|
Dværgens Bio - Ombygning - Nye billeder side 4 |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Hi Fi Dwarf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tusind tak kim
![]() Vi er også glade for den herhjemme. Redigeret af Hi Fi Dwarf - 25-Juni-2013 kl. 21:00 |
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Jeg er faktisk lidt hooked på den måde du har sat projektoren op.
Hvordan fik du din projektor-hylde til at hænge fast på selv pladen, som projektor står på? Gad vide om jeg kan få min TW6100 til at være på sådan en hylde. Det er en rigtig fin og god løsning, og jeg er helt grøn af misundelse på den biograf! :)
|
|
![]() |
|
Hi Fi Dwarf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 445 |
1000 tak for de fine ord
Projektoren er blot stillet op på "hylden" som man ville en afspiller eller receiver.
Har lige nappet et par billeder. Jeg håber at de illustrerer det tydeligt nok :-)
(beklager den lidt dårlige kvalitet)
Mht. om TW6100 kan bruges sammen med denne løsning... Jeg vil mene at den skal ligge på hovedet. da den så vidt jeg husker ikke har lensshift.
Det har min TW3500 og jeg kunne ikke have den monteret sådan, uden brug af lensshift.
![]() |
|
![]() |
|
Update lidt ombygning
Lettere inspireret af ovenstående, har jeg brugt min ferie på at bygge lidt om i biffen. Har fået bygget en akustisk transparent væg og gemt udstyret lidt af vejen, samt fået opdateret udsmykningen og akustikken. Her er lidt nye billeder. ![]() Ris (konstruktivt) og rus modtages ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Hi Fi Dwarf - 07-Juli-2013 kl. 10:54 |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Det du da sluppet rigtig godt fra, det giver jo lige lidt mere biograffeeling, at tingene bliver gemt væk bag vægge... :)
Tillykke med det :) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
fuck me - i'm famous
![]() Godt arbejde!
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
God biografstemning
Men er der ikke ret meget gardinstof som dækker for fronthøjttalerne ?
|
|
![]() |
|
Jo det er der. Men oppe bag den øverste inddækning er gardinerne samlet med velcro så man lige kan pille dem ned når biffen skal bruges og ikke bare stå og se godt ud. ![]() så har man heller ikke nogen forstyrrende elementer i siderne når man ser film. Kun helt sort væg. ![]() Redigeret af Hi Fi Dwarf - 07-Juli-2013 kl. 10:59 |
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Ser godt ud. Er selv igang med lidt af det samme, men har bare et rullelærred og så et LCD tv i væggen. Hvis jeg har forstået det rigtigt så er det ikke et AT lærred for ellers skulle centeret op bag lærredet. Jeg har selv fået stor glæde af en ekstra center ved loftet, så dialogen bliver rykket ordentligt op midt på lærredet.
|
|
![]() |
|
Nej det er nemlig ikke et AT lærred. Sjovt nok overvejede jeg selv en ekstra center over lærredet men efter lidt læsning rundt omkring virkede det som om at det blev frarådet da nogle påstod at 2 centerhøjttalere vil skabe problemer for hinanden. Nogle meget avancerede udregninger. så jeg fik aldrig prøvet det i praksis men det er også nemt nok at montere en alligevel da der er fri adgang bag lærredet. Men det kunne da være at jeg skulle forsøge mig med det for det virker umiddelbart som en smart ide. 😊
|
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Der er sikkert en masse teorier der taler imod det, men sådan er der så meget
![]() Jeg har et separat stereo-effektrin til at trække centerne, så jeg kan styre balancen mellem højttalerne, det hjælper sikkert på nogle af de mulige problemer. Ellers er jeg af den opfattelse at så længe vi tillader/kræver en masse DSP EQ og faseprocessing i forbindelse med bio-brug, så er der millioner af andre potentielle og teoretiske problemer, så jeg er glad så længe JEG synes det lyder godt, selvom jeg så teoretisk er en idiot ![]() |
|
![]() |
|
Hørt. Vel sagt. Det kinne være jeg skulle prøve det. 😊
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |