|
Dygtig elektriker? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
marvel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Enig, tror jeg må tage mig en snak med udlejer og få hans aftale med underboen ophævet
|
||
Samsung UE40D8005
Primare DVDI-10 |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
|
Hvis du kun betaler halvdelen af den normale pris, er det da helt OK, at dit signal ikke er i top.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
marvel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 55 |
|
|
||
Samsung UE40D8005
Primare DVDI-10 |
||
![]() |
||
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
|
Det er jo brugstyveri at dele tv-signal med naboen - dvs strafbart
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Jeg har været i en lignende situation engang, jeg boede privat til leje i en halv villa hvor udlejeren boede i den anden halvdel. Han havde selv splittet tvsignalet op med et hav af t-stykker, samlemuffer omviklet med staniol og hvad ved jeg, det var helt af helvede til. Han havde også forsøgt sig med antenneforstærkere hist og her, men det duede bare ikke ordentligt. Han var dog ikke meget for at få en prof ud og kigge på tingene. På et tidspunkt lavede jeg et overslag over hvilke stumper der skulle bruges til en ordentlig installation, det er faktisk hverken specielt dyrt eller svært, fandt nogle priser og tog en snak med min udlejer. Han syntes det var vildt fedt og weekenden efter trak han friske kabler og stik. Grundliggende handler det om at få splittet signalet op så tidligt som muligt, bruge rf tætte samlinger og ordentligt kabel. Jeg vil undlade at moralisere over hvordan du, underboen og udlejeren deler tingene, det må I selv hitte ud af, men en køreplan du kunne vise dem kunne se således ud: I starter med fx. sådan en 8-vejs splitter http://www.av-connection.dk/?PGr=2607&ML=494 så tæt på der hvor det originale signal kommer ind. Den fås også med færre udgange hvis det er. 8-vejs koster 119,- som du kan se. Fra splitteren trækkes et kabel til hvert tv i huset. Det kunne fx. være en 100 meter rulle http://www.av-connection.dk/?PGr=3958&ML=112 til 249,-. Hvis der skal være 5 tv stik i huset, så træk 5 kabler, så hvert tv får sin egen direkte forbindelse til splitteren. Til de udgange på splitteren der ikke bruges monteres sådan en RF terminering http://www.av-connection.dk/?PGr=2263&ML=494 til et par kroner stykket, 10 for 24,- Kablerne monteres i splitteren med sådan nogle F-stik http://www.av-connection.dk/?PGr=3141&ML=1244 til et par kroner stykket, fx. 10 for 29,-. Kig på youtube hvordan man samler den slags, det kræver en smule omhyggelighed men er ikke svært. I den anden ende af kablerne kan I fx. sætte sådan nogle dåser her http://www.av-connection.dk/?PGr=3112&ML=1233. Med underlag snakker vi ca. 150,- pr. sted. Alt i alt kan I komme langt for noget der ligner 1000-1500 kroner og noget knofedt til at få trukket de nye kabler. Det kan så godt tænkes at der bliver brug for en antenneforstærker også, men vent med det til I har set om det fungerer ordentligt med det ovenstående. Print eventuelt indlægget her ud, eller stil det lidt pænt op så du har noget at vise din udlejer. Når han opdager det hverken koster millioner eller er super indviklet kan det være han klør på og får det fikset. |
||
![]() |
||
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
|
Nu skal I ikke have så ondt i røven over en snyder TDC/Yousee.
TDC/Yousee er ikke en skid bedre. For i 1989 var udbudet ikke så stort på parabolen, så derfor bestilte jeg kabelTV som det hed. Man kunne købe eller leje sin installation. Pris købe 10.500 Kr + 50 Kr i abb/mdr Pris leje 500 Kr + 150 Kr i abb/mdr Jeg købte min installation for jeg boede i hus og kunne se at efter 20 år ville prisen være til min fordel. I 2005 (16 År) betalte jeg ca. 160Kr og naboen (leje) ca. 280 Kr. Der fik jeg et brev fra TDC/Yousee at de ville harmonisere priserne ----- til 280 Kr. Jeg klagde, men fik besked, betal eller vi lukker. I dag ser jeg parabol. Lynge ![]() |
||
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
|
Hvis det kan trøste dig lidt, så burde du, ud fra de tal du opgiver, have break-even efter 8 år og 4 måneder :-)
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
|
Kan sagtens følge din logik. Hvis du påkøre mig, giver det selvfølgelig mig ret til at påkøre dig. ![]() I øvrigt halter din udregning. Selv med en rimelig forrentning, kan det aldrig blive 16 år. For slet ikke at tale om 20 år.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
|
Jeg har samme problem som trådstarter og har netop bestilt en Stofa tekniker. Han kommer tirsdag morgen, og jeg skal nok lige melde tilbage hvad han finder ud af, og hvad det eventuelt koster.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Du virker ikke som en, der har samme problem som trådstarteren. Du tør godt bruge en tekniker fra Stofa. Trådstarteren tør ikke at bruge en tekniker fra YouSee, da han deler en ulovlig installation med overboen.
|
||
Mvh.
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
|
![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |