|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 14:56 |
Hej. Jeg har konstateret at min fladskærm har en tilslutningsmulighed (hvid) der hedder DVI samt den alm. analoge (blå). Jeg har tilsvarende udgange på mit grafikkort (af typen nvidia Geforce2 [vist nok noget 5900]) - spørgsmålet er nu: kan jeg forvente en forbedret performance ved at skifte til DVI? Forbedret billedkvalitet eller ? Nogen der har efaringer eller som kan afklare / anbefale det ene eller det andet? /Jesper
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
Ja DVI giver et væsentligt bedre billede.
|
|
![]() |
|
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Tak, vil du uddybe det?
|
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Det afhænger meget af hvilket LCD TV du har. Stort set alle andre LCD TV end LG Electronics understøtter ikke 1:1 pixelmapping i native opløning via DVI-D eller HDMI. Men mange af de mærker der ikke understøtter det via DVI-D eller HDMI understøtter det via analog VGA og her vil du rent faktisk få et ringere billede via DVI-D og HDMI end VGA. Har du f.eks. et Samsung LCD TV med en opløsning på 1366x768, så vil få et ringere billede med DVI-D i forhold til VGA i en oplsøning på 1360x768 (med tre sorte pixelkoloner i hver side). Desværre er det stort set kun LG Electronics der understøtter 1:1 pixelmapping i native oplsøning via digitale indgange. Læs dette emne: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344 Redigeret af HTPC |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |