|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kim BR ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2005 kl. 08:07 |
|
Jeg har MCE som er forbundt til mit flad tv via et vga kable som er trukket ned til maskine som står i kælderen. Mit spørgsmål er nu om jeg skal bruge tid, sved og tåre på at trække et DVI kable fra MCE til tv, giver det et meget bedre billede ? Kan jeg evt. sætte en apdapter på mit VGA kable så det kan bruges i sted for at trække et nyt kable, dvs. føre DVI signal igennem et VGA kable. Kim |
||
![]() |
||
KasperM ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Oktober-2004 Status: Offline Point: 99 |
![]() |
|
Jeg fik to sæt adaptere med til mit grafikkort, som konverterer et dvi stik til vga - altså så du kan sætte vga i dvi-udgangen på grafikkortet. Jeg er dog ikke helt klar over om du kan bruge vga kablet som dvi. |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Der er to typer DVI, DVI-D (digital) og DVI-A (analog, som er det samme signal som VGA). DVI stikket på grafikkort er DVI-I som indeholer både digital og analog forbindelser. DVI stikket på TV'et indeholder normalt kun DVI-D. Stikket på grafik |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Nej det kan ikke lade sig gøre. Når man bruger konveretren fra DVI til VGA, så er det kun det analoge DVI signal man får, det er nøjagtig det samme som der er i VGA stikket og ændrer defor intet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Højst sandsynlig ikke, men det afhænger af mange ting. Hvor langt er dit kabel, har du problemer med inteferens osv.? Hvilket TV har du? Hvad mange ikke er klar over er at det i mange tilfælde faktisk er en bedre løsning at anvende VGA end DVI-D, fordi mange fladskærms TV har ringe understøttelse for DVI-D og kun accepterer ringere opløsninger end ve VGA og under displayets native opløsning. Det er f.eks. stort set kun LG Electronis LCD TV der understøtter 1:1 pixelmapping via HDMI (eller DVI-D via adapter). Men mange fladskæmrs TV som ikke understøtter 1:1 pixelmapping via HDMI/DVI, understøtter det via VGA. Hvis dette er tilfældet er VGA klart at foretrække fremfor HDMI eller DVI-D. Læs dette emne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344 Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
Kim BR ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
jeg har et Alfa veiw Black crystal. Se spec. Display Panel: |
||
![]() |
||
![]() |
|
Glemte at skrive at mit kable er ca 4 m. I spec. siger den jo kun at der er Digital RGB : DVI Siger det jer noget |
||
![]() |
||
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
|
Hej Kim. VGA = Analog. Om du trækker signalet via DVI eller VGA udgangen, burde ikke have det store at sige. Dertil kan du IKKE trække dit DVI (Digital) signal, gennem VGA kablet (da VGA som sagt er analogt). Det at bruge dine DVI->VGA konvertere, trækker egentlig bare VGA signalet FRA din DVI udgang (da denne som sagt OGSÅ kan levere VGA / Analog signalet. Du kan evt. finde gode kabler her, muligvis forstærkere til DVI signalet - hvis du ønsker at trækker dette i stedet for VGA.
|
||
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |