|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mial ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() Sendt: 02-November-2009 kl. 15:09 |
Vi får de nye digitale kanaler via vores antenneforening og de sendes som DVB-T signaler i S båndet, kanal S26, frekv. 346 Mhz. Se evt. på: http://bryggenet.dk/Min Dilog DT-455HD ikke understøtter S båndet ( som jeg husker S kanalerne er S-1 fra 104MHz til S-10 177MHz, S 21 til S 44, 227 til 460MHz). Selv om der står i specifikationen på boksen som RF frekvensområde 47 - 862 Mhz, jeg har bemærket at når jeg søger så er S- båndet ikke dækket. Og det hjælper ikke med at indtaste en frekvens / kanal hvis tuneren ikke dækker den. Hvilke af de andre digitale modtagere I har understøtter S-båndet, ifl. jeres test, erfaringer, bruger tilbagemeldinger ? Da jeg via antenneforeningen får signalet via antenne stikket , er jeg naturligvis interesseret i en boks som kvalitetsmæssigt svarer til Dilog, fanger signaler i S-båndet og koster 0 kr ( uden for Boxer aftalen) , eller tæt på. På forhånd tusind tak for jeres tilbagemelding. |
|
![]() |
|
mial ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() |
Da jeg ikke har fået en eneste tilbagemelding , må jeg bede igen om et svar : Jeg sidder i en situation hvor jeg ikke kan fange de nye digitale signaler, - - selv om jeg har købt en boxer godkendt boks og har en boxer mini aftale- som beskrevet i første indlæg. Kender I til en DVB-T mpeg4 digital boks, som kan tunes mod S båndet og kan indstilles - manuelt eller automatisk - til at fange kanal S 26 ( 346 Mhz) ? Kender I til andre antenneforeninger, som har valgt at sende det digitale signal i S-båndet ? På forhånd tak for jeres tilbagemelding. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Har du kontaktet Boxer? Det må jo være i deres interesse at du rent faktisk kan modtage deres signal.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret/spørgsmålet Kampus. ( Jeg kunne ikke komme ind på tråden i går og derfor det 'sene' svar). Jeg har kontaktet Boxer først pr. telefon og dernæst pr. mail, leverandøren af boksen ( netto-sat) og via en tråd antenneforeningens tekniske udvalg. Jeg har endnu ikke fået svar pr. mail hverken fra boxer eller netto-sat ( de meldte tilbage at de har fået over 1000 henvendelser) og i tråden er vi splittet mellem et A hold ( dem med udstyr som dækker S-båndet) og et B- hold ( dem med udstyr som ikke dækker S-båndet). Men er det virkelig Boxer ansvarlig når det godkender udstyr ( gældende for min Dilog D-455HD) at det dækker S-båndet ? Er det antenneforeningen der skal sørge for en implementering uden for S-båndet ? Jeg har drøftet en gang i 2006 Nordig standarden med antenneforeningen og dens fortolkning. De har også dengang valgt at implementere 'must carry' kanalerne i S-båndet. Min digitale tuner var ubrugelig og jeg måtte lede efter en boks - Philips DTR 200 - som kunne dække S-båndet. Vi har fået i går følgende svar fra det tekniske udvalg i vores tråd : Placering af DVB-T kanaler i grundpakkens S-frekvensbånd er normal praksis er meldingen fra vores udbyder m.fl. Kan det virkelig passe ? Jeg har ikke hørt nogen i min omgangskreds, at de har det samme problem, som vi konfronteres med. Kender I til det ? Kan vi finde statistik om antenneforerningernes implementering / valg vedr. placeringen af de digitale kanaler ? På forhånd tusind tak for alle de konstruktive bidrag til diskussionen. |
|
![]() |
|
![]() |
Er det virkelig ikke en eneste i dette forum, der kan rådgive os, hvordan vi skal håndtere denne sag ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Prøv at lægge det frem i JURA FORUMMET
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Til at starte med vil jeg ikke kalde DVB-T i kabel-TV anlæg for normal praksis, og dermed er det næsten omsonst at diskutere om det er normal praksis at placere DVB-T mux i S-båndet. Det eneste som kan siges med sikkerhed er at DVB-T i S-båndet er at bede om problemeer, da DVB-T modtagere er beregnet til jordbaseret modtagelse og her bruges S-båndet af gode grunde ikke. Det er meget tænkeligt at producenterne af DVB-T modtagere har fravalgt disse frekvenser for at scanningen efter kanaler skal gå hurtigere. Boxer kan ikke klandres for Bryggenet's tåbeligheder. Baseret på dine tidligere erfaringer med Bryggenet (så vidt jeg husker har du spurgt om S-båndet og DVB-T før?) burde du nok have ventet til efter den 1/11 for at checke om Boxer's frekvenser kunne scannes. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Når de kanaler sendes på S-frekvenser, er der ingen modtagere der kan fange signalet, da de som også nævnt tidligere i tråden ikke er beregnet til modtagelse på frekvenser der anvendes (S- Kanaler) på kabelanlæg. De er beregnet til udelukkende at modtage på VHF 5-12 og UHF 21-69. S-Kanaler er til brug for Digitale Kabel modtagere, da de er beregnet dertil.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Mial,
Jeg har kigget i manualen - men den er ikke helt fyldestgørende... jeg kan f.eks. ikke se hvad muligheder der ligger i menuen: Hovedmenu -> Installation/Indstillinger -> Kanalsøgning -> Manuel kanalsøgning -> Indstillinger. Mon der kan sættes båndbredde her? Kunne problemet være at båndbredden er 7MHz i Bryggenettet, mens det er 8MHz i det jordbaserede udsendte signal. Så vidt jeg kan finde frem til (Wikipedia), svarer S26 til 342-350MHz. Har du prøvet manuelt at søge på 342MHz - og sætte båndbredde til 7MHz på din modtager? Jeg er også bange for, at du juridisk ikke har meget at komme efter (hverken hos Boxer, Dilog eller Bryggenet) ![]() Boxer kunne dog have en interesse i at anvise en modtager du kan bruge! /Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for alle de konstruktive indlæg og hermed en kort tilbagemelding. Jeg har videregivet 'budskabet' i vores forum i en redigeret form naturligvis. De mener,at Canal Digital har rådgivet dem at sende dvb-t signalet i S-båndet. Ret overraskende, vil jeg mene. Man erkender,at det er et stort problem og arbejder på at 'spejle' dem i vhf båndet. Ja, jeg har naturligvis søgt manuelt adskillige gange. På en dilog DT-455 HD , kan man kun indstille kanal og ikke frekvens. Og jeg har prøvet mig frem, men det er 'hul' ved indtastningen af et kanal nr. hvis frekvens Har skrevet til både Boxer og producenten dilog. Intet svar 'so far', selv om det har stået på i næsten en uge. Har kigget på en del boxer godkendte mpeg4 bokse, men jeg har ikke fundet en eneste box, der understøtter S-båndet. Har I ? Vi har prøvet det samme nummer - mpeg2 dvb-t signaler i S-båndet for 3 år siden. Og jeg må erkende, at det er ikke meget at stille op ret juridisk. Det er kun resultatet af vores pres - beboere der køber fjernsyn, bokse og få en sort skærm når de kommer hjem - der kan påvirke de beslutningstagere. Endnu en gang tak for hjælp. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |