recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dybere sortniveau på Pioneer KRP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDybere sortniveau på Pioneer KRP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: Dybere sortniveau på Pioneer KRP
    Sendt: 30-Juni-2009 kl. 18:28

I følge brugere på det amerikanske AVS Forum vil Pioneer KRP-500 og 600 modellerne få endnu dybere sortniveau efter 700-800 drifttimer!

Her et link til den laaange tråd: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1102574& page=47

elite-home udtaler:
"700-800 hr usage: The deepness of black on the 500/600 will get progressively deeper to the slightest degree after 700-800 hrs of usage. This in no way affects your viewing at anytime and does not preclude calibration from being done as many calibrate from the center out. If you look at you TV with black picture you will tend to see a darker inky blackness in the center of the panel that spreads out from there, this will continue through usage and will incrementally affect the blackness of your panel around the bezel of the TV."

Og her en udtalelse mere fra elite-home: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1102574& page=98
"after several months of viewing and countless tinkering, the settings still ring true when all is considered. I haven't been floating the forum for a while but glad to see the 500/600 are getting so much response from everyone. hope you guys are enjoying yours as much as i am mine and if anyone thinks their panel is dark now, wait until you hit about 700-800 hrs, it gets darker for sure."

Her en udtalelse vedr. sortniveau fra kalibreringseksperten D-Nice: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1102574& page=99
"The 500M and 101FD are the blackest displays on the planet. They are darker than any other Kuro."

Min KRP-500M har indtil nu haft 260 drifttimer i følge dens timetæller, så der er et godt stykke vej op til de magiske 700-800 drifttimer.
Det bliver interessant at se, når tiden nærmer sig, om der sker en yderligere forbedring af sortniveauet, som i forvejen er fremragende!

/Per

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 18:36
ud over sort er der en ting mere efter mine 250-300 timer er farverne. Jeg synes de er blevet endnu mere naturlige. Den giver alså et utroligt billede med og jeg ser en del naturudsendelser i HD og det er næsten som at være der selv. Bedre skærm fåes ikke. Tror ikke plasma når meget videre end dette billede. Men billedet er jo også stort set perfekt, håber mit holder til der kommer en ordentlig OLED skærm.
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 18:42
Jeg er enig, billedet bliver endnu bedre som tiden går og HD-udsendelser står bare fantastisk på den skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:10
Jeg kom lige til at tænke på, hvor finder du den tæller til drift timer
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:23

Jeg får en email fra monitoren, der er tilsluttet netværket. Her står bl.a. hvor mange drifttimer, den har været i brug.

Se evt. her en af mine tidligere indlæg om dette:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60063& KW=VC10

Der står mere i bruger manualen på side 68 og frem.

Man kan også tilslutte en pc eller mac direkte til monitoren, men det er vist noget mere indviklet, at få til at virke.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2009 kl. 19:40
tak det må jeg prøve og rode lidt med.
Til top

Besvar Besvar