recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDviewer problemer efter stofa kanal ændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVDviewer problemer efter stofa kanal ændringer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 23:28
ok test 1: kør v4.9.0.0 af dvbviewer pro. Den er fra 15.9.2011. Opdateret Recording Services til v.1.9.3.0. Ingen ændringer...
har nu også prøvet FPPs transponder ini, giver mig stadig ikke nogen dr1 og tv2 på mpeg4, den finder dog 2 service kanaler mpeg2 som er dr og tv2 men det virker mere som analoge med det uskarpe signal og hvorfor skulle de også hedde service kanaler...

de ligger også langt de frekvenser som hdhomerun config toolet giver mig de burde ligge på.

jeg er ved at være tom for hvad fanden der foregår.

hvad version og firmware kør i på jeres hdhomerun bokse?

Til top
DIY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:43

Havde selv et tilsvarende problem efter Stofas kanalomlægning i Aarhus. Dog var det alle andre DR-kanaler end DR 1, jeg manglede i DVBViewer. Det viste sig, at Stofa nu benytter frekvensen 282,00 MHz, hvor DVBViewer benytter standardfrekvensen 282,50 MHz, og derfor ikke finder de nævnte kanaler.

Jeg fandt i øvrigt frekvensen for disse kanaler ved at kigge under Signaltilstand på mit TV.

Problemet blev løst ved at jeg lavede en ny transponderliste således:

Gå til C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer\Transponders (skjult mappe)

Åben filen CableQ256_1 i f.eks. Notepad

Ret linien 2=Kabel (QAM 256) til f.eks. 2=Kabel (QAM 256) Ole

Find 282500

Ret til 282000

Gem filen som CableQ256_1_Ole (i mit tilfælde)

Udfør ny kanalsøgning med den nye transponderliste og Symbol Rate 6900.

Det er muligvis ikke den eneste, rigtigste eller bedste løsning, men det virkede for mig.

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:11
Det bliver værre og værre her. Jeg har nu været så dum og lave en rescan i hdhomerun boksens software og så forsvandt dr1 og tv2 også i denne...ffs.

har via min zaptor boks fundet ud af både dr1 og tv2 ligger på qam64 symbol 6900 på 346004khz båndet...her i kolding.

jeg kør med den seneste software/firmware rls 20111025. Hvad kør i andre med der på hdhomerun boksen?

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:21
Kunne det være en ide at lave en transponderfil med nøjagtigt ovenstående oplysninger, til DVBViewer ? 346004 lyder jo lidt skævt Wink

Så lige at det faktisk er den ide, DIY foreslår, så nu er vi 2. He he
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 15:58
Nej, tror jeg har gravet problemet frem, den rækkefølge som qam scanningerne laves i hdhomerun skal sættes til qam64, så qam256, så qam128, så finder den alle kanaler i hdhomerun softwaren stabilt.

Nu skal jeg så lige i aften have lavet en grundig scan i dvbviewer...
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 16:24
YES, det var lige hvad der skulle til, nu har jeg dr1 og tv2 i dvbviewer oversigten igen, så mangler jeg blot og reinstallere recording services igen og få den sat op :)...tak for råd og forslag drenge.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu