recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-RAM skiver og DVD-drev på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD-RAM skiver og DVD-drev på computeren

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-RAM skiver og DVD-drev på computeren
    Sendt: 27-Juli-2004 kl. 00:58

Jeg så for lidt tid siden en bruger på dette forum der skrev, at han havde købt en DVD-brænder til computeren, som understøttede DVD-RAM. Jeg kan desværre ikke finde dette indlæg mere og tillader mig derofr at stille spørgsmålet her, da jeg synes at det var her det hørte hjemme.

Hvad er fordelene ved at have en DVD-brænder i computeren som understøtter DVD-RAM? Jeg har umiddelbart lidt svært ved at få øje på mulighederne (udover at afspille de samme skiver på computeren som man kan afspille på den stationære recorder - hvis den understøtter DVD-RAM).

På forhånd tak!

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2004 kl. 02:57

Hvis man ønsker at bruge DVD-RAM format ? Det kan man da sagtens.

 

Men de fleste vil nok vælge at optage på deres DVD-RAM recorder og så læse filerne ind i computeren. Her kan man klippe filmene - langt mere præcist end på nogen recorder - og lægge ny lyd på, og så lægge det tilbage på en DVD-RAM skive og spille den i recorderen.

Det er måske ikke det smarteste i verden at gøre, men det kan lade sig gøre og nogen kan have lyst til at prøve det.

LG's PC brændere understøtter DVD-RAM læsning og skrivning og ældre Toshiba drev gjorde også.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
Kjeld Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2004 kl. 13:04
Hej MichaelS
Hvilken software bruger du til at lave DVD-RAM filerne ?
Kjeld
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2004 kl. 14:11

Hej Keld

VRO filerne på DVD-RAM er blot MPG filer omdøbt (der må ikke være flere lydspor og løse tekstspor).

Du kan blot omdøbe den og redigere dem.

TMPGEnc som jeg har lavet en gennemgang af her, kan læse DVD-RAM skiven direkte. Kik under Projekt 2.

Jeg ved ikke hvordan du får dem lasgt tilbage på DVD-RAM skiven, idet jeg ikke selv gør det.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu