recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynamisk baggrundslys/kontrast på Philips TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynamisk baggrundslys/kontrast på Philips TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dynamisk baggrundslys/kontrast på Philips TV
    Sendt: 19-Februar-2014 kl. 14:57
Hej kloge hoveder!

Jeg har købt et Philips 42pfl6008, som jeg indtil videre er godt tilfreds med, bortset fra en enkelt, men meget irriterende ting:

Jeg har slået alt fra under "pixel precise HD", men når jeg ser Netflix (har ikke prøvet andre Smart TV tjenester, men går ud fra det er dem alle) ser det ud som om dynamisk kontrast og baggrundslys kører på fuld styrke. Jeg så første afsnit af House of Cards i går, og i nogle scener var det lige til at blive sindssyg af blinkeriet - det var så underteksterne nærmest vekslede mellem gul og orange og billedet var meget uroligt at se på.

Er der nogen der har oplevet lignende fænomen på Philips Smart TV, og er der nogen der kender en løsning på problemet?

Mvh
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 15:15
 
 Kan du komme til indstillingerne på TVet når du er på Netflix.? Det kan jeg ikke på Samsung, det er dog heller ikke nødvendigt, da det er som det skal være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Kan du komme til indstillingerne på TVet når du er på Netflix.? Det kan jeg ikke på Samsung, det er dog heller ikke nødvendigt, da det er som det skal være.

Ikke direkte, men jeg kan arbejde mig ind til "opsætning" gennem menuerne og konstatere, at alt er slået fra - det ser bare ikke ud som om det slår igennem på smart tv delenCry
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9els1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:58
http://www.lydogbillede.dk/test/philips-elevation-60pfl8708s/   (ved godt det ikke er den samme model, men det kunne jo være det samme gjorde sig gældende på din model) står der
"Et lille – men for nogle potentielt stort – minus er, at når man går ind i smart-portalen, så slår tv’et over i sin egen fastlagte billedtilstand. Dermed kan man ikke ændre billedindstillinger eller vælge Cinema-tilstand, når man ser Netflix. Men det har Philips lovet at kigge på, efter at vi påpegede det over for dem, og det kan rettes med en fremtidig firmware-opgradering.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:


Er der nogen der har oplevet lignende fænomen på Philips Smart TV, og er der nogen der kender en løsning på problemet?


Der findes en løsning, skift leverandør af fjernsyn.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

http://www.lydogbillede.dk/test/philips-elevation-60pfl8708s/   (ved godt det ikke er den samme model, men det kunne jo være det samme gjorde sig gældende på din model) står der
"Et lille – men for nogle potentielt stort – minus er, at når man går ind i smart-portalen, så slår tv’et over i sin egen fastlagte billedtilstand. Dermed kan man ikke ændre billedindstillinger eller vælge Cinema-tilstand, når man ser Netflix. Men det har Philips lovet at kigge på, efter at vi påpegede det over for dem, og det kan rettes med en fremtidig firmware-opgradering.

Tak for linket! Ja, det lyder jo som samme problem:(

Virker mærkeligt at Philips insisterer på deres egne indstillinger. Efter at have set lidt mere og sammenlignet med Netflix på min Apple TV kan jeg se, at det nok gælder alle billedindstillingerne - det glansbilledagtige udtryk jeg troede skyldtes materialet var væk når jeg så via ATV... Jeg ender nok med at droppe "Smart TV" indtil Philips får rettet op på den del.
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Der findes en løsning, skift leverandør af fjernsyn.....

Klaus

Det var søreme både sjovt og brugbart...Thumbs Down
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 12:15
Well, ikke desto mindre så er det rigtigt.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Well, ikke desto mindre så er det rigtigt.......

Klaus


Seriøst? Din løsning på et enkelt irritationsmoment ved en sekundær funktion er at købe et andet TV?

Jeg har lige brugt 4.500 kr på et fjernsyn - og gjort mig umage for at finde et der så ud til at give mig god værdi for et meget begrænset budget. Jeg er som skrevet glad for det, bortset fra dette ene punkt. Det er sjovt nok ikke en realistisk løsning at skifte det - i så fald havde jeg formodentlig ikke postet under "indstillinger af TV"...

Smart TV bliver aldrig et parameter i mit valg af TV, men det er da meget rart, hvis det er der. Men når det ikke virker er der masser af bokse, der kan løse opgaven væsentligt billigere (og sikkert bedre) end et hvilket som helst TV.

Mvh
Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:

Smart TV bliver aldrig et parameter i mit valg af TV, men det er da meget rart, hvis det er der. Men når det ikke virker er der masser af bokse, der kan løse opgaven væsentligt billigere (og sikkert bedre) end et hvilket som helst TV.


Det lader jo til at vi er ret enige, hvad det angår. Jeg har selv en Apple tv til den opgave, fordi mit aldrende tv er fra før der var overhovedet var noget der hed smart tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
amizphy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amizphy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:

Jeg har købt et Philips 42pfl6008, som jeg indtil videre er godt tilfreds med, bortset fra en enkelt, men meget irriterende ting
 
Hej ThomP. Jeg har lige købt 46PFL4208 og jeg kan desværre ikke hjælpe med dit problem - men jeg er interesseret i at høre dig, om du har pillet ved nogle af indstillingerne for at opnå det optimale billede, eller du blot anvender standardindstillingerne? Jeg spørger, fordi jeg er sikker på, at TV'et kan indstilles bedre end hvad tilfældet er, når man får det fra butikken. Så det ville være kanon, hvis du kunne hjælpe, da din og min model formentlig ikke er særlig forskellige.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu