recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvd-receiver med HDMI (og gerne DAB)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvd-receiver med HDMI (og gerne DAB)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: dvd-receiver med HDMI (og gerne DAB)
    Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 20:24

Hejsa

Var lidt i tvivl om jeg skulle placere tråden her eller under DVD-afspillere, men her er den så.

Jeg leder efter en DVD-receiver med HDMI udgang og også gerne DAB tuner. Den behøver ikke at kunne håndtere surround, og effektforstærkeren behøver heller ikke at være voldsom, da jeg har planer om at kombinere den med et sæt lækre små reolhøjtalere. Jeg har kigget mig lidt (hurtigt) omkring, og det ser ikke rigtig ud til at der findes muligheder til under 10K, er det korrekt?

Jeg er godt klar over at jeg sandsynligvis kommer til at betale mere for det hele i en boks, men det ville nu være rart, hvis det kunne fås til rimelig pris.

På forhånd tak

Til top
Eivind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Hejsa

Var lidt i tvivl om jeg skulle placere tråden her eller under DVD-afspillere, men her er den så.

Jeg leder efter en DVD-receiver med HDMI udgang og også gerne DAB tuner. Den behøver ikke at kunne håndtere surround, og effektforstærkeren behøver heller ikke at være voldsom, da jeg har planer om at kombinere den med et sæt lækre små reolhøjtalere. Jeg har kigget mig lidt (hurtigt) omkring, og det ser ikke rigtig ud til at der findes muligheder til under 10K, er det korrekt?

Jeg er godt klar over at jeg sandsynligvis kommer til at betale mere for det hele i en boks, men det ville nu være rart, hvis det kunne fås til rimelig pris.

På forhånd tak

Sådan en er jeg også på udkig efter. Så nu er tråden på forsiden igen og så må vi håbe den bliver set af de rigtige personer. (DAB er dog ikke noget must for mig...)

Eivind

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 12:51
Kik evt på Philips DFR9000, den har HDMI og DAB. Den koster vist 5-6k.

Redigeret af lahan - 10-November-2006 kl. 12:52
Til top
Eivind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 17:46

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kik evt på Philips DFR9000, den har HDMI og DAB. Den koster vist 5-6k.

Men den har ikke indebygget DVD-afspiller, eller hvad? Er på udkig efter et lille "micro" anlæg som for eksempel (for at blive i Philips-verdenen):

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/HOME_E NTERTAINMENT_GR_DK_CONSUMER/AUDIO_SYSTEMS_CA_DK_CONSUMER/MIC RO_SYSTEMS_SU_DK_CONSUMER/product/MCD708_12_DK_CONSUMER/cata log.jsp?activeTab=features&language=da&country=DK&am p;catalogType=CONSUMER&proxybuster=1FUXETGIGNUOPJ0RMRESH QFHKFSEKI5P

Eller fra JVC:

http://www.jvc.dk/product.php?id=EX-A1&catid=100098

Men de har ikke HDMI ud.

På den anden side - kvaliteten af sådan et micro-anlæg gør nok at det måske er lidt ligegyldigt om den har HDMI eller ej...

Eivind

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2006 kl. 20:51

Prøv at se på denne her:

Teac DR-H300DAB

Den har det hele.

Mht. HDMI udgang, så er det rent faktisk en fordel på billige anlæg, på den måde er man ikke afhængig af DA-converterens kvalitet.

Til top
Eivind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 16:50

Prøv at se på denne her:

Teac DR-H300DAB

Den har det hele.

Mht. HDMI udgang, så er det rent faktisk en fordel på billige anlæg, på den måde er man ikke afhængig af DA-converterens kvalitet.

Den ser rigtig lækker ud. Lidt over mit oprindelige budget når der inkluderes et acceptabelt sæt højtalere mv.

I mellemtiden er jeg faldet over dette sæt som måske ville passe ret godt til mit nye Philips 9731:

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp ?language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&pro ductId=HTS6510_12_DK_CONSUMER

Den har HDMI, men ingen DAB. Inklusive sub-woofer og to højtalere kan den købes til ca. 3300. Læg mærke til, at den "simulerer" surround med noget de kalder Sonowave.

Alt ser på papiret ud til at være iorden. Men kan et anlæg der kan så meget til den relativt fornuftige pris også levere en tilstrækkelig god lyd til at spille en stue op (ca. 25 kvm)? Hvis der er nogen der har erfaringer med dette system hører jeg gerne fra jer!

Eivind

Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 21:27

Hejsa

På forhånd tak

Hej AndyK,  jeg evt. et sæt Philips DFR9000+DVP9000 til salg til omkring 5000.-

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu