRW720 skulle jeg ikke sætte noget som helst op, da den fandt ud af det selv. Men der er også så meget jeg ikke forstår P.S. se evt. manualen side 43, hvor der står hvad man gør hvis den ikke finder kanalen selv. Redigeret af boink |
|
Henrik
|
|
z-upIT.dk
Sendt: 19-November-2004 kl. 19:33 |
Jamen, det kan da godt være at jeg har misforstået noget. Dvs. at du bare første gang skulle fortælle recorderen hvilken kanal den skulle optage fra og så huskede den det til næste gang? Jeg har selv lige fået min 725'er og er ivrig for at få sat alt rigtig op, så bær over med mig |
|
Med Venlig Hilsen
S. Lauritzen |
|
boink
Bruger Oprettet: 06-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
Sendt: 19-November-2004 kl. 20:30 |
Ja, sådan husker jeg det. Alle mine kanaler blev overført fra mit TV, og første gang jeg brugte showview skulle jeg manuelt vælge kanal. Næste gang jeg optagede fra samme kanal, så huskede maskinen det. Jeg ved ikke så meget om opsætning o.l., så derfor ville det være rart at se indput fra andre. Men en ting er sikkert, jeg tastede aldrig nogle koder ind under de forskellige tv-kanaler, og det virkede for mig. |
|
Henrik
|
|
bobberman
Junior bruger Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
Sendt: 21-December-2004 kl. 10:35 |
Hej... Jeg har lige talt med Philips i dag og de siger at den kan IKKE huske de showview koder til kanalerne de skal índ hver gang... Det er noget L..T håber det bliver lavet om.
|
|
z-upIT.dk
Sendt: 21-December-2004 kl. 12:06 |
bobberman---> Ja, det havde jeg nok på fornemmelsen, det er for dårligt, det er standart på selv den billigeste VCR med ShowView. Vi må håbe at der kommer en FW update snart. Tak for feedback |
|
Med Venlig Hilsen
S. Lauritzen |
|
lamo1960
Junior bruger Oprettet: 25-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
Sendt: 21-December-2004 kl. 13:09 |
Ingen tvivl om at showview fungere efter man har brugt det en gang på den ønskede kanal. så tror philipssupport er galt på den.
|
|
SteenH
Junior bruger Oprettet: 09-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Sendt: 21-December-2004 kl. 15:17 |
Hej z-upIT Jeg har delvist de samme problemer som du. Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan indtaste en ShowView kanal (f.eks DR1 er 04). På den anden side kan jeg godt få ShowView til at virke nogen gange. Hvis jeg vil programmere en optagelse fra DR1 så indtaster jeg det 6-8 cifrede ShowView nummer fra avisen og når DVD beder om nummer siger jeg det er fra P01. På P01 ligger DR1 osv. det virker. Men jeg kan ikke indtaste et ShowView nummer (6-8 cifre) som identificerer f.eks. Viasat Sport1 den skulle ligge på Ext1 men så knækker elastikken. Muligvis fordi jeg ikke har fået lagret kanalerne/programmerne (what ever) fra min sat-modtager. Mine problemer er iøvrigt beskrevet på "Kabler mv. til 725" Håber nogen kan hjælpe dig (for så hjælper de også mig) Hilsen og pøj pøj SteenH
|
|
bobberman
Junior bruger Oprettet: 18-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
Sendt: 21-December-2004 kl. 17:30 |
HMM Nu har jeg prøvet og optage 5-6 gange siden i Søndag hvor jeg fik min 720ér og den vil ha´ at vide hver gang hvad kanal den optage på men tid og dato virker godt nok .. Så der må være et eller andet jeg gør forkert |
|
npa-at-dvd
Junior bruger Oprettet: 23-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Sendt: 21-December-2004 kl. 18:00 |
På min Philips DVDR610 - ja, jeg ved godt det ikke er en DVDR725, men det er da for pokker Philips der har lavet begge to - er jeg aldrig blevet bedt om at indtaste kanalnummer når jeg har optaget via ShowView. Jeg brugte funktionen "Follow TV" da jeg lagde TV-kanalerne ind på DVDR610, og jeg kan se, at DVDR725 også har "Follow TV" - måske det var værd at forsøge. /Niels |
|
bobberman
Sendt: 21-December-2004 kl. 18:20 |
Jeg har også lagt kanalerne ind via follow TV fra et Philips TV og på min 6 år gammel Philips video var der heller ikke nogle problemer.. |
|
z-upIT.dk
Sendt: 21-December-2004 kl. 23:23 |
Jeg tror vi oplever det samme. For at være lidt mere præcis: Første gang jeg indtastede en ShowView kode (eks.vis DR1) spørg den om en kanal, de følgende gange jeg indtaster en ShowView kode tilhørende samme program (DR1), foreslår den samme kanal, som jeg så skal godkende. Det er ikke nogen katastrofe men det giver et ekstra taste-tryk da man skal godkende den forslået kanal, hvilket virker tåbeligt da det normalt er noget man lægger ind een gang for alle. Da jeg installerede min rekoder, brugte jeg også "follow TV" funktionen men jeg skal stadig godkende hver gang jeg bruger ShowView. Det korte af det lange er at den er væsent langsommer at programmere end de VCR jeg har, ikke mindst pga. den lidt langsom reagerende fjernbetjening. |
|
Med Venlig Hilsen
S. Lauritzen |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |