recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVT-B tuner til S-bånden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVT-B tuner til S-bånden

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 19:44

Ja. Det er i sanhed en længere historie. Det kan og skal ikke være udbyderen der bestemmer at signalerne skal sendes på de frekvenser, det er jo bl.a bund umuligt for "almindelige" mennesker at finde ud af det, når de standarder der er fastsat til det brug ikke overholdes, og derved gør langt det meste udstyr ubrugeligt, specielt, at man ikke kan købe et TV der kan bruges, det kan man ikke byde brugerne. Der skal være frit valg på alle hylder med hensyn til udstyr.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 20:28

@mial

Det fremgår af din bryggenet.dk forum tråd, at I har forespurgt Kulturministeriet, og de udtaler at det er tilstrækkeligt at der findes een box på markedet.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mial Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

@mial

Det fremgår af din bryggenet.dk forum tråd, at I har forespurgt Kulturministeriet, og de udtaler at det er tilstrækkeligt at der findes een box på markedet.

Er du så enig i denne fortolkning ?

Manglende klare direktiver på det punkt udnyttes af et par  antenneforeninger, som kun 'se' på økonomien og ignorerer fuldstændigt os brugerne.  

Har jeg ikke ret når jeg skriver i et af indlæggene:

Formålet med løsningen må være at ramme så bredt som muligt - på tværs af eksisterende/fremtidigt udstyr – og ikke være så 'smal' med mindre man vil markedsføre/promovere et bestemt udstyr.
Og dette indebærer ganske enkelt at overholde Nordig standarden. Dette vil gøre det muligt for os alle sammen at modtage de digitale kanaler med det udstyr som normalt anvendes på det danske marked her og nu, og under normale omstændigheder - dvs. via automatisk eller manuel søgning.

Ret mig venligt hvis jeg tager fejl.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af mial mial skrev:

Har jeg ikke ret når jeg skriver i et af indlæggene:

Formålet med løsningen må være at ramme så bredt som muligt - på tværs af eksisterende/fremtidigt udstyr – og ikke være så 'smal' med mindre man vil markedsføre/promovere et bestemt udstyr.
Og dette indebærer ganske enkelt at overholde Nordig standarden. Dette vil gøre det muligt for os alle sammen at modtage de digitale kanaler med det udstyr som normalt anvendes på det danske marked her og nu, og under normale omstændigheder - dvs. via automatisk eller manuel søgning.

Du har efter min mening så ganske ret i det du skriver der. Som jeg også skrev tidligere, standarden skal da overholdes, ellers er det da rent kaos.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 10:34

Digi-Tv og andre har faktisk skrydet over personer som har koebt DVB-T modtagere, som dog ikke daekker S-Baandene.

Oprindeligt mente nogen det var nok kun daekke UHF men da man ogsaa begyndte kraeve daekning af VHF III, da vil det vaere temmeligt sygt hvis man ikke ogsaa kraevede daekning af samtlige S-kanaler. Eller paa engelsk "Straddling downwards to cover from 45 up to 870".

Og da pakkeloesningerne er noedvendige blev det ogsaa noedvendigt DVB-T Tunerne daekkede fra 47 til 870 MHz.

Jeg formoder NorDig standarderne gaelder samme 47 til 870!

NorDig standarderne kan dog ikke aendre paa det er og bliver meget upraktisk anvende digitale udsendelser under 450 MHz, men dette er en historie til fremtiden.

Redigeret af moho - 20-Marts-2007 kl. 11:49
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Og da pakkeloesningerne er noedvendige blev det ogsaa noedvendigt DVB-T Tunerne daekkede fra 47 til 870 MHz.

Jeg formoder NorDig standarderne gaelder samme 47 til 870!

Her er udrag fra NorDig spec. ver 1.0.2 (side 27) som viser hvilke frekvenser der er krævet i flg. NorDig kravspec. (både før og efter 1/7/06) Desværre er S-båndene ikke inkluderet endnu.

Med god hilsen

John
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 13:29
Hvad bruger man S båndet til ?
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Analoge kanaler og DVB-C på kabeltv.

Med god hilsen

John
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Ja men hvorfor er det så et problem at de ikke er på DVB-T

Til top
mial Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 14:12

Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Ja men hvorfor er det så et problem at de ikke er på DVB-T

Problemet er - som det fremgår af diskussionen i starten af tråden - at en del antenneforreninger har lagt de digitale kanaller (must -carry ) i S-båndet og alle - mig bekendt - tv med indbyggede digital tuner og de fleste af de digitale modtagere på det danske marked her og nu ikke understøtter S-båndet.

Dvs. vi kan ikke bruge vores tv med indbygget dvb-T tuner og valget af et digital dvb-t modtager er begrænset til et par modeller. Og det er meget frusterende, tror mig ...

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 14:20

Åhh undskyld - havde ikke opdaget side 1 i tråden  - nu forstår jeg det hele meget bedre

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 18:28

Ja, som det er skrevet, så er S-Kanaler KUN til brug i Kabelanlæg, de må ikke bruges til On Air kanaler. DVB-T er jo derimod til On Air da der der bruges VHF og UHF. 

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu