|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
skare ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Vejle, Denmark Status: Offline Point: 293 |
![]() |
|
|
![]() |
|
/Torben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Hej Jacobi1
Jeg var nok lidt for hurtig. Jeg kan se, at du har samme mediacenter som jeg (X-ONE), og jeg gik i mit svar ud fra, at du også havde samme tv. Men det har du jo faktisk selt ikke skrevet noget om. Hvilket tv eller hvilken monitor anvender du? /Torben |
|
![]() |
|
jacobi1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Jeg har et samsung LE-46m51B, jeg er spændt på om det du gør dur til min X-ONE. |
|
Mvh.
jacobi |
|
![]() |
|
/Torben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Nej, jeg kender ingen løsning. Måske kan det slet ikke lade sig gøre uden en helt ny MCE/HTPC eller i det mindste et nyt kort med en hdmi-udgang (eller en omformer, som allerede foreslået) . En ekstra ledning til lyd vil du jo ikke accceptere.
Kan det da virkelig ikke lade sig gøre at finde et et passende kort med hdmi-udgang? Ja, jeg ved det ikke, men du kunne måske spørge x-one leverandøren eller hotline? /Torben |
|
![]() |
|
andreask ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej jacobi, Hvis du har SPDIF out på dit X-One mediacenter, så burde du kunne løse problemet med et grafikkort der har HDMI-out og SPDIF-in, f.eks. EAX1600PRO/I/256M fra Asus. Ifølge Asus's hjemmeside burde lyden også blive overført: By encapsulating all of the High-Definition video and audio signal into a single cable, it replaces the need for many separate analog cables Det kræver selvfølgelig at dit mediacenters bundkort har en PCI-Express port til grafikkortet. Kortet koster i nærheden af 900 kr |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Jacoby 16 mm tomrør er da kanon! Og 5 styk! Der kan du trække hvad som helst bortset fra vand og luftpost Giv mig et praj hvis du ønsker råd om dette. Har selv installeret IHC net i hele hytten
|
|
![]() |
|
jacobi1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Ja men det ville glælde mig med noget hjælp, da jeg ikke har fået styr på det endnu. Hvis man kan trække ledninger til højtalerne på TV fra HTCP, ville det være kanon. Men hvis du du har nogen fif til et eller andet smart høre jeg gerne om det. |
|
Mvh.
jacobi |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvorfor højtalerledninger fra HTPC til TV? Det optimale er at køre med en ekstern Souround Sound forstærker/reciever. Så trækker man et SPDIF coax eller et lyslederkabel fra HTPC til forstærker. Har du ikke coax eller lysleder ud/indgang så trækker man 6 separate ledninger fra HTPCen til de 6 indgange på forstærkeren (oftest er det 3 minijack i HTPC og 6 Phono ind i forstærkeren). Hvis du ikke har en Souround Forstærker eller af andre årsager vil benytte fjernsynets højtalere så kræver det at TVet har indgange til det? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |