recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI->HDMI ctr. VGA->VGA - hvad er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI->HDMI ctr. VGA->VGA - hvad er bedst?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI->HDMI ctr. VGA->VGA - hvad er bedst?
    Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 20:59

Hvordan er kvaliteten på DVI->HDMI i sammenligning med VGA->VGA?

Jeg har kørt kursus med VGA-forbindelsen på mit 37" Toshiba (det fra Fælleskøb), og det var bestemt udmærket. Jeg brugte et helt almindeligt kabel (på et par meter), der fulgte med min projektor.

Men jeg spekulerer på, om det kunne blive bedre ved at investere i et DVI->HDMI kabel (Min dockingstation har DVI). De små bogstaver var lidt uskarpe.

Hvor langt kan et DVI->HDMI iøvrigt være? Jeg har læst, at selv om det er et digitalt kabel, er det følsomt overfor støj. Det troede jeg kun var gældende for analoge kabler som VGA...

Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 23:39
Umiddelbart, uden at skulle gøre mig alt for klog på det da jeg ikke er så meget inde i kabler, skulle man da mene at dvi->HDMI gav bedre billede da det er et digitalt kabel, hvor vga kablet er et analogt...
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2006 kl. 09:32

Dertil kommer, at ikke alle fjernsyn's VGA indgange understøtter højere opløsning end 1024X768. Ellers tror jeg nok man skal være temmelig skarpsynet for at kunne se forskel.
Angående DVI-HDMI, så læs her:  http://www.av-connection.dk/?CPage=Tech-DVI

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu