recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI -> HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI -> HDMI kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
t0PPy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI -> HDMI kabel
    Sendt: 31-Marts-2007 kl. 16:17

Hejsa

Nu er det blevet tid til at få købt det rigtige kabel til at sætte min computer til min 42 PV60, så jeg slipper for at slæbe computeren frem og tilbage når jeg skal se film.

Min computer står i mit soveværelse og mit tv hænger på vægen inde i stuen lige ved siden af. Afstanden er ca. 4 meter, så for at have lidt at give af er jeg på udkig efter et 5 meter DVI->HDMI kabel.

Så tænkte jeg er der sikkert sidder nogle her inde som kan anbefale et kvalitetskabel til en 500 - 700 kr?

Mvh Olav

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 21:58
Det er ikke alle og enhver der må lave HDMI kabler, derfor er det heller ikke let at få et dårligt kabel. 5 meter er ikke et langt HDMI kabel og er ikke en kritisk længde, det skal nærmere være over 10 meter.

Tror ikke  der er forskel på et 5 meter kabel til 300 sammenlignet med et der er dyrere som sådan. Det digitale signal påvirkes ikke på samme måde som et analogt kabel. Når signalet frem kan man ikke få bedre farver, skarphed eller kontrast med et andet kabel. Det er ikke som scart for eksempel eller komponent, der jo er analogt, modsat HDMI der er digitalt.

Men et kabel kan jo være mere lækkert udført det er klart. Har selv et roline 5 meter til 300kr.-, det har aldrig gjort knuder. Er ikke noget særligt faktisk i parrantes bemærket, men det virker perfekt.

Redigeret af Ken_T - 31-Marts-2007 kl. 21:59
Til top
t0PPy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 15:59

Okay det lyder da godt. Selvom nu er det jo faktisk ikke et hdmi kabel jeg skal have. Når der er dvi-d i den ene ende er det jo dvi standarden der bliver brugt. Max kabellængde på DVI er faktisk opgivet til 5 meter, men jeg kunne da godt forestille mig at det ikke er et stort problem. Man kan jo finde dem længere mange steder.

Med hensyn til hvordan kablet påvirker billedet skriver de faktisk på www.avconnection.dk (mener jeg det er) at billedet bliver lysere med de bedre kabler.. ..go firgure..

Nå men tak for input - jeg tror bare jeg holder mig i den billige ende så :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu