recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVICO TVIX 6500 el. Popcorn Hour 110?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVICO TVIX 6500 el. Popcorn Hour 110?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: DVICO TVIX 6500 el. Popcorn Hour 110?
    Sendt: 06-December-2008 kl. 23:38
Hej guys.

Nu har jeg en masse MKV filer liggende og skal til at købe en ny media streamer, og valget står mellem de to. Jeg kan bare ikke bestemme mig for hvilken én der passer bedst til mit behov.

Jeg hælder mest til Popcorn Hour da den har flere netværks muligheder mht. web service osv. Men er der egentlig folk der benytter sig af BitTorrent serveren på PCH? Er web services nyttige generelt. Har endda læst Popcorn har flere funktioner og endda nemmere at styre filerne gennem netværket.

På den anden side er der nogle ting, jeg godt kan li ved DVICO. Den kører en smule hurtigere, og har en flottere menu og fjernbetjening, hvorimod popcorn er en smule træg med lidt kedeligere menu. Samt kan man ændre underteksternes størrelse og farve hvilket jeg synes er smart.

Men er der andre ting jeg ikke har bemærket der modsiger hinanden.
Ka' i hjælpe mig med at beslutte hvilken én der er "bedst"

Er den dyre (dvico) bedre end den billige (popcorn)?
I bund og grund leder jeg efter et funktionalitetsdygtig medie streamer.

Redigeret af aznhandles - 06-December-2008 kl. 23:42
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 05:46

Personligt syntes jeg DViCO's er klart bedre hvis man isoleret går efter at få afspillet medie filer så problem frit som muligt - men forskellene bliver mindre og som du selv er inde på så har NMT boksene nogle features som DViCO's TViX ikke har. Tilgengæld syntes jeg DViCO er bedre til at afspille MKV (herunder specielt de lidt mere eksotiske settings og 1080p). Laver du udelukkende sine egne MKV filer er det naturligvis ikke et problem, da du så selv kan vælge dine settings som antal ref. frames mm.

Min personlige holdning er så at sålænge de ekstra features er så dårligt implementeret alligevel så er det bedøvende ligemeget alligevel. F.eks sidder jeg selv på 100Mbit internet herhjemme og YouTube igennem NMT er langsomt og søgningen for bøvlet at bruge i praksis.

Jeg har ikke prøvet torrent fra sådan en, da jeg ikke bruger P2P.

Men jeg syntes egentligt du skulle tage og prøve dem/se dem et sted og gøre sig lidt erfaringer med dem før du køber.

Redigeret af hedberg - 07-December-2008 kl. 05:47
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 13:05
Hva med som lyddekoder på DVICO. Er den understøttet blandt Dolby True HD og DTS HD? Er den nem at opsætte til NAS?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af aznhandles aznhandles skrev:

Hva med som lyddekoder på DVICO. Er den understøttet blandt Dolby True HD og DTS HD? Er den nem at opsætte til NAS?

TViX understøtter dekodning af Dolby Digital og DTS. Begge dekodes og downmixes til stereo, så det kan bruges med en normalt TV. Vil du have 5.1 så skal du bruge en dedikeret forstærker eller lign til at dekode signalerne med.

Det er forøvrigt det samme med Popcorn Hour A110, men A100 og alle de andre NMT kompatible enheder understøtter kun Dolby Digital og ikke DTS.

Så er det så de nye HD lyd codecs. Dette er både både TViX og Popcorn Hour igang med at implementere i deres respektive firmwares. Jeg er ikke sikker på hvor langt Syabas (dem bag Popcorn Hour) er kommet, men DViCO (TViX) er stadig i beta.

Mig bekendt vil det være fælles for dem, at det udelukkende vil være som bitstream - Dvs. at afspillerne ikke selv kommer til at dekode signalerne.

Jeg har aldrig sat dem op til NAS, men det tog mig kun et par minutter at sætte TViX op imod min Windows server herhjemme.

Redigeret af hedberg - 07-December-2008 kl. 14:54
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Tilgengæld syntes jeg DViCO er bedre til at afspille MKV (herunder specielt de lidt mere eksotiske settings og 1080p).

Har du checket dette med seneste NMT firmware?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 17:49

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Tilgengæld syntes jeg DViCO er bedre til at afspille MKV (herunder specielt de lidt mere eksotiske settings og 1080p).

Har du checket dette med seneste NMT firmware?

Jeg opgraderer jævnligt mine afspillere og NMT er da også blevet bedre. Faktisk næsten brugbar efter 0808 firmwaren, men det betyder slet ikke at jeg på nogen måde syntes det er en god afspiller. Filhåndteringen er f.eks alt for langsom i forhold til TViX til mit brug.

Der er flere eksempler i bla. NMT's eget forum (hvis de da ikke har slettet tråden) med titler der har problemer og som virker på TViX, så dem gider jeg ikke grave frem. Fælles for titlerne er at de går ud over hvad NMT/TViX har lovet de kan afspille (f.eks ved at være L5.1 og lign), så det er ganske forståeligt at NMT ikke afspiller dem. Det er bare nemmere med en afspiller som gør.

Redigeret af hedberg - 07-December-2008 kl. 17:55
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 18:45

Kan man egentlig godt indsætte harddisken selv på den? Larmer den?

Er DVICO mere end værd fremfor Popcorn? Den er jo en tand dyrere.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 19:06

Filhåndteringen er f.eks alt for langsom i forhold til TViX til mit brug.

Hvad mener du med filhåndtering? Loadtime ved play eller browsing i filmapper på shares?

Loadtime er under et sekund hos mig med NFS.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 21:22

Kan man egentlig godt indsætte harddisken selv på den?

Det er meget nemt - både i TViX og NMT boksene. Hvis du selv f.eks har skiftet en harddisk i en computer, så er det ca. samme sværheds grad.

Larmer den?

Jeg syntes ikke de larmer (jeg har dog ikke en harddisk i).

Er DVICO mere end værd fremfor Popcorn? Den er jo en tand dyrere.

Det er meget individuelt - for mig er den prisen værd. Men jeg syntes du skulle prøve dem begge et sted, så du vælger hvad der er rigtigt for dig.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 21:49

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Filhåndteringen er f.eks alt for langsom i forhold til TViX til mit brug.

Hvad mener du med filhåndtering? Loadtime ved play eller browsing i filmapper på shares?

Loadtime er under et sekund hos mig med NFS.

Jeg mener at browse rundt i filmapperne. Jeg hader den der snurrende tingest i venstre hjørne - ikke mindst bare fordi den kommer hele tiden bare fordi man browser igennem listen.

Loadtime her er et par sekunder (Kører normalt SMB, oplever ikke nævneværdige forbedringer med NFS). Noget af denne tid er HDMI handshake.

Loadtime ved NMT var tidligere temmeligt irriterende med mange lange sekunders venten før afspilning begyndte, men det er blevet meget bedre i de senere versioner af firmwaren.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 15:06
Er der et bestemt NAS harddisk der understøtter DVICO's server? Eller kan man bruge hvilken som helst NAS.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 15:24

Er der et bestemt NAS harddisk der understøtter DVICO's server? Eller kan man bruge hvilken som helst NAS.

Du kan bruge alle NAS sålænge det understøtter enten SMB (standard Windows fildeling) eller NFS (mest brugt i Unix/Linux verdenen).

Jeg kan ikke komme i tanke om et NAS der ikke understøtter mindst en eller begge af disse protokoller.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu