|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Karar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 04-November-2008 kl. 21:35 |
|
Hej alle!
Jeg har en dvi-converter til min macbook og har fundet ud af at den ikke kan gengive lyd :/. Har har googlet lidt og fundet følgende kabel http://www.av- cables.dk/billede_kabler/dvi_kabel/dvi_til_hdmi_kabel/homeci nema_13_dvi_ hdmi_kabel_15_m_2313_da.html Vil kablet fra ovenstående link kunne frembringe lyd hvis jeg bruger den fra min mac til min skærm? |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Nej, du kan ikke hive lyd ud af et standard DVI-stik - der sendes slet ikke lyd i et DVI-stik/ kabel.
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Ved du da, at det er et standard DVI-stik, der sidder i maskinen? Som jeg har forstået det, er lyd over DVI ikke usædvanligt. Lyden sendes vistnok via stikkets analogudgang - men stadig digitalt. Det er dog noget, man skal konfigurere maskinen til, for den mister jo sin analoge udgang. |
||
![]() |
||
Karar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Tak for svaret, men jeg er ikke helt med hvad ovenstående betyder ![]() Mit dvi port ser sådan ud http://reviews.cnet.com/sc/30568486-2-200-DT3.gif Redigeret af Karar - 05-November-2008 kl. 18:08 |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Billedet siger mig ikke noget. Du bliver nødt til at undersøge, om din maskine understøtter lyd via DVI. Du kan f.eks. spørge importøren eller give dig til at google. Redigeret af Allan Olesen - 05-November-2008 kl. 18:24 |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Apple bruge en special stik, som hvis nok hedder Mini-DVI, men så også
har VGA, derfor skal man bruge div. adaptor fra Apple, for at fx. at komme til en normal DVI stik, mener ikke at dette Mini-DVI stik også har digital lyd ud, men på alle nye Apple computer kan den normal lydudgang også sende lyd ud digital. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |