recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dværgens Bio - Ombygning - Nye billeder side 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dværgens Bio - Ombygning - Nye billeder side 4

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 11:28
Tusind tak kim Smile

Vi er også glade for den herhjemme.

Redigeret af Hi Fi Dwarf - 25-Juni-2013 kl. 21:00
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 12:40
Jeg er faktisk lidt hooked på den måde du har sat projektoren op.

Hvordan fik du din projektor-hylde til at hænge fast på selv pladen, som projektor står på?

Gad vide om jeg kan få min TW6100 til at være på sådan en hylde. Det er en rigtig fin og god løsning, og jeg er helt grøn af misundelse på den biograf! :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg er faktisk lidt hooked på den måde du har sat projektoren op.

Hvordan fik du din projektor-hylde til at hænge fast på selv pladen, som projektor står på?

Gad vide om jeg kan få min TW6100 til at være på sådan en hylde. Det er en rigtig fin og god løsning, og jeg er helt grøn af misundelse på den biograf! :)

1000 tak for de fine ord

Projektoren er blot stillet op på "hylden" som man ville en afspiller eller receiver.

Har lige nappet et par billeder. Jeg håber at de illustrerer det tydeligt nok :-)
(beklager den lidt dårlige kvalitet)

Mht. om TW6100 kan bruges sammen med denne løsning... Jeg vil mene at den skal ligge på hovedet. da den så vidt jeg husker ikke har lensshift.

Det har min TW3500 og jeg kunne ikke have den monteret sådan, uden brug af lensshift.

Smile Håber du kan bruge det til noget...

Hjemmebioen
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 00:21
Update lidt ombygning

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Du burde investere i et AT lærred så du kan få større billede og få gemt udstyret af vejen - og ikke mindst for at kunne give dine højttalere bedre afstand til væggene.

Lettere inspireret af ovenstående, har jeg brugt min ferie på at bygge lidt om i biffen.

Har fået bygget en akustisk transparent væg og gemt udstyret lidt af vejen, samt fået opdateret udsmykningen og akustikken.

Her er lidt nye billeder.

Ris (konstruktivt) og rus modtages

Redigeret af Hi Fi Dwarf - 07-Juli-2013 kl. 10:54
Hjemmebioen
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 16:32
Det du da sluppet rigtig godt fra, det giver jo lige lidt mere biograffeeling, at tingene bliver gemt væk bag vægge... :)

Tillykke med det :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 17:14
fuck me - i'm famousCool

Godt arbejde!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 18:25
God biografstemning 

Men er der ikke ret meget gardinstof som dækker for fronthøjttalerne ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

God biografstemning

Men er der ikke ret meget gardinstof som dækker for fronthøjttalerne ?

Jo det er der. Men oppe bag den øverste inddækning er gardinerne samlet med velcro så man lige kan pille dem ned når biffen skal bruges og ikke bare stå og se godt ud.

så har man heller ikke nogen forstyrrende elementer i siderne når man ser film. Kun helt sort væg.

Redigeret af Hi Fi Dwarf - 07-Juli-2013 kl. 10:59
Hjemmebioen
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 19:11
Ser godt ud. Er selv igang med lidt af det samme, men har bare et rullelærred og så et LCD tv i væggen. Hvis jeg har forstået det rigtigt så er det ikke et AT lærred for ellers skulle centeret op bag lærredet. Jeg har selv fået stor glæde af en ekstra center ved loftet, så dialogen bliver rykket ordentligt op midt på lærredet.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 19:26
Nej det er nemlig ikke et AT lærred. Sjovt nok overvejede jeg selv en ekstra center over lærredet men efter lidt læsning rundt omkring virkede det som om at det blev frarådet da nogle påstod at 2 centerhøjttalere vil skabe problemer for hinanden. Nogle meget avancerede udregninger. så jeg fik aldrig prøvet det i praksis men det er også nemt nok at montere en alligevel da der er fri adgang bag lærredet. Men det kunne da være at jeg skulle forsøge mig med det for det virker umiddelbart som en smart ide. 😊
Hjemmebioen
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 19:47
Der er sikkert en masse teorier der taler imod det, men sådan er der så meget
Jeg har et separat stereo-effektrin til at trække centerne, så jeg kan styre balancen mellem højttalerne, det hjælper sikkert på nogle af de mulige problemer. Ellers er jeg af den opfattelse at så længe vi tillader/kræver en masse DSP EQ og faseprocessing i forbindelse med bio-brug, så er der millioner af andre potentielle og teoretiske problemer, så jeg er glad så længe JEG synes det lyder godt, selvom jeg så teoretisk er en idiot
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 19:52
Hørt. Vel sagt. Det kinne være jeg skulle prøve det. 😊
Hjemmebioen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu