|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Ja. Det er i sanhed en længere historie. Det kan og skal ikke være udbyderen der bestemmer at signalerne skal sendes på de frekvenser, det er jo bl.a bund umuligt for "almindelige" mennesker at finde ud af det, når de standarder der er fastsat til det brug ikke overholdes, og derved gør langt det meste udstyr ubrugeligt, specielt, at man ikke kan købe et TV der kan bruges, det kan man ikke byde brugerne. Der skal være frit valg på alle hylder med hensyn til udstyr. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
@mial Det fremgår af din bryggenet.dk forum tråd, at I har forespurgt Kulturministeriet, og de udtaler at det er tilstrækkeligt at der findes een box på markedet. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
mial ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() |
||
Er du så enig i denne fortolkning ? Manglende klare direktiver på det punkt udnyttes af et par antenneforeninger, som kun 'se' på økonomien og ignorerer fuldstændigt os brugerne. Har jeg ikke ret når jeg skriver i et af indlæggene: Formålet med løsningen må være at ramme så bredt som muligt - på tværs af eksisterende/fremtidigt udstyr – og ikke være så 'smal' med mindre man vil markedsføre/promovere et bestemt udstyr. Ret mig venligt hvis jeg tager fejl.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Du har efter min mening så ganske ret i det du skriver der. Som jeg også skrev tidligere, standarden skal da overholdes, ellers er det da rent kaos. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
||
Digi-Tv og andre har faktisk skrydet over personer som har koebt DVB-T modtagere, som dog ikke daekker S-Baandene. Oprindeligt mente nogen det var nok kun daekke UHF men da man ogsaa begyndte kraeve daekning af VHF III, da vil det vaere temmeligt sygt hvis man ikke ogsaa kraevede daekning af samtlige S-kanaler. Eller paa engelsk "Straddling downwards to cover from 45 up to 870". Og da pakkeloesningerne er noedvendige blev det ogsaa noedvendigt DVB-T Tunerne daekkede fra 47 til 870 MHz. Jeg formoder NorDig standarderne gaelder samme 47 til 870! NorDig standarderne kan dog ikke aendre paa det er og bliver meget upraktisk anvende digitale udsendelser under 450 MHz, men dette er en historie til fremtiden. Redigeret af moho - 20-Marts-2007 kl. 11:49 |
|||
![]() |
|||
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
||
Her er udrag fra NorDig spec. ver 1.0.2 (side 27) som viser hvilke frekvenser der er krævet i flg. NorDig kravspec. (både før og efter 1/7/06) Desværre er S-båndene ikke inkluderet endnu.
|
|||
Med god hilsen
John |
|||
![]() |
|||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
||
Hvad bruger man S båndet til ?
|
|||
![]() |
|||
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
||
Analoge kanaler og DVB-C på kabeltv. |
|||
Med god hilsen
John |
|||
![]() |
|||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
||
Ja men hvorfor er det så et problem at de ikke er på DVB-T |
|||
![]() |
|||
mial ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() |
||
Problemet er - som det fremgår af diskussionen i starten af tråden - at en del antenneforreninger har lagt de digitale kanaller (must -carry ) i S-båndet og alle - mig bekendt - tv med indbyggede digital tuner og de fleste af de digitale modtagere på det danske marked her og nu ikke understøtter S-båndet. Dvs. vi kan ikke bruge vores tv med indbygget dvb-T tuner og valget af et digital dvb-t modtager er begrænset til et par modeller. Og det er meget frusterende, tror mig ... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Åhh undskyld - havde ikke opdaget side 1 i tråden |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, som det er skrevet, så er S-Kanaler KUN til brug i Kabelanlæg, de må ikke bruges til On Air kanaler. DVB-T er jo derimod til On Air da der der bruges VHF og UHF. |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |